Чиновники знизять податок на ввезення розкішних автомобілів

Чиновники знизять податок на ввезення розкішних автомобілів© ferrari.com
Гроші 3 серпня, 2011, 11:39 3992 15
Додати до обраного
З ініціативи Кабінету міністрів в Україні знизять ввізні мита на елітні автомобілі та катери.

Кабінет міністрів вніс у Верховну Раду законопроект про зниження мит на ввезення дорогих автомобілів з об'ємом двигуна понад 3 тис. кубометрів.

Ппроект закону "Про внесення змін до митного тарифу України" був розроблений Кабміном і передбачає зниження з 1 січня 2012 року ставок ввізного мита на легкові автомобілі об'ємом двигуна понад 3 тис. кубометрів і автокаравани (від 1,5 тис. до 3 тис. кубометрів) - з 7% до 6% від їх митної вартості, а також на морські катери - з 8,5% до 8%. Основна мета ухвалення законопроекту - приведення ставок імпортних мит у відповідність із зобов'язаннями України, які були узяті при вступі країни до СОТ в 2008 році, пише Комерсант-Україна.

Генеральний директор АВТ "Баварія" (офіційний імпортер BMW) Олександр Тимофєєв повідомив, що і зараз зниження мита на 1% навряд чи буде помітним для кінцевого споживача.

"Подібне зниження проходить практично непомітно як для споживача, так і для продавця. Це не більше ніж приведення законодавства у відповідність з вимогами СОТ, - вважає він. - Більше того, в Україні продається украй мало автомобілів з таким об'ємом двигунів - в основному українці купують машини з об'ємом двигуна до 2 тис. кубометрів".

За словами глави "Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів" (ВААІД) Олега Назаренко, завдяки вступу України до СОТ упродовж 2009-2011 років ввізні мита на автокаравани і легкові автомобілі об'ємом двигуна понад 3 тис. кубометрів були понижені з 10% до нинішніх 7%, на морські катери - з 10% до нині чинних 8,5%.

"При цьому, як показує практика минулих років, незважаючи на зниження ввізних ставок, для кінцевого споживача автомобілі не подешевшали", - відмітив Назаренко.

У свою чергу, генеральний директор ДП "Авто Інтернешнл" (офіційний імпортер Mazda) Олена Дуніна пояснила це тим, що такі автомобілі зазвичай купують заможні люди. "Для них різниця вартості автомобіля в 1-2% не грає великої ролі. Купівля дорогого автомобіля - це їх стиль життя",- підкреслила вона.

У ВААІД вважають, що набагато важливішим питанням є зниження мит для автомобілів об'ємом двигуна до 2,2 тис. кубометрів, на долю яких припадає близько 92% усіх продажів за рік.

Нині якраз існує ризик підвищення мит на імпорт легкових автомобілів. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі за скаргою українських автовиробників проводить розслідування відносно імпорту більшості легкових автомобілів з об'ємом двигуна 1-2,2 тис. кубометрів незалежно від країни походження.

Українські заводи наполягають на введенні мит для імпортерів у розмірі 47%, оскільки з 2008 по 2010 рік на тлі скорочення попиту на внутрішньому ринку виріс імпорт легкових автомобілів: їх доля в продажах за цей період збільшилася на 16 п. п. - до 65,6% від загальних продажів в 2010 році.

В середині липня керівник відділу продажів лізингової компанії Avis -Украина Павло Сукненко заявив, що підвищення ввізних мит на імпортні автомобілі, якого домагаються українські автовиробники і автозбиральники, буде вигідно, передусім, Росії, а не вітчизняній економіці.

"Між Україною і Росією з 1994 року діє угода про безмитну торгівлю. У рамках цієї домовленості автомобілі місцевої зборки ввозяться на територію країн-учасників без сплат митних зборів. Як тільки запрацює схема з високим митом, ми споживатимемо російські іномарки з локалізацією виробництва 50% і вище, і, тим самим, підтримувати економіку Росії", - розповів Сукненко.

Позиція вітчизняних автозаводів була б зрозуміла, якщо хоч би на одному з них випускалися дійсно українські машини. Але останньою моделлю, яка розроблялася безпосередньо Україною, була Славута, знята з конвеєра минулого року, а нинішній український автопром є виробництвом "викрутки" - дрібновузловою або крупновузловою збіркою іноземних автомобілів.

Це в рівній мірі відноситься до моделей Skoda (Єврокар), Kia (ЗАЗ), Geely і SsangYong (КрАСЗ), що збирається з машинокомплектів з мінімальними витратами, і до тих машин Hyundai і "Лада", які випускаються на потужностях Черкаського автозаводу корпорації "Богдан". І навіть "ЗАЗ Ланос" не може вважатися українським в повному розумінні цього слова, хоча зараз вже на 60% складається з деталей, що випускаються на українських підприємствах. Виходить, країні пропонують захищати збиральників, а не виробників.

Експерти вважають, що підвищення мит на легкові авто з невеликим об'ємом двигуна може привести до подорожчання машин на 40%.

Читайте також:

Експерт: нове мито на іномарки може зірвати угоду про вільну торгівлю з ЄС

Іномарки можуть подорожчати

Кабмін може спровокувати подорожчання іномарок на 40%

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Комерсант-Україна / МС
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 3 серпня, 2011, 11:39 3992 15
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 15
Вибір редакції