Чистий популізм

Депутати запізнились зі своєю ініціативою розірвати дипломатичні відносини з Росією мінімум на два роки.

Українці мають один суттєвий недолік – все, що вони роблять, вони роблять зазвичай запізно і не до ладу, а коли щось і роблять, то не йдуть до кінця. І історія з ініціативою Комітету у закордонних справах Верховної Ради розірвати дипломатичні зносини з Росією – саме з цієї "опери". Подібне рішення був сенс приймати одразу після початку російської агресії – анексії Криму, війни на Донбасі тощо. Тоді дійсно були всі підстави для того, щоб розірвати дипломатичні і взагалі будь-які відносини з Росією, ввести візовий режим, закрити кордони, припинити будь-яку торгівлю, перевести економіку країни на військові рейки. Але цього не було зроблено. Замість того президент України Петро Порошенко запропонував свій мирний план і пообіцяв закінчити АТО за години, а не за дні. В результаті його мирного плану і кроків з припинення війни у нас був Мінськ-1 і Мінськ-2.

А Мінськ-2 є не просто політичною декларацією. Це є юридично зобов'язуючий документ, оскільки 12 лютого було підписано Мінськ-2, а 17 лютого Рада безпеки ООН прийняла резолюцію, якою надала Мінським домовленостям формального статусу найвищого рівня. Резолюція Ради безпеки ООН, нагадую - це найвищого рівня документи у міжнародних відносинах, які обов'язкові до виконання всіма країнами.

Тобто оскільки ми не просто погодили Мінські домовленості, але й надали їм статусу документу-резолюції ООН, тож зараз ми вже не можемо поміняти ту логіку мирного врегулювання конфліктної ситуації, яка закріплена у Мінських домовленостях. А там чітко визначено, що має бути зроблено - це перемир'я, зміни до Конституції, особливий статус і т.д.

Читайте також: Нотатки доктора Магди. Примхи та ненависть в коаліції

Більше того, ми підписалися і під "Комплексом заходів" - одному з трьох документів Мінських домовленостей. А там в пункті другому чітко записано, що сторонами конфлікту є Україна та окремі райони Донецької та Луганської областей. Росія ж згадується в іншому документі, двічі – і обидва рази в контексті переговорів з Європейським союзом щодо зони вільної торгівлі Україна-ЄС. Тобто немає жодного сенсу розривати дипломатичні зносини з Росією після того, як ми прийняли Мінські домовленості – це нічого не допоможе вирішити точно. Я сподіваюся, що Рада не підтримає проект Комітету у закордонних справах.

До речі, тут є ще один важливий нюанс. У Конституції чітко визначено функції і компетенцію кожної гілки влади у зовнішніх відносинах. І відповідно до Основного закону, парламент визначає засади зовнішньої політики, що визначені у законі "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики". І в цьому законі немає жодної фрази про розрив дипломатичних відносин, а отже – функції і компетенція Верховної Ради на цьому закінчуються. Компетенція щодо розриву дипломатичних відносин належить виключно президенту України. І якщо він вирішить погодитися з цією пропозицією парламенту (якщо він в свою чергу підтримає пропозицію Комітету), лише тоді відносини можуть бути розірвані. В іншому випадку пропозиція Комітету у закордонних справах щодо розриву дипзносин з Росією – навіть якщо парламентарі більшістю ухвалять відповідну постанову – матимете суто рекомендаційний та необов'язковий до виконання характер.

Сподіваюсь, ні Рада, ні президент (на щастя, Порошенко уже виступив проти такого кроку) таку ініціативу не підтримають. Розрив дипломатичних зносин з Росією нічого не вирішить, ніяк не допоможе ні в питаннях щодо окупації Криму, ні щодо війни на Сході. Він не вирішить жодної проблеми відносин з Російською Федерацією. Це чистий популізм.

Приєднуйтесь також до групи ТСН.Блоги на facebook і стежте за оновленнями розділу!

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції
Побачили помилку - контрол+ентер
Всього коментарів: 0
Вибір редакції