Київський завод "Авіант" побудує для Росії 30 літаків

Замовлення російської авіакомпанії "Атлант-союз" найбільше для України за всі роки незалежності. Воно дозволить врятувати "Авіант" від банкрутства.

Київський завод "Авіант" візьме участь в будівництві 30 регіональних пасажирських літаків Ан-148 для російської авіакомпанії "Атлант-союз".

Домовленість про це була досягнута на авіаційній виставці Ле Бурже-2009, яка проходить на цьому тижні у Франції.

Основним виконавцем замовлення і стороною, яка бере на себе юридичні зобов'язання з його виконання, виступає російська Об'єднана авіабудівна корпорація. Це означає, що велика частина роботи за контрактом буде виконана Воронежським акціонерним літакобудівним товариством.

"На долю українських підприємств доведеться приблизно 30% робіт", — говорить Оксана Трофімчук, прес-секретар АНТК ім. Антонова, який входить в один холдинг з "Авіантом".

Проте вона відзначила, що "Авіант" поставлятиме комплектуючі для всіх 30 літаків. Десять же літаків будуть повністю зібрані саме на київському заводі.

За роки незалежності України це найбільший проект, в якому візьме участь "Авіант". Орієнтовна вартість української частки проекту складає 2 мільярди гривень. До цього завод отримував контракти, що передбачали будівництво не більше одного літака для одного замовника. Всього ж за останніх 20 років київським підприємством було побудовано 5 літаків.

Поки що сторони підписали лише "Меморандум про взаєморозуміння відносно постачання авіатехніки". Контракт планується укласти до 1 вересня цього року.

Згідно з документом, літаки будуть передані "Атлантові-союзу" в лізинг на 10 років, починаючи з 2010 року. Всі літаки мають бути побудовані протягом трьох років. Наступного року авіакомпанія чекає отримати перші 5 літаків.

За словами представників АНТК ім. Антонова, в проекті також візьме участь Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП). Це дозволить українським держкомпаніям заробити до 2 мільярдів гривень. З них левова частка припаде на київське підприємство.

"Саме "Авіант" в Україні спеціалізується на збірці Ан-148. Тому основна робота проводитиметься на цьому заводі", — розповіла Трофімчук.

Цікаво, що на частину з першої партії серійних Ан-148 претендує Держуправління справами. Зокрема, глава цього відомства Ігор Тарасюк днями заявив, що як тільки буде випущена перша серія з п'яти літаків цього типу, два з них будуть куплені для потреб вищого керівництва України.

Для "Авіанта" контракт на виробництво Ан-148 може стати порятунком від банкротства. Сьогодні борг підприємства перед банкірами складає 460 мільйонів гривень. До того ж завод заборгував своїм постачальникам 688 мільйонів гривень.

Для того, щоб не допустити банкротства уряд прийняло рішення про випуск "Авіантом" і Харківським авіапідприємством облігацій на 2,5 мільярда гривень. Цінні папери, за задумом чиновників, повинен викупити "Укрексімбанк". Цими грошима авіабудівники повинні погасити свої борги. Проте поки що в Мінпромполітики не визначилися як з датою випуску облігацій, так і з їх прибутковістю.

На думку експертів, саме відсутність замовлень у авіабудівників змушує уряд зволікати з випуском коштовних паперів. Без контрактів на виробництво літаків підприємства на зможуть виконувати фінансові зобов'язання по облігаціях, що знову ж таки може привести до дефолту. У свою чергу контракт на постачання Ан-148 може додати рішучості Кабміну.

Нагадаємо, Авіабудівники з АНТК імені Антонова представили регіональний реактивний літак нового покоління Ан-148 на одному з найбільших аерокосмічних салонів світу "Ле Бурже-2009" у Франції, який триватиме до 21 червня.

Читайте також:

Авіасалон "Ле Бурже-2009" у Франції

Україна презентувала АН-148 на авіасалоні "Ле Бурже"

Пілоти Air France відмовляються літати на аеробусах A-330

Американці готують до випуску літаючі мотоцикли

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: