Арабські бізнесмени судяться з українською владою за 6 млн доларів

Арабські бізнесмени вимагають від української влади компенсувати їм близько 6 млн доларів збитків
Гроші 9 липня, 2010, 09:57 1221 1
Додати до обраного
Авіакомпанія з ОАЕ South Airlines подала до суду на ДУСю з вимогою компенсувати збитки в розмірі 6 млн доларів, яких компанія зазнала через несвоєчасну поставку проданих їй у 2004 році літаків.

Авіакомпанія з ОАЕ South Airlines подала до суду на Державне управління справами (більш відоме як ДУСя).

Арабські бізнесмени вимагають від української влади компенсувати їм близько 50 млн грн. (6 млн доларів) збитків, яких вони зазнали через несвоєчасну поставку літаків, які ДУСя продала, коли її керівником був опальний Ігор Бакай.

Історія конфлікту бере свій початок ще у 2004 році. У рамках масштабної розпродажу держмайна, яку проводила ДУСя напередодні Помаранчевої революції, були продані і два літаки Іл-76МД з авіапарку вищих посадових осіб країни. На відміну від продажу інших об'єктів - низки готелів і кримських здравниць - ця угода пройшла без скандалів і широкого розголосу. Про продаж авіалайнерів стало відомо лише зараз, коли покупець - авіакомпанія South Airlines - подала до суду на ДУСю.

Згідно з судовими документами, гроші за літаки були перераховані до держбюджету в 2004 році (сума не вказується), проте самі лайнери арабській авіакомпанії передані не були.

Наприкінці лютого 2005 року, коли в Україні змінилася влада (у тому числі й керівництво Держуправління справами), South Airlines направило лист продавцям з вимогою передати два борти протягом 10 днів. Тоді ДУСя пояснила затримку тим, що попереднє керівництво відомства не провело відчуження товару. Зокрема не було отримано дозволу Держслужби експортного контролю.

У січні 2005 року Кабмін видав постанову, якою наклав тимчасову заборону на виконання раніше ухвалених рішень про приватизацію, зокрема й щодо об'єктів, які перебувають у власності авіакомпанії "Україна" (якій належали Іл-76МД). Це стало додатковим аргументом для нового керівництва Держуправління справами. Тодішній новий керівник ДУСі Ігор Тарасюк заборонив відчужувати літаки. А влітку 2005 року Генеральна прокуратура почала перевірку відповідності вартості літаків ринковими цінами. Перевірка тривала рік і не принесла результатів.

Після цього Фонд держмайна вирішив завершити операцію, і влітку 2006 року літаки були передані арабській компанії.

Авіакомпанія з Об'єднаних Арабських Еміратів South Airlines вже пройшла три судові інстанції, вимагаючи відшкодувати збитки у розмірі 5,9 млн доларів, яких вона зазнала через упущений час - c 2005-го по 2006 рік.

Розмір суми, яку заробило Держуправління справами на продаж ілітаків, оцінити складно. Якщо відштовхуватися тільки від терміну експлуатації літаків, то вартість кожного з них можна оцінити не менш ніж в 800 тисяч доларів. Саме за таку суму компанія "Укрспецоборонпостач" пропонує зараз своїм потенційним покупцям аналогічний літак Іл-76МД 1985 випуску.

Читайте також:

Янукович вирішив повернути собі "Президент-готель"

Всі кримінальні справи проти колишнього керівника ДУСі Бакая закрито

Українською авіацією керуватимуть росіяни

"Антонов" змагатиметься із Boeing за 50 млрд доларів Пентагону

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Дело / Н.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 9 липня, 2010, 09:57 1221 1
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
Вибір редакції