Будь в курсі усіх новин, встановивши додаток ТСН для . За допомогою цього простого та зручного додатка Ви не пропустите жодної події.

 
Юрій Винничук
Юрій Винничук
прозаїк, літературознавець, публіцист, лауреат премії „Книга року...

Плачі за втраченим коренем

Україна, 29 січня 2013, 14:50 Друкувати

В інтернеті з'явився блог, підписаний urb-a, "Почему украинцы не любят русских?" Написано цей текст російською і більшість відгуків та коментарів до нього теж російською. Але усі вони підтримують автора блогу.

А це свідчить про те, що російськомовний українець не обов'язково мусить бути прихильником діючої влади та прихвоснів Москви.

Автор блогу вирішив пояснити росіянам, чому їх не люблять українці: "А собственно чего вы хотели? Вы продаёте нам свой вонючий газ по самой высокой цене в Европе, а после этого удивляетесь, что украинцы матерят вас везде и всюду?.. И ладно, если бы всё дело было в газе.

Но ведь ваши кремлёвские поцыки еб.. мозги Украине не столько за газ, сколько во всём, что касается наших внутренних дел. Взять хотя бы язык. Ну, какое ваше собачье дело, на каком языке говорят в Украине? Чего-чего? Вы хотите, чтобы этнические россияне, проживающие в Украине, пользовались своим родным языком? Да ну! А вы предоставили такую возможность для этнических украинцев, живущих в России?..

А история? Какое ваше собачье дело, кто наши национальные герои? Наши герои, по крайней мере, воевали главным образом с оккупантами, а не с собственным народом. И почему вы постоянно упрекаете нас в том, что мы проводим антироссийскую политику, прославляя тех, кто сражался против Москвы?

Мы когда-нибудь обвиняли вас в том, что Россия проводит антиукраинскую политику, прославляя Пидора Первого, который вырезал Батурин и разрушил Запорожскую Сечь, или прославляя бл*дину Екатерину, которая ликвидировала Гетманщину, повторно разрушила Сечь и ввела в Украине крепостное право?"

Аргументи автора блогу вибудувані цілком грамотно, хоч і з матюками. Ну, такий стиль. Хоча мені теж інколи хочеться якесь міцне слівце вжити, пишучи про наші братні стосунки. Особливо, коли намагатися порівняти кількість антиукраїнських книжок, виданих у Росії, з кількістю антиросійських книжок, яка видана в Україні.

Фактично окрім книг В. Бєлінського ("Країна Моксель"), М. Штепи ("Московство") та перевиданих довоєнних творів Ю. Липи і Д. Донцова в Україні більше нічого неприємного для Росії у продажу нема. Хіба що зарахувати до сюди ще й книги про УПА. Натомість в Росії існує уже ціла бібліотека антиукраїнських книжок.

Досить прогулятися по Петрівці у Києві, аби побачити усе те розмаїття, яке рясніє на наших незалежних книжкових ятках! Тут тобі і секси, і гороскопи, і зцілювання, і антиєврейські трактати. Певна група ідіотів чекає нових вісток із Космосу.

Боги і пророки "Всєлєнной" час від часу передають їм свої повчання. Яким саме чином передають – невідомо, хоча я й намагався знайти у тих книгах бодай якийсь натяк. Очевидно, це становить таємницю видавництва, котре їх хутенько публікує, і ті, хто прагне в час Великої Катастрофи врятуватися, усе це справно вивчають, чистять свої чакри, бурмочуть мантри і лаштуються жити вічно. Благо, що пенсію справно виплачуть.

Гадаю, для таких людей існують спеціальні заклади, де вістки з Космосу приймати найзручніше. Там таки я б іще примістив авторів книг про прадавню "Русь". Беру в лапки, бо не йдеться про справжню Русь, а про якусь лише їм відому.

Один з авторів видав уже кілька книг, у яких доводить, що Атлантида – це Гіперборея, а Гіперборея – це Північна Росія. І дарма, що в часи цивілізованої і міфічної Атлантиди у тій Гіпербореї люди в шкурах на мамонтів полювали. Це все пусте. Головне – крута національна доктрина, відсутність якої почала росіянам дошкуляти із втратою України.

Та не всі такі песимісти, щоб кинутися шукати своїх коренів поза Руссю. Є окремі ентузіасти, що не відступилися ще від Малоросії і так просто її не здадуть. А тому й з'являють видання, в яких автори намагаються довести всю штучність такого феномену як Україна. Привертає увагу той факт, що серед оцих викінчених шовінюг трапляються й наші питомі хахли.

Ну, от скажімо, книгу в червоній палітурці "Украина – это Русь" (Санктпетербург, 2000) упорядкував Михайло Туниця, народжений у Сваляві, а по війні – мешканець Америки. Або Андрей Дикий, чия "Неизвращенная история Украины-Руси" спочатку була видана на Заході ще в 1960-тих роках. Якийсь Русин нашкрябав "Второе нашествие яничар", Александр Север написав книжку "Русско-украинские войны" (2009) і т. д.

