Експерт: щоб пройти митницю, треба погодитися на завищення митної вартості

Щоб пройти митницю, треба погодитися на завищення митної вартості
Гроші 3 лютого, 2011, 17:57 2099
Додати до обраного
За словами ряду експертів, двогодинний термін на проходження митного оформлення в пунктах пропуску на практиці не працює.

Встановлений внутрішніми документами Держмитслужби двогодинний термін на проходження митного оформлення в пунктах пропуску на практиці не працює, заявляють експерти.

Попри те, що накази про прискорене оформлення були видані ще в жовтні, а розпорядження прем'єр-міністра про неприпустимість тривалих затримок вантажів в портах і на межах - у вересні, легально пройти догляд в короткий термін можна тільки погодившись на завищення митної вартісті.

За словами адвоката адвокатської компанії "Соколовський і партнери" Кирила Номинаса, митні органи у власних внутрішніх документах спеціально прописали безліч виключень з правила "2 годин" і активно ними користуються. "Серед випадків, коли час оформлення можна подовжувати, - огляд товару поза митним постом, необхідність узяти аналізи або проби товару. Такі виключення застосовуються як один із способів тиску на тих, хто не хоче погоджуватися на завищення митної вартості. Тобто ціни, з якою в результаті стягуватимуться збори. Тільки за рахунок цього митниця хоч якось може виконати план надходжень до бюджету", - відмічає Номинас.

За словами члена правління Союзу перевізників Півдня Олександра Захарова, ситуація із затримками оформлення вантажів в портах мало змінилася навіть після приїзду прем'єра Миколи Азарова у кінці січня. "Так, за останній тиждень кількість контейнерів, що вивозяться з території порту, виросла в 2 рази. Переважно, оформляються ті, хто вже стояв раніше. Але секрет в тому, що виходять, в основному, ті, хто погоджується сплатити хабар. Тому що простий 1 контейнера коштує в день від 100 доларів і вище. А у людей таких контейнерів - десятки тисяч. І кожен наступний день простою обходиться їм дорожче, ніж можливість розв'язати проблему швидко", - відмічає Захаров.

Нагадаємо, раніше про проблеми з оформленням вантажів в південних портах заявляла заступник глави партії "Сильна Україна", екс-глава Держкомпідприємництва Олександра Кужель. За її словами, плани по зборах до бюджету недовиконуються через непрофесійність керівництва митниці. "Південна митниця, яка повинна перераховувати в казну 40 мільйонів гривен щоденно, перераховує тільки 100 тисяч гривен. При цьому побори з кожного контейнера - незважаючи на заяви глави ГТСУ Ігоря Калетника про боротьбу з корупцією - виросли з минулого року удвічі", - відмітила вона.

Крім того, підприємці Одеської області у відкритому листі до губернатора Одеської області Едуарда Матвійчука заявили про масштабні зловживання на південних митницях, вказавши конкретні ставки хабарів, нібито потрібних чиновниками на постах : 500 доларів за імпорт кожного контейнера, і 200-300 доларів за транзит.

"Інформація про це вже розлетілася по всьому світу, оскільки експедитори вже проінформували своїх українських і зарубіжних замовників, а ті у свою чергу проінформували іноземних вантажовідправників, що в українських портах з'явилися нові витрати, що мають повністю кримінальне походження", - заявили підприємці.

Як відомо, з 22 березня 2010 року Державну митну службу очолює Ігор Калетник, призначений за квотою КПУ.

Читайте також:

Проти заступника глави Держмитниці порушено кримінальну справу

Українські митники наділять себе новими повноваженнями

"Нафтогаз" заборгував митниці 2,4 мільярда

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Подробности.ua / І.О.
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 3 лютого, 2011, 17:57 2099
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції