Експерти: проблеми на митницях відлякують іноземних інвесторів

Експерти: проблеми на митницях відлякують іноземних інвесторів
Гроші 7 лютого, 2011, 14:11 1954 1
Додати до обраного
Неможливість швидкого оформлення вантажів в українських портах відлякує іноземні компанії, які інвестують в Україні або ж поставляють вантажі через вітчизняних підрядників.

Неможливість швидкого оформлення вантажів в українських портах відлякує іноземні компанії, які інвестують в Україні або ж поставляють вантажі через вітчизняних підрядників. Про це заявляють представники асоціацій перевізників і експедиторів, а також представники іноземного бізнесу.

За словами генерального директора Асоціації міжнародних експедиторів України (АМЕУ) Юрія Приходька, до збитків перевізників і експедиторів від фізичного простою вантажів в портах додаються збитки від втрати контрактів з іноземними контрагентами.

"Сьогодні іноземні грузоперевізники вибирають собі порти і перевалочні пункти за принципом - де швидше, дешевше. А якщо через український порт замість семи днів вантаж йде тридцять, та ще і вимагається за кожен контейнер згори додати 200 – 400 доларів готівкою, хто тут працюватиме? Поки що випадки переходу на альтернативні порти, наприклад, в Румунію, - одиничні. Але зовсім скоро, якщо так триватиме далі, - стануть масовими", - відмічає пан Приходько.

За його словами, незважаючи на наявність на митниці внутрішніх документів, приписуючих оформляти контейнер за 2 години, є випадки, коли вантажі проходять оформлення впродовж 14 днів. Проте оскільки реальної відповідальності за затримку інспектори не несуть, ситуація не міняється. "Формальна причина затримки - занижена митна вартість. Але фактично, треба або погодитися на вартість, запропоновану митницею, або дати узятку", - говорить пан Приходько.

Виконавчий директор Європейської бізнес асоціації Ганна Деревянко відмічає, що іноземні компанії в Україні зазнають мільйонні збитки із-за простою вантажів в портах. Деякий "час назад вантажі були повністю заблоковані упродовж місяця. І надії, що ці невиправдані витрати будуть компенсовані, немає. Так само як і немає надії, що вдасться з'ясувати, кому поставити ці витрати, які компанії понесли додатково на передержку вантажу і тривалу незаплановану оренду", - відмічає вона.

Представник Асоціації міжнародних автомобільних перевізників в Миколаївській і Одеській областях Дмитро Сергієнко додає, що у зв'язку з корупційними проблемами на митниці і неможливістю повноцінного функціонування портів, згортаються навіть інвестиції в розвиток портової інфраструктури. "За нашими даними, німецькі інвестори, які збиралися вкласти 300 млн доларів в розвиток контейнерного терміналу, мають намір якщо не згорнути тут свою діяльність повністю, то по крайній, заморозити інвестиції", - відмічає пан Сергієнко.

Нагадаємо, раніше Минінфраструктури звернулося в Кабінет міністрів з проханням сприяти у вирішенні проблеми затримок митного оформлення контейнерів в портах. За інформацією експедиторських і брокерських компаній, працюючих в портах, основні проблеми із затримкою контейнерів, зокрема транзитних, полягають у відмові з боку митниці в оформленні певних найменувань вантажів і відсутністю з її боку яких-небудь офіційних роз'яснень відносно ситуації. За даними міністерства, порти вже отримали численні попередження від клієнтури про переорієнтацію транзитних контейнерів в порти Російської Федерації, Грузії, Румунії, Прибалтики і скорочення відправок імпортних контейнерів через українські порти.

Крім того, по заявах автоперевізників, в Одеському і Іллічівському морських торгових портах стягується незаконна плата за розмитнення в розмірі від 200 до 500 доларів за контейнер.

Як відомо, про свій намір розібратися в ситуації на Південній митниці заявила заступник глави партії "Сильна Україна" Олександра Кужель, що запросила Петра Симоненка разом подивитися, як працює митниця під керівництвом його однопартійця Ігоря Калетника. За її словами, усунути корупцію у відомстві стане можливо тільки з прийняттям нового Митного кодексу, розробленого під керівництвом Сергія Тігіпка.

Читайте також:

Експерт: щоб пройти митницю, треба погодитися на завищення митної вартості

Проти заступника глави Держмитниці порушено кримінальну справу

Українські митники наділять себе новими повноваженнями

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Версии / І.О.Верс
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 7 лютого, 2011, 14:11 1954 1
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
Вибір редакції