Усіх "скарбів" російської політичної думки й не перечислиш. Одні автори вже шукають коренів "неизвращенной Руси" на тамтому світі, а дехто ще топче ряст. Ще їх незалежність України турбує.

"Все великороссы прекрасно знают, что Малороссия, или "Украина" от Карпат до Кавказа с плодородным черноземом, с богатым Донецким бассейном, с плотным нселением и выходом в Черное море великолепно может существовать как самостоятельное государство без Великороссии, но что последняя, загнанная в Сибирь и тундры, отрезанная от Черного моря и прижатая к берегам Ледовитого океана, не может обойтись без Малороссии", – цілком слушно пише один такий мислитель, доходячи висновку, що протягом усього існування російський народ ніяк не може забути про те, що він заселяв спочатку саме той простір, який зараз називається Україною.

"Упорная, настойчивая разлагающая работа украинских сепаратистов над выработкой "украинского" языка достигла некоторых результатов благодаря широкой и щедрой поддержке всех врагов национального единства русского народа... Украинский язык уже как-то (!) составлен, на нем пишут разные произведения литературного и научного характера и переподают его в школах...

С полной уверенностью можно предвидеть, что с прекращением насильственных мер украинизация сама собой остановится и отпадет, как сыпь после выздоровления от заразной болезни", – пророкує другий автор.

"И вполне законный, логичный и простой ответ на это недоумение может быть только один – украинской национальности и, следовательно, украинского народа как такового в природе не существует. Есть русский народ, живущий на необозримых русских просторах, включая и Украину, который желает жить мирно и дружно в едином госдарстве...

Но существует "украинская" выдумка, эксплатируемая небольшой группой людей, одни из которых верят в нее как в действительность, а другие расчетливо пользуются ею в своих личных и политических целях.

Как всякая выдумка, особенно политическая, так и "украинская", оказывается мертворожденным плодом оторванной от народа небольшой групы людей, и несмотря на наукоподобную маску исторического и лингвистического характера, под которой хотят ее скрыть, она не может обмануть трезвую народную мудрость", – вістить третій.

Що це, як не свідчення меншовартості? З Україною ми – Росія, а без України – уже невідомо хто? Україна, як цвях у чоботі – муляє і муляє.

Джохар Дудаєв колись згадував свою службу в авіації, де у нього були чудові дружні стосунки з росіянами, але щойно мова заходила про якусь більшу автономію для Чечні – все, їх відразу клинило, вони вибухали, і товариські стосунки руйнувалися.

Тобто з росіянином можна гарно посидіти, випити і закусити, але не дай Боже торкатися уразливих тем. А найуразливішою темою і досі залишається одна: братній ми чи не братній народ; один у нас корінь чи не один.

Комуністи і регіонали переконані, що корінь один. Бо так і батька Путін каже. Він по коренях спец. Хоча з тим єдиним коренем трохи кумедно виглядає, бо ми як сиділи, так і сидимо на своєму корені і ніколи від нього не відривалися. Аж раптом з'явилися бажаючі підселитися і організувати комуналку. Хоча ми оголошень "Здаємо квартиру і спільний корінь" не вивішували.

Росіяни після стількох сторіч великоросійської пропаганди, яка забивала їм мізки про "вєлікую Русь", ніяк не можуть отямитися. І як же ж оце діткам пояснювати, чому "Владімір Красноє Солнишко" опинився "в чужом краю"? І чому Ілля Муромець похований у Києві? І як йому вдалося за п'ять годин прибути до Києва, їдучи з Мурома? То, може, це не той Муром, що на Півночі Росії, а той Муром, що на Чернігівщині?

Тому цілком зрозуміло, що з'являються оті історико-фантастичні книжки, які розповідають про древність російського народу і міфічну Гіперборею. Бо дуже вже хочеться бути древнім, навіть з втраченим коренем.

Юрій Винничук

Теги: Винничук
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Сортувати по:
даті    
популярності    
  • Arctium 3 февраля, 01:50
    lexlex Вчора, 22:53 Прекрасно, я думаю вы заметили какая настоящаяя украинская мова, и буковка Ы есть и буковки Ї немає. Только не понял в чем неполиткоректность писем?
    "Кобзарь",видання 1840 року,Петербург. http://history.sumynews.com/xix/1840-1900-ukrajinske-natsionalne-vidrodzhennya-na-zemlyakh-sumshchini/item/420-pershe-vydannia-qkobzariaq-tarasa-shevchenka-1840-r.html "Нехай души козаків Въ Украйни витають- Тамъ широко,тамъ весело Одъ краю до краю..." Відомо і таке http://usachi.narod.ru/lit/podlinnost-izdanij-kobzara.htm Кожен знаходить те що шукає. Тарас Григорович Шевченко писав українською,а хто і як друкував-не суть важливо.
    lexlex 3 февраля, 11:03
    так ты дал письма, там написано, что стилистика и оригинальность соблюдены. ни слова о издателе.
    lexlex 3 февраля, 17:28
    тишина, мне так импонирует когда тут нет бандеросрача, все отбили "аргументы" и спокойно все на Украине как писал Шевченко.
  • lexlex 2 февраля, 22:59
    И еще одно стебатель Ким, если ты стебешься - это долно быть легко и непринужденно, как у меня в перерывах между работой, ответь на вопрос сколько же ты времени тратишь на переклацивание лайков стебатель??? по каждому посту возьмем грубо 20, тут постов 433, на каждый лайк 5 секунд, 5 умн на 20 и умножаем на 433 равно 43 300 секунд делим на 60 равно 721 минута и делим на 60 12 часов. БУГАГ СТЕБАТЕЛЬ ТОЛЬКО НА ЭТУ ТЕМУ ТЫ ПОТРАТИЛ 12 ЧАСОВ ВРЕМЕНИ, СТЕБАТЕЛЬ ОН ТАКОЙ СТЕБАТЕЛЬ)))))))))))))))))))))))))))
  • Mykhaylo Levada 2 февраля, 00:03
    lexlex Вчора, 11:29 Можем еще обсудить почему же вдруг народное клоп-москаль означает клопа-солдатика, если ты утверждал, что москали - это не солдаты забранные в армию))))
    "Ей богу не знаю съ чого й начинать і що тобі росказувать. Бувъ я уторікъ на Украіні - бувъ у Межигорского спаса, и на Хортиці, скрізь бувъ і все плакавъ, сплюндровали нашу Украіну, катової віри, німота зъ Москалями; - бодай вони переказилися." (Шевченко неполіткоректний: москалі, німота і "полукацапи")
    lexlex 2 февраля, 10:28
    и остальному уделите внимание, и дайте ссылочку на текст интересно почитать без редакции
    Arctium 2 февраля, 15:42
    http://www.istpravda.com.ua/articles/2011/03/9/30370/
    lexlex 2 февраля, 22:53
    Прекрасно, я думаю вы заметили какая настоящаяя украинская мова, и буковка Ы есть и буковки Ї немає. Только не понял в чем неполиткоректность писем?
    Arctium 2 февраля, 15:46
  • Evgeniy 1 февраля, 18:02
    Kimm Сьогодні, 11:42 А мине нравицца стибацца над монголоидными дебилами. Впрочем, ты прав, две страницы тока на истерику черноротой на кукане. Жаль время терять.
    это значит ты над собой стебаешься нежный монголоид?
    Evgeniy 1 февраля, 19:04
    правильно....не трать время,тебе же надо к лекции готовиться....завтра на трассе на несколько микрофонов придётся работать...
  • Сокирка Андрій 1 февраля, 17:47
  • lexlex 1 февраля, 16:17
    Kimm Сьогодні, 10:43 На, соси: https://www.google.ru/#hl=ru&newwindow=1&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=Евреи+в+армии+Гитлера
    Даже повторюсь, чтобы ким больше не писал. http://www.waronline.org/analysis/hitler-jews.htm
  • lexlex 1 февраля, 13:09
    Kimm Сьогодні, 10:44 http://fotki.yandex.ru/users/vordringen/view/457132/?page=2
    http://fotki.yandex.ru/users/vordringen/view/429880/?page=2#preview
    lexlex 1 февраля, 13:16
    http://fotki.yandex.ru/users/vordringen/view/319923/?page=0#preview
    lexlex 1 февраля, 13:19
    http://fotki.yandex.ru/users/vordringen/view/462764/?page=0#preview
    lexlex 1 февраля, 13:33
    интересные картинки жаль что воспринимаются каждым в меру их тупости
  • lexlex 1 февраля, 12:59
    poster2012 Сьогодні, 11:33 ЗДРАВСТВУЙТЕ Кimm !!!!!!!!!!! ВО ВСЕМ С ВАМИ СОГЛАСЕН ............... КРОМЕ КАК ВВЯЗЫВАНИЕ В РАЗГОВОРЫ С РУССКИМИ ФАШИСТАМИ ..!!!!!!!!!!!!!!!! ТО ЧТО ВЫ ИХ РАЗВЛЕКАЕТЕ И ВЕДЕТЕ ДЛИННЫЕ , БЕСТОЛКОВЫЕ БЕСЕДЫ НЕ ДЕЛАЕТ ВАМ ЧЕСТИ ...!!!!!!!! ВСЯ ИХ " ИГРА " КАК РАЗ И НАПРАВЛЕНА НА ВТЯГИВАНИЕ В " ДИАЛОГИ " ......... НЕТ НИЧЕГО ХУДШЕГО ....... ДЛЯ ПРОДАЖНЫХ СВОЛОЧЕЙ ЧЕМ НАШЕ ИГНОРИРОВАНИЕ ВСЕЙ ЭТОЙ МРАЗИ ................. РАЗВЕ ЧТО " КИММ " ......... ЭТО И ЕСТЬ ИХ САМИХ ЖЕ " ПРОИЗВЕДЕНИЕ " .............................
    Для меня самое страшное не увидеть ваши новые высказывания капслуком, я начинаю переживать куда же вы делись, все ли с вами в порядке. Но ВЫ ВСЕГДА МЕНЯ РАДУЕТЕ, ВЫ РЕГУЛЯРНО ОТПИСЫВАЕТЕСЬ ПОЧТИ В КАЖДОЙ ТЕМЕ И Я ПОНИМАЮ ЧТО ВЫ РЯДОМ, ВЫ НЕ ПРОПАЛИ И ПОЧТИЛИ НАС СВОИМ ПРИСУТСТВИЕМ. А САМОЕ СТРАШНОЕ ДЛЯ НАС ЕСЛИ ВЫ ПИСАТЬ БОЛЬШЕ НЕ БУДЕТЕ, Я ЭТОГО НЕ ВЫНЕСУ (капслуком я кричу потому что вы наверное глуховаты, раз им пишите)
  • lexlex 1 февраля, 12:03
    Kimm Сьогодні, 11:42 А мине нравицца стибацца над монголоидными дебилами. Впрочем, ты прав, две страницы тока на истерику черноротой на кукане. Жаль время терять.
    ой правда, а я думал я развлекаюсь)))))))))))) а исчезаешь че тогда, перевести дух?)))) или лекарства принять. Так что стебатель, мож постебешься на до мной бедням, и заставишь меня обменять фразу о гундяеве на бандеру, ломай меня ломай.
    lexlex 1 февраля, 12:20
    И еще одно стебатель, если ты стебешься - это долно быть легко и непринужденно, как у меня в перерывах между работой, ответь на вопрос сколько же ты времени тратишь на переклацивание лайков стебатель??? по каждому посту возьмем грубо 20, тут постов 433, на каждый лайк 5 секунд, 5 умн на 20 и умножаем на 433 равно 43 300 секунд делим на 60 равно 721 минута и делим на 60 12 часов. БУГАГ СТЕБАТЕЛЬ ТОЛЬКО НА ЭТУ ТЕМУ ТЫ ПОТРАТИЛ 12 ЧАСОВ ВРЕМЕНИ, СТЕБАТЕЛЬ ОН ТАКОЙ СТЕБАТЕЛЬ)))))))))))))))))))))))))))
    lexlex 1 февраля, 12:22
    ЛЕКЦИИ ТО КОГДА УСПЕВАЕШЬ ЧИТАТЬ лЕКТОР КИМ))))))))))))))))))
  • poster2012 1 февраля, 11:33
    ЗДРАВСТВУЙТЕ Кimm !!!!!!!!!!! ВО ВСЕМ С ВАМИ СОГЛАСЕН ............... КРОМЕ КАК ВВЯЗЫВАНИЕ В РАЗГОВОРЫ С РУССКИМИ ФАШИСТАМИ ..!!!!!!!!!!!!!!!! ТО ЧТО ВЫ ИХ РАЗВЛЕКАЕТЕ И ВЕДЕТЕ ДЛИННЫЕ , БЕСТОЛКОВЫЕ БЕСЕДЫ НЕ ДЕЛАЕТ ВАМ ЧЕСТИ ...!!!!!!!! ВСЯ ИХ " ИГРА " КАК РАЗ И НАПРАВЛЕНА НА ВТЯГИВАНИЕ В " ДИАЛОГИ " ......... НЕТ НИЧЕГО ХУДШЕГО ....... ДЛЯ ПРОДАЖНЫХ СВОЛОЧЕЙ ЧЕМ НАШЕ ИГНОРИРОВАНИЕ ВСЕЙ ЭТОЙ МРАЗИ ................. РАЗВЕ ЧТО " КИММ " ......... ЭТО И ЕСТЬ ИХ САМИХ ЖЕ " ПРОИЗВЕДЕНИЕ " .............................
    Kimm 1 февраля, 11:42
    А мине нравицца стибацца над монголоидными дебилами. Впрочем, ты прав, две страницы тока на истерику черноротой на кукане. Жаль время терять.
    lexlex 1 февраля, 12:01
    расскажешь с чем согласен то? а русские фашисты - єто наверное оскорбление, а кому ж єто вы многоуважаемый такую обиду непоправимую нанесли?))))))))))))))
12345...14