В Росії закривається перший автозавод

© AFP
Гроші 1 квітня, 2009, 13:57 1331
Додати до обраного
Девальвація рубля й зниження попиту на автомобілі майже вдвічі робить можливу ліквідацію заводу майже невідворотною.

Російський автозавод ВАТ "ІжАвто", підконтрольний групі СОК, найближчим часом може повністю зупинити роботу. Спричинити закриття заводу може девальвація рубля і скорочення попиту на всі автомобілі, що продаються в Росії. Про це повідомив начальник управління по зв'язках з громадськістю групи СОК Дмитро Румянцев.

Газета "Коммерсант" повідомила, що криза стала причиною повної зупинки заводу "ІжАвто". За даними видання, група СОК не зуміла домовитися про продаж заводу "АвтоВазу" і тепер вимушена звільнити майже весь персонал заводу, законсервувавши потужності на невизначений термін. Однією з причин зупинки "ІжАвто" стала девальвація рубля, в умовах якої купувати машинокомплекти для збірки корейської Kia стало нерентабельно. За аналогічною схемою в Росії працюють ТагАЗ і заводи ВАТ "Соллерс".

"Ми будемо змушені піти на зупинку заводу "ІжАвто". Причин для цього декілька. По-перше: девальвація рубля. За рахунок курсової різниці вартість машинокомплектів, які ми купуємо в компанії KIA Motors за валюту з осені виросла на 40%, при цьому ціни на продукцію заводу не піднімалися. При цьому ми неодноразово виходили на корейську компанію з проханням знизити вартість комплектів, проте вони назустріч не пішли. У результаті, з кінця минулого року "ІжАвто" щомісячно зазнає значних збитків, що обчислюються мільйонами доларів", - сказав Румянцев.

За його словами, іншою причиною можливої зупинки заводу "ІжАвто" може бути те, що останнім часом сталося значне скорочення попиту на всі автомобілі, що продаються в Росії. "За нашими оцінками, від 40 до 60%", - додав він.

"По-третє, запланована угода з "АвтоВазом" щодо покупки "ІжаАвто" не відбулася, через позицію "АвтоВаза". Ми розраховували, що після завершення угоди новий власник підприємства розпочне випуск нових моделей і завантажить "ІжАвто", як це передбачалося спочатку. На жаль цього не сталося", - зазначив Румянцев.

"Керівництво компанії виконає всі соціальні зобов'язання перед трудовим колективом (заводу "ІжАвто") і зробить все можливе для перенавчання і працевлаштування бажаючих. Дані заходи здійснюватимуться в тісній взаємодії з керівництвом Удмуртії", - сказав начальник управління по зв'язках з громадськістю групи СОК.

В той же час, газета "Дело" повідомляє, що Іжевський автозавод має намір скоротити 90% всіх співробітників підприємства - в квітні роботу втратять п'ять тисяч його працівників.

Разом з тим, в Центрі зайнятості населення Іжевська виданню надали іншу інформацію: його представникам відомо лише про те, що з 1 квітня майже 5 тисяч працівників на заводі перейдуть на триденний робочий тиждень. Причому, за словами представника заводу, це рішення вже узгоджене з профспілковим комітетом "ІжАвто".

ВАТ "ІжАвто" випускає автомобілі Іж-27175, ВАЗ-2104, збирає корейські машини Kia Spectra і Kia Sorento). Потужність заводу складає 220 тисяч автомобілів, в 2007 році на "ІжАвто" було випущено 78,8 тисяч автомобілів.

Читайте також:

Голова General Motors: наше банкрутство - бажана перспектива

Путін похвалив "Форд", а собі придбав "Ниву"

Глава General Motors пішов у відставку на прохання Обами

Співробітники Opel збирають гроші на порятунок компанії

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами РИА Новости / КоммерсантЪ / Дело / П.З.
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 1 квітня, 2009, 13:57 1331
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції