Супермаркети-ферми, шалена мода на овочі, молоко без молока та доставка дронами - нові тенденції неможливо буде пропустити.
Що ми будемо їсти і як ми будемо їсти у 2017-му? Про які страви забудемо і назвемо моветоном, а які – стануть трендом? Я спробувала знайти відповіді на ці важливі питання для тих, хто піклується про своє здоров'я і свідомо підходить до свого харчування.
***
Скажи мені, що ти їси, і я скажу, хто ти. Їжа – наш неодмінний супутник протягом усього життя. На наші смакові вподобання впливає оточення: з ким спілкуємося, з ким прокидаємося і з ким засинаємо, з ким ходимо на переговори і кого запрошуємо на обід. Їжа - дуже соціальний фактор. І, якщо розібратися, відображає наш світогляд і цінності. Той, кому важлива органічність водорості спіруліни, і той, хто розбирається у високій fleur cuisine, не сяде за стіл із тим, хто снідає батоном із лікарською ковбасою.
Їжа – уже давно не просто їжа. У ній є свої тренди. Green Is The New Black (зелений – це новий чорний) – писали у минулому році food-журналісти. Броколі та селеру ставили на перші шпальти модних гастрономічних видань. Що ж стане трендом у 2017-му? Розберемося.
Тренд №1 2017 року – тенденція з назвою Eat Clean, тобто: їж просте, зрозуміле і здорове. Акцент кулінарні шефи робитимуть на продукти в необробленому вигляді: не варитимуть і не смажитимуть, а подаватимуть сирими і не приправленими. Саме у такому вигляді, говорять вони в один голос, можна на 100 відсотків відчути справжній смак продукту.
Із цього тренду виростає наступний, тренд №2: ще більше поширення вегетаріанства, веганства і сироїдіння. Кількість тих, хто відмовиться від м'яса – зросте. І вони не будуть відчувати себе "ображеними" в ресторанах. Бо овочі стануть головною закускою. І це – тренд №3. Із традиційної тарілки antipasto (гаряча або холодна м'ясо-овочева закуска в італійській кухні) овочі витіснять сири, м'ясо, морепродукти і копченості. Цукіні та броколі, спаржа і морква, топінамбур і батат з'являться у всіх можливих інтерпретаціях. Сирі, варені, печені, дегідровані, грильовані – їм знайдуть десяток способів приготування.
Тренди №4 і №5 – знову потішить вегетаріанців. У тренді м'ясо без м'яса і молоко – без молока. У бургерах все частіше будуть котлети не з телятини чи курятини, а із сої, баклажанів і джекфрута (індійського хлібного дерева). Альтернативне м'ясо з'явиться навіть… в ірландських пабах.
Поряд із тваринним молоком – коров'ячим чи козиним – у супермаркетах буде все більше рослинного. З кокосу, мигдалю, фундуку, кунжуту, фісташок – воно нагадуватиме традиційний напій і білим кольором, і ніжним смаком. Але буде менш калорійним і більш вітамінним.
Тренд №6 – салати, які компонуєш сам. Перед тобою – всі інгредієнти, і саме ти, а не шеф-кухар, обираєш, що опиниться у твоїй тарілці. До речі, навіть суші та роли змінюють вигляд. Тепер їх не закручують у фіксовану форму. Новий тренд – класти у тарілку рис, сиру рибу та овочі, поливати соєвим соусом, перемішувати та їсти.
Тренд №7 – використовувати овочі від вершечка до корінчика, не викидаючи ні сантиметра. Люди все більш економно будуть ставитися до продуктів. А разом із тим – креативно. Бадилля моркви і ріпи у блендер – і в смузі, квіти цукіні у кляр – і на тарілку.
Сесіль Пуанян, тренд-аналітик з Парижа, наполягає: з кожним роком мегаполіси стають все більш переповненими (за її прогнозами, до 2050 року 70% людей будуть жити у великих містах). Тому наше близьке майбутнє – так зване урбаністичне фермерство. Коли вирощуєш продукти у себе вдома, на 37-му поверсі хмарочосу.
Супермаркети перетворяться на "ферми": прийшов - зірвав - заплатив. Ми повернемося до природи. Оцінимо забуті овочі, такі як топінамбур чи ріпа. До речі, чим більше дефектів і погрішностей на них буде – тим краще. Яблука, що прим'ялися, коли падали, покрученої форми морква, різного розміру картоплини – це свідчить про натуральність, а це – тренд №8!
Неочікувано, але в алкогольних коктейлях стане менше алкоголю. Тренд №9 – не міцні, а якомога легші за градусом напої. При цьому ще більш ароматні, ще більш вигадливі. Причина таких новацій – бажання "покоління Z" довше сидіти в барі, соціалізуватися і підтримувати small talk.
І наостанок, тренд №10 2017 року – доставка їжі додому. Вона стане все більш популярною. І все частіше ресторани будуть отримувати замовлення на салат, рибу чи гарнір "з собою". До речі, доставлятимуть замовлення не лише кур'єри, але і дрони! Таку послугу вже пропонують у кількох американських закладах.
Приєднуйтесь також до групи ТСН.Блоги на facebook і слідкуйте за оновленнями розділу!