З Києва зникають метро і автобуси

Погляди 30 жовтня, 2008, 18:15 1543 5
Додати до обраного
Принаймні дешеві, які ще кілька місяців тому керівники столиці вважали гордістю міста.

Київ стає схожим на інші українські міста. Раніше тут майже завжди утримувалися від непопулярних методів вирішення комунальних проблем. Причина – політична нестабільність, часті виборчі кампанії, на які перетворювалася майже будь-яка рутинна робота мера, і дуже висока ціна місця у столичній владі. Відтепер, як і в інших містах, господарські проблеми вирішують підвищенням тарифів. Нещодавно справа дійшла до комунального транспорту.

Про зростання вартості проїзду в метро, автобусах і трамваях говорилося давно. На початку цього року працівники столичного метрополітену заявляли, що потребують нових цін на свої послуги. Тоді в підземці бідкалися на те, що метро в столиці найдешевше у світі, а чиновники наголошували, що ладні виділяти будь-які гроші, аби тільки кияни не постраждали матеріально. Запам'яталися всім і скандали навколо подорожчання маршруток, які київська влада взагалі зібралася вигнати з міста. Та от майже місяць тому Київрада вирішила, що транспорт у столиці дуже сильно подорожчає. І зараз керівництво метро намагається втілити цю ініціативу.

Згідно з рішенням Київради, ситуацію в транспортній галузі міста виправлять високі тарифи. Метро буде десь по 1,25-2 гривні замість 50 копійок, автобуси та тролейбуси по півтори замість того ж "полтинника". Киянам і гостям міста пропонуються нові проїзні. Дешеві, по 60-80 гривень, дорогі (майже по 200, але на всі види транспорту) та, і це ноу-хау столичних транспортників, довгострокові. В останніх начебто передбачено збереження нинішніх 50 копійок за одну поїздку. Але неважко порахувати, що річний проїзний на метро вартістю в 365 гривень дорожчий за нинішні 12 місячних проїзних. Хоча й ненабагато, на 65 гривень. Та в Києві занадто багато людей, які проїзними не користуються, а, наприклад, у метро, їздять досить часто.

У "Київському метрополітені" ТСН.ua сказали, що метро точно не подорожчає з 1 листопада (спочатку це начебто передбачалося), і що зараз взагалі ніхто не знає, коли ціни підвищаться. В той же час, керівник підприємства Петро Мірошников знову говорить про нові тарифи – 2 гривні за разову поїздку та гнучкі ціни для власників проїзних. Про нові ціни він говорить впевнено, і це свідчить про те, що їх таки запровадять.

Леонід Черновецький у автобусі
УНІАН
...поїздив у автобусі та зрозумів, що ціни на транспорт піднімати треба. Але відповідного рішення досі не підписав.
Ці тарифи підвищують вартість проїзду Києвом відразу в кілька разів. Але транспорт перестає бути занадто важким тягарем для міського бюджету. Мер Леонід Черновецький прямо заявив, що 2 мільярди гривень, які щороку витрачаються на метрополітен, "можна було би спрямувати на інші соціальні потреби киян". Політолог Дмитро Видрін вважає, що столична влада таким чином зробила вибір "між популізмом і діючим метро". "Всі очікували на дострокові вибори (у Києві – ТСН.ua). А зараз, якщо навіть будуть дострокові вибори, треба обирати між виборами і популізмом, і діючим метро. Зробили вибір в бік діючого метро. Якби ціни не були би підвищені, за рік метрополітен вже був би непридатним для користування", - пояснив ТСН.ua експерт.

Видрін, давно відомий, як опонент Черновецького і його команди, їхнє транспортне рішення підтримує. "Я дуже добре і давно знаю Петра Мірошникова, який працює гендиректором "Київського метрополітену". Знаю, що він принаймні десять разів подавав докладну на ім'я мера, що треба радикально підвищити ціни, бо метро не може функціонувати за діючих", - обґрунтовує він свою позицію. І наголошує, як і працівники метрополітену, на тому що наше метро найдешевше у світі: "Я не прихильник мера, але є економічні закони, які треба враховувати. І те, що зроблено з тарифами, абсолютно природно". До речі, досить чітка позиція Київради у тарифному питанні, за яке голосували і прибічники мера, і його давні опоненти (всього 95 депутатів), є додатковим свідченням того, що рішення має досить серйозні підстави.

