Казахські фахівці прибули на місце катастрофи

На місце аварії вантажного потягу прибули представники комісії заводу-виробника фосфору з Казахстану.

Катастрофа на Львівщині
news.yahoo.com
Внаслідок аварії зійшло з колії 15 цистерн з жовтим фосфором, 6 з яких загорілося.
Нещодавно на місце аварії вантажного потягу в селі Ожидів Буського району прибули представники комісії заводу-виробника фосфору з Республіки Казахстан.

Разом з членами урядової комісії вони з’ясовують обставини витоку та розповсюдження фосфору. На даний час проводиться екстрене засідання з метою прийняття рішення щодо утилізації фосфору та землі з місця розливу фосфору. 

Член урядової комісії, перший заступник голови Львівської обласної державної адміністрації Валерій П’ятак зазначив, що  представники казахського заводу-виробника, які сьогодні прибули, оглянули цистерни і заявили, що готові вивезти цілі й ушкоджені цистерни в Казахстан.

”Чи транспортуватиме ”Казфосфат”, якому вони належать, цілі цистерни з фосфором у Польщу, я коментувати не буду. Можу сказати, що рішення про вивезення цистерн сьогодні прийматиме українська урядова група, що працює на місці події”, - сказав В.П’ятак.

Як повідомлялося раніше, сьогодні було виявлено в повітрі сіл Янгелівка і Лісове у Львівській області перевищення фосфорного ангідриду в десятки разів - його концентрація складає 3,5 міліграм/м куб. при нормі 0,15 мг/м.куб.

У той же час, згідно повідомленню МНС, в районі катастрофи перевищення граничної допустимої концентрацій оксидів фосфору в межах населених пунктів не виявлене.

Про десятиразове перевищення фосфорного ангідриду в повітрі в двох селах Львівської області повідомила прес-служба Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, посилаючись на попередні результати моніторингу навколишнього середовища на місці аварії вантажного потягу з цистернами фосфору отримані за станом на 8 ранку 18 липня. 

Катастрофа на Львівщині
news.yahoo.com
Ведеться підготовка підняття непошкоджених цистерн та засипки ґрунтом забрудненої фосфором території.
У свою чергу заступник головного державного санітарного лікаря у Львівській області Олег Когут заявив, що для СЕС нереально відстежити, чи продукція, яка потрапить на ринки, є з Бузького району чи ні. "У будь-якому випадку, ця продукція, яку продають приватники, є не маркованою. Продаючи овочі чи фрукти, продавець може сказати, що вони з іншого місця, а не із зони ураження… По-друге, у нас немає методів визначення фосфорних сполук у продуктах харчування. Ми не знаємо, чи вони відразу потрапляють всередину продуктів, чи згодом. Тобто, ми на сьогодні не маємо таких наукових розробок. Зрештою, фосфорні добрива використовують широко у сільському господарстві, але в інших концентраціях", – сказав О.Когут.

На даний час силами МНС та Львівської залізниці продовжується зрошення пошкоджених цистерн і забрудненої території водою та ізоляція їх від повітря пожежною піною. Розпочато роботи з відновлення пошкодженої залізничної колії, ведеться підготовка підняття непошкоджених цистерн та засипки ґрунтом забрудненої фосфором території.

Сьогодні планується робота з представниками підприємства виробника жовтого фосфору з Республіки Казахстан і відпрацювання остаточного рішення щодо ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Польща готова допомогти Україні в ліквідації наслідків аварії, про це заявили у польському міністерстві охорони навколишнього середовища.

Як повідомили в Крайовому центрі у справах порятунку у Варшаві, ешелон, який зазнав катастрофи на Львівщині, їхав із Казахстану, транзитом через Польщу в Голландію. Його мали перевантажити на малій залізничній станції неподалік Кракова.

Віце-міністр польського міністерства охорони середовища Марек Галиняк зазначив: "Завжди можна направити, наприклад, експертів, навіть з Міністерства охорони навколишнього середовища, які знаються на ліквідації наслідків хімічних забруднень. Це масштабні акції, які пов`язані з усуненням шару забрудненої землі та знешкодженням отруйних речовин".

Заступник міністра Марек Галиняк також зауважив, що польські служби ведуть постійний моніторинг, чи катастрофа не несе негативних наслідків для Польщі.

Тим часом польські екологи б`ють на сполох. На їхню думку, слід заборонити приймати залізничні ешелони з хімічними речовинами, які везуть у Польщу зі Сходу – з огляду на поганий стан залізничної інфраструктури та вагонів. 

Катастрофа на Львівщині: екологи б
Польща може заборонити приймати залізничні ешелони з хімічними речовинами, які везуть у Польщу зі Сходу, через поганий стан залізничної інфраструктури та вагонів.
Польський еколог Марек Крида наголосив: "Якщо часто згадуємо про загрозу від терактів, мусимо знати, що ці ешелони, які ідуть до Польщі зі Сходу – своєрідні "хімічні бомби на колесах". Якщо хтось використав би нагоду і випустив таку речовину, це було б так само небезпечне для людей, як вживання радіаційних матеріалів або хімічних бойових газів".

У Польщі велика катастрофа поїзда з хімічним вантажем сталася в 1989 році на станції в центрі міста Білосток у північно-східному регіоні країни. Протягом останніх 20-ти років у подібних катастрофах поїздів у Польщі людських жертв не було.

Від техногенної катастрофи у Львівській області постраждали 49 осіб, 15 з яких - діти. Цю інформацію підтвердили в МНС.

Як повідомлялося, 16 липня о 16:55 у Буському районі Львівської області на залізничному перегоні Красне-Броди біля станції Ожидів внаслідок нез`ясованих обставин сталася аварія вантажного потягу. У складі потягу знаходилося 58 вагонів, у тому числі 15 спеціальних цистерн з небезпечною хімічною речовиною - жовтим фосфором. 

Внаслідок аварії зійшло з колії 15 цистерн з жовтим фосфором, 6 з яких загорілося. Під час гасіння пожежі утворилася хмара із продуктів горіння (зона ураження близько 90 кв. км). У зону ураження потрапили 14 населених пунктів Буського району й окремі території Радехівського й Бродівського районів області.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами УНІАН / О.Г.
Побачили помилку - контрол+ентер
Всього коментарів: 0
Вибір редакції