Іноземні та українські експерти обговорили роль регуляторного впливу

Іноземні та українські експерти обговорили роль регуляторного впливу

Регуляторні системи важко спроектувати і забезпечити їх функціонування

Фахівці показали на практиці можливості застосування ОРВ в українській дійсності.

20 вересня у конференц-залі готелю "Інтерконтиненталь" Інститутом української політики було організовано семінар на тему "Аналіз регуляторного впливу - шлях до ефективної регуляторної реформи в Україні".

В роботі семінару взяли участь фахівці зі Сполучених Штатів Америки та Росії - Скотт Якобз, Директор Jacobs, Gordova & Associates (Вашингтон) та Данило Циганков, директор Російського АРВ Центру  Національного дослідницького університету "Вища школа економіки" (Москва).

Також участь у роботі семінару взяли перший заступник голови Державної служби з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Олександр Потімков, перший заступник керівника головного управління з питань економічної політики та впровадження економічних реформ Адміністрації президента України Владислав Комаров, народний депутат України Оксана Продан та інші.

Іноземні фахівці, запрошені до участі в семінарі, розповіли про досвід своїх країн при запровадженні та імплементації в управлінській системі інструменту оцінки регуляторного впливу (ОРВ), а також дали практичні рекомендації, показали на практиці можливості застосування ОРВ в українській дійсності.

Семінар дозволить зіставити існуюче законодавче підґрунтя з кращими міжнародними практиками для здійснення ефективного аналізу державної регуляторної політики. Це в свою чергу допоможе розширити існуюче уявлення про оцінку і аналіз регулювання та у перспективі сприятиме досягненню ефективності, стабільності, передбачуваності та збалансованості при розробці та удосконаленні нормативно-правової бази, та забезпечуватиме прозорість у діях влади та її відповідальність за результати прийнятих рішень.

Оцінка регуляторного впливу являє собою процес визначення проблем і цілей регулювання, вибору альтернатив для досягнення цих цілей з метою виключення зайвих і необдуманих дій, з використанням наукових методів, що застосовуються для всієї наявної інформації, а також з урахуванням ідей, отриманих у ході консультацій, аналізу витрат і вигод обраних альтернатив. ОРВ з'явилася на хвилі адміністративних реформ у західних країнах у 80-90-х рр. і нині активно пропонується для застосування в українських управлінських умовах.

Основна роль ОРВ полягає у відсіві недоцільних рішень на етапі прийняття того чи іншого нормативно-правового акта, оцінці того, чи досягає регулювання поставлених цілей, а також в оцінці можливих наслідків нового регулювання. Це дозволяє уникнути значної частини непотрібних, зайвих і шкідливих дій в процесі розробки законів і нормативних актів.

Ґрунтуючись на досвіді іноземних країн, регуляторні системи важко спроектувати і забезпечити їх функціонування. Крім того, знайти правильний баланс між цілями регулювання, витратами і економічними вигодами є вкрай складним завданням. Для того, щоб забезпечити цей баланс, мінімізувати ризики і не допустити негативних наслідків, особливо в галузі економічної ефективності, динамічності та конкурентоспроможності, необхідно правильно оцінити всі "за" і "проти" будь-якого регулювання.

 

Повʼязані теми:

Наступна публікація