"Нафтогаз" не згоден з вимогами європейських інвесторів ГТС

© Архів
Гроші 28 березня, 2009, 14:19 994 1
Додати до обраного
Виділення в незалежну структуру ДК "Укртрансгаз", як того вимагає Євросоюз, в "Нафтогазі" вважають економічно невигідним.

Перший заступник голови правління НАК "Нафтогаз України" Ігор Діденко вважає економічно недоцільним повне виділення ДК "Укртрансгаз" зі структури НАК "Нафтогаз України", як того вимагають потенційні інвестори української ГТС.

Про це він розповів в інтерв’ю виданню "Дзеркало тижня".

За його словами, як і більшість європейських нафтогазових холдингів, "Нафтогаз " є вертикально інтегрованою структурою, 100% акцій якої контролюється державою.

"В існуючих сьогодні в Україні економічних умовах управління оператором транзиту і зберігання газу в складі НАК "Нафтогаз України" є найбільш ефективним і оптимальним варіантом", - зазначив Діденко.

Окрім того, мільярдні кредити було видано "Нафтогазу" на умовах збереження цілісності компанії, додав він.

І якщо ДК "Укртрансгаз" стане самостійним оператором ГТС, кредитори "Нафтогазу" отримають серйозний привід для занепокоєння і навіть, можливо, стимул терміново вимагати повернення всіх боргів.

"Одномоментно НАК буде складно повернути всі кредити. І що тоді? Застосування уже відомих Україні міжнародних санкцій: арешт майна за кордоном тощо", - наголосив Діденко.

Натомість, радник міністра палива та енергетики України Іван Варга вважає, що самостійний оператор ГТС Україні вигідний, адже навіть за нинішніх цін на транзит (ставка транзиту - 1,7 доларів за тисячу кубометрів на 100 км) і зберігання газу "Укртрансгаз" примудряється працювати з рентабельністю в 10-15%.

Таким чином, за спрощеного підрахунку "Укртранcгаз" заробляє на транзиті за рік за нинішньої ставки не менш як 1,7 млрд. доларів. Ще близько 5 млрд. гривень - за транспортування споживачам України близько 60 млрд. кубометрів газу по країні. Плюс не менш як півмільярда гривень - за зберігання газу навіть за діючими мінімальними ставками, підкреслив Варга.

"Якби всі ці кошти залишалися на розвиток підприємства, йому і кредити особливі не знадобилося б. У нас же держава просто користується коштами, заробленими "Укртрансгазом", не турбуючись про технічний стан ГТС і її об'єктів", - наголошує він.

Нагадаємо, забезпечення незалежності оператора газотранспортної системи України, його юридичної і організаційної форми є одним з ключових положень декларації по модернізації української ГТС, підписаної в Брюсселі 23 березня.

Читайте також:

Росіяни на газових переговорах у Брюсселі просто "додали перчинку"

Ющенко: Україна починає формувати власний газовий ринок

"Газпром" зазнає мільярдних збитків

Новини на газовому фронті

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Дзеркало тижня. Україна / П.З.
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 28 березня, 2009, 14:19 994 1
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
Вибір редакції