Фірташ вигадав схему, як постачати українську сировину до окупованого Криму

Фірташ вигадав схему, як постачати українську сировину до окупованого Криму

Фото: УНІАН

Кримський завод олігарха продовжує працювати в обхід санкцій та блокади півострова.

Український олігарх Дмитро Фірташ вигадав схему постачання ільменіту - сировини для виготовлення титану - з Межиріченського гірничо-збагачувального комбінату, що на Житомирщині, на "Кримський титан", який розташований на территорії окупованого Криму.

Про це йдеться у розслідуванні програми "Слідство.Інфо" на Громадському.

Обидва підприємства належать олігарху. Після того, як окупаційна влада почала погрожувати націоналізувати "Кримський титан", завод був переданий в оренду московській компанії ТОВ "Титановые инвестиции".

Засновником цієї компанії і кіпрська фірма "Летан Інвестментс лімітед", на яку також зареєстрована австрійська компанія Group DF International, яка належить Фірташу.

"Отже, де-факто завод лишався власністю українського олігарха, а де-юре тепер працює за російським законодавством", - йдеться у розслідуванні.

Після того, як українська влада закрила морські порти на півострові, а активісти блокади Криму перекрили усі шляхи до нього (у тому числі залізницю до "Кримського титану") до ключового підприємства Фірташа стало фактично неможливо постачати з України ільменіт.

"Слідство.Інфо" заявляє, що отримало ексклюзивні документи, які допомагають повністю відстежити шлях постачання ільменіту з Житомирщини на "Кримський Титан".

Журналісти програми розповідають, що видобутий ільменіт з Межиріченського гірничо-збагачувального комбінату вирушає до порту "Южний" поряд з Одесою. Його везуть залізницею в конкретний приватний портовий термінал.

Пісдя цього, корабель "Катя" з ільменітом направлявся у російський порт "Кавказ", що знаходиться у Керченській затоці. Але до "Кавказу" українська сировина не доїхала. У затоці ільменіт перевантажили на судно з російським прапором "Нєфтєрудовоз", який потім направився у Керч.

Цю оборудку підтверджують дані міжнародного сайту з відстеження морських суден marІnetraffic – тут було показано, як у Керченській затоці "Катя" стоїть поруч з "Нєфтєрудовозом".

Журналісти отримали фото з морського порту у Керчі, які зробили 6 квітня 16-го року під час розвантаження судна, яке забрало вантаж у "Каті".

"На них чітко видно і назву "Нєфтєрудовоз", і розвантажену поруч ільменітову руду", - повідомляють журналісти "Слідства".

У самій Group DF International відмовилися коментувати оборудку з ільменітом, заявивши, що "питання бізнесу у Криму – це питання політики", а політику вони не коментують.

Як відомо, проти Фірташа в Україні відкрито два кримінальні провадження, серед яких борг Ostchem "Нафтогазу" в 5,7 мільярда гривень за поставлений газ, а друга справа щодо колишніх керівників НАК "Нафтогаз України", посадових осіб Кабінету Міністрів і компанії "РосУкрЕнерго АГ" Фірташа, підозрюваних у змові і нанесенні збитків державі Україна шляхом списання з державної компанії на користь "РосУкрЕнерго АГ" 11 млрд. м3 газу і 1,1 млрд.м3 газу у вигляді штрафних санкцій. 

12 березня 2014 року поліція Австрії заарештувала Фірташа у Відні за запитом ФБР за підозрою в причетності до створення організованої злочинної групи.  21 березня 2014 австрійський суд звільнив Фірташа під заставу 125 млн євро. Однак суд відхилив запит США на екстрадицію Фірташа, бо вважає його політично мотивованим. Як і брати Клюєви, він веде свій бізнес і в Австрії, де зосереджені штаб-квартири їх компаній. Він перебуває під слідством ФБР з 2006 року. 

Наприкінці листопада 2015 року міністр внутрішніх справ Арсен Аваков після появи інформації про бажання Дмитра Фірташа повернутися до України заявив, що бізнесмен буде затриманий. Його, як зазначив міністр МВС, підозрюють у вчиненні кримінальних діянь.

Повʼязані теми:

Наступна публікація