Олесь Довгий з хлібом
УНІАН
В Києві останнім часом подорожчання досить часті. Наприклад, не так давно дорожчав хліб
Найпоказовіше тут саме метро, а не автобуси чи трамваї. Рішення міської ради дає змогу підземці а також "Київпастрансу", відшкодовувати свої експлуатаційні витрати за рахунок пасажирів. Місто ж виділятиме гроші переважно на купівлю нових вагонів і потягів або на будівництво нових станцій. Керівник метрополітену говорить, що кожного року його установа потребує 800 мільйонів гривень, і отримує їх вона їх переважно від міста в якості дотацій. Більше того, на думку нинішніх чиновників підвищення плати за проїзд дозволить створити стратегію розвитку столичного транспорту і вирішити більшість його проблем, а також залишити транспортні підприємства у власності Києва. Але колишні керманичі столиці з такою позицією не погоджуються.

Леонід Косаківський, який був мером Києва у 1993-98 роках вважає, що транспортні проблеми не повинні бути тягарем для окремих людей. "Не можна за рахунок киян вирішувати проблеми неефективного управління (транспортною – ТСН.ua) галуззю. Є інші механізми, які дозволяють утримати ціни. Місто не таке бідне", - наголосив він у розмові з ТСН.ua. Колишньому меру не подобаються кілька речей.

По-перше, він вважає, що комунальний транспорт всюди є дотаційним і повинен фінансуватися за кошти киян – ті, які вони сплачують до міського бюджету. Крім того, колишній градоначальник невдоволений тим, що рішенню Київради не передувало громадського обговорення, і киянам детально не розповіли, скільки те ж метро отримує від реклами, пасажирів, з інших джерел. Також Косаківський вважає, що нові транспортні тарифи були добре пролобійовані, а за ними послідують підвищення в інших сферах. Зокрема, у житлово-комунальному господарстві. "Економічно мене не переконали ті коментарі депутатів і посадовців, які я чув. Це звична пісня, яку ми чуємо кожного разу, коли треба підвищувати ціни", - робить висновок екс-мер.

Позиція Косаківського, яку, мабуть, поділяє більшість пасажирів київського транспорту, та позиція чиновників вступають у протиріччя. Адже транспортники Києва таки дуже збиткові, навіть зарплати в них не можуть підвищуватися. З іншого боку, значне зростання тарифів стане несподіванкою для мільйонів людей (лише цього року тільки в метро проїхалося більше 446 мільйонів). Проблемою для них є й те, що нових тарифів зараз ніхто не знає, тому інколи в уяві з’являються просто фантастичні цифри. Накладаючись на загальну кризу в країні, вони поки що не створили, але цілком можуть спровокувати ледь не паніку, Ось тільки здається, що подорожчання, причому щонайменше триразове, є цілком логічним завершення епохи виборів у Києві.

Велосипедист у метро
УНІАН
Подорожчання метро може зробити популярними в Києві альтернативні види транспорту
Керманичі міста, які дуже довго не йшли на непопулярні рішення та не проводили може й необхідного, але поступового підвищення цін на транспорт, тепер надолужують згаяне. І без шокових заходів їм при цьому не обійтися. А киянин, на якого скоріше за все таки чекають нові комунальні тарифи, і який вже отримав дорожчий хліб, ще просто не звик до того, що його місто живе таким само життям, як інші українські області. Та й докладно пояснити йому причини змін поки що ніхто так і не спромігся.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції
Побачили помилку - контрол+ентер
Погляди 30 жовтня, 2008, 18:15 1543 5
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 5
Вибір редакції