Народних автомобілів в Україні більше немає і не буде

За останні роки найдешевший автомобіль України став втричі дорожчим.

З кожним роком автомобіль в Україні все більше перетворюється із засобу пересування на предмет розкоші. Після зупинки виробництва єдиних повністю вітчизняних автівок "Таврії" та "Славути", країна, фактично, залишилася без доступних народних машин.

У докризові часи нова "Таврія" коштувала 15-17 тис. грн (у той час 3-3,5 тис. дол. за курсом того часу), "Славута" коштувала трохи дорожче. Перед зняттям з виробництва продукт запорізького автомобільного заводу вже тягнув на 38,5 тисяч гривень (майже 5 тис. дол.). Наразі ж авто "ЗАЗ Forza", яке прийло на заміну народним машинам, ніяк не виглядає рівноцінною компенсацією - ціни найскромнішої комплектації стартують від 80 тис. грн.

"Виробники дивляться, наскільки їм вигідно випускати конкретний автомобіль. За вищою ціною його ніхто не купить, а продавати за нерентабельною його ніхто не буде, тому й знімають з виробництва", - пояснив директор інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting Олег Омельницький.

Згідно з даними аналізу ринку нових авто, нині в ніші бюджетних автомобілів до 10 тис доларів вибір зовсім невеликий. До топ-5 найдешевших автівок в Україні входять узбецький Daewoo Matiz (48300 грн), український ZAZ Sens (61120 грн), російський ВАЗ - 2113 (61300 грн), знову ж таки узбецький Daewoo Nexia (62400 грн) та китайський Chery QQ (66200 грн).

Зазначимо, що Україна вже давно і довго, але поки безрезультатно намагається розвивати автомобільну індустрію. У країну кличуть інвесторів, пропонують висококласних і дешевих робочих кадрів, вигідне розташування і ринок збуту, однак іноземні автоконцерни в країну не поспішають.

Ініційоване підвищення мит на імпорт іномарок має захистити вітчизняного виробника проте ситуація виходить зовсім сумною для пересічних громадян - обмеживши ввезення іномарок, або різко підвищивщи на них мита, у відповідь ринок не може надати нічого якісного.

"Це штучно створена ситуація, коли з ринку вимивається частка автомобілів саме в бюджетній ніші. Мита пропонують запровадити на машини з об'ємом до 2,2 літра, а саме це і є найдоступніші та найдешевші, ввезення джипів не обмежує ніхто. Знову виходить ситуація, коли бідні заплатять за багатих", - говорить генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Варто відзначити, що автомобілі вартістю до 10 тис. доларів - одна з найбільш продаваних ніш України, вона займає близько 25% ринку. За даними агентства AUTO-Consulting за перше півріччя було зареєстровано 37 006 автомобілів із середньою ціною менше 10 тис. дол.

За прогнозами фахівців, аналогів "Таврії" чи "Славути" в Україні більше не буде. Тенденції свідчать про те, що у найближчий рік вартість найдешевшого автомобіля стартуватиме з 80 тисяч гривень. Витрати на виробництво та "масована атака" китайського автопрому не дозволяють говорити про дешевий український автомобіль.

Нагадаємо, через можливе введення спецмит на іномарки, в Україні попит на автомобілі втановив черговий рекорд.

Так у вересні населення купило 21,2 тис. автомобілів, що на 43% більше, ніж у вересні 2010 року, і дещо більше, ніж у серпні поточного року.

Читайте також:

Українців можуть залишити без іномарок

Азаров пересадить українців на авто вітчизняного виробництва

В Україні виник дефіцит іномарок

Азаров пересадить українців на авто вітчизняного виробництва

Україна безмитно імпортуватиме з Узбекистана по три авто на рік

В Україну завезуть дешеві іномарки, але всім може не вистачити

Європа склала рейтинг найпопулярніших автомобілів

Українцям заборонять купувати найдешевші автомобілі

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: