Новий Податковий кодекс набув чинності

Головними змінами стали зменшення податку на прибуток для великих підприємств, введення податкових канікул для новостворених компаній, і поява цілої низки проблем у "спрощенців".

З 1 квітня набуває чинності в повному об'ємі новий Податковий кодекс. Головними змінами стали зменшення податку на прибуток для великих підприємств, введення податкових канікул для новостворених компаній, і поява цілої низки проблем у "спрощенців".

За новим Податковим кодексом юрособам заборонено відносити до витрат витрати на придбання товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у фізичних осіб, які працюють на єдиному податку, - відтепер вони зобов'язані спочатку заплатити зі своїх грошей податок на прибуток (23%), а вже після цього перераховувати гроші "спрощенцю". За таких умов компаніям стає невигідно працювати з підприємцями на єдиному податку, пише Сегодня.

За словами експертів, від таких нововведень, постраждають передусім ті підприємці, у кого собівартість послуг перевищує 60% обороту і є наймані співробітники.

Зараз клієнти-юрособи згодні з ними працювати, але за умови, що їм зроблять близько 25% знижки (для оплати податку на прибуток). Але чистий прибуток такого роду підприємців зазвичай складає не більше 30-40%. Якщо у них відібрати ще 25% на сплату податків, то втрачається рентабельність. Навіть якщо за рік вдасться надати послуги по максимуму (на 500 тис. грн.), а собівартість з них складає 300 тис., то від 200 тис. прибутку треба відняти 130 тисяч на податки. На зарплату 2 осіб тоді залишається 3-3,5 тис. в місяць.

У ПК є лише одне виключення - в статтю витрат підприємства можуть відносити лише послуги "спрощенційв-айтішників". Такі преференції для IT сектору зробили тільки тому, що ця галузь є пріоритетною у усіх країнах світу (програмісти платять мінімальні податки в Індії, ЄС, США, і навіть в РФ і Білорусі. Погіршивши для них умови, держава могла цю галузь втратити - оскільки вона орієнтована на експорт. Фактичний податок у розмірі 23% зробив би вітчизняних програмістів неконкурентоздатними на світовому ринку.

Оптимальним виходом з ситуації для підприємців, працюючих з юрособами, являється перехід на загальну систему оподаткування. При таких змінах підприємцеві доведеться вести досить непростий бухгалтерський і податковий облік, проте буде можливість взагалі не платити ніяких податків (навіть єдиного). Для цього треба довести податковій, що під час роботи з'явився не лише прибуток, але і є витрати (необхідні для ведення бізнесу), які прибуток або перевищують, або дорівнюють йому. А якщо немає доходу - немає і податків.

Судячи з ініціатив нинішнього уряду, спрощену систему оподаткування рано чи пізно ліквідують. У ПК прописано, що вона діє до 2016 року. Але пунктом 154.6 статті 154 Податкові кодекси України встановлена можливість для платників податку на прибуток використати ставку оподаткування у розмірі 0% - це і є обіцяні "податкові канікули". Період застосування пільгового режиму оподаткування встановлений з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року.

Іншими словами, зараз є сенс відмовлятися від статусу приватного підприємця і ставати директором Товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ). Відмітимо, що право на "податкові канікули" є в усіх компаній, зареєстрованих протягом останніх 3-х років, щорічний об'єм доходів яких задекларований в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, а чисельність працівників впродовж 3-х років не перевищувала 20 осіб.

Також на пільгу можуть претендувати юрособи-платники єдиного податку, у яких за останній рік об'єм виручки склав до одного мільйона гривень, а число працівників - до 50 чоловік.

Згідно з новим ПК, зареєструвати ТОВ досить легко. Мінімальний статутний фонд (капітал) повинен складати не менше 1 мінімальної зарплати (960 грн.) і може формуватися як грошима, так і майном (наприклад, комп'ютером). На реєстрацію в держорганах доведеться витратити близько 2-3 тижнів.

Найбільшою проблемою у роботі приватного підприємця на загальній системі оподаткування може стати бюрократія та складний бугалтерський облік. Бізнесменам доведеться щомісяця здавати близько 4-10 різних звітів в декількох установах, географічно розташованих в різних місцях.

Нагадаємо, за словами голови Верховної Ради України Володимира Литвина Податковий кодекс буде ще переписуватися та змінюватися. Чи будуть у ньому зміни, які дозволять юрособам працювати зі "спрощенцями", ще не відомо.

Читайте також:

Починати бізнес стане простіше

Реформу "спрощенки" знову відклали у "довгий ящик"

Податкова пропонує скасувати щомісячну декларацію про доходи

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: