Після двох років арешту до України з Туреччини повернулося судно-заручник

© shipspotting.com
Гроші 1 листопада, 19:10 414
Додати до обраного
Юристи кажуть, що це черговий випадок поширеної в світі морської шахрайської схеми.

Після двох років арешту із Туреччини до України повернувся суховантаж "Татарбунари". Юристи кажуть, це черговий випадок поширеної в світі морської схеми, коли за надуманими причинами шантажують фрахтувальників. До рідного порту в Ізмаїлі на Одещині судно привела жінка.

Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.16:45.

До України "Татарбунари" дійшли своїм ходом. Урятували судно члени екіпажу. Якби не вони, то протягом двох років суховантаж перетворився би на купу металобрухту.

"А якщо машина у вас буде в гаражі стояти і ви рік до неї не будете заходити, то ви заведете її? Ні! Точно так і тут", – говорить боцман судна "Татарбунари" Василь Радько.

Постійно на арештованому суховантажі перебувало четверо людей – вахтовим методом. Вони виконували роботу за 14 членів екіпажу. Моряки підтримували життєздатність судна, як могли налагоджували побут. Кажуть, земляки постійно допомагали. Здебільшого українські далекобійники. Навіть сало їм приносили. А от домашнього борщу на борту скуштували, коли на судно прибув новий капітан. Тетяна Олійник – перша в Україні жінка-капітан далекого плавання. Проте майстерність на камбузі – не головний її хист. За короткий час капітан підготувала "Татарбунари" до переходу і без аварій привела його до базового порту в шторм.

Капітан судна Тетяна Олійник говорить, що планують зробити ремонт, аби "Татарбунари" знову почали нормально працювати.

Дунайське пароплавство має сотні суден, але лише шість з них можуть виходити в рейс. "Татарбунари" – одне з них. Тому, кажуть, порятунок судна був питанням честі. Після арешту його та команду не залишив і фрахтувальник. Забезпечував екіпаж зарплатою.

У пароплавстві твердять, судно стало жертвою шахрайської оборудки – мовляв, Туреччина заарештувала його за надуманою причиною. Нібито фрахтувальник не розрахувався за ремонтні роботи на суховантажі.

"Це дуже поширена схема відбирання суден, яка відбувається часто в Панамі та Туреччині. Але опоненти не розраховували, що хтось буде відстоювати державну власність", – каже голова правління "Українського дунайського пароплавства" Дмитро Барінов.

"До справи були причетні з десяток кіпрських структур, які прикривали реального боржника. Сума вимог була близько 1,1 мільйона доларів", – пояснив заступник начальника юридичної служби "Українського дунайського пароплавства" Костянтин Іскров.

Хоча "Татарбунари" вже прибули до порту приписки до України, судовий розгляд справи ще не завершений. 8 листопада в Туреччині відбудеться чергове засідання.

Тим часом Служба безпеки України розпочала кримінальне провадження проти міжнародних шахраїв, помічених у цій оборудці. У пароплавстві кажуть, серед них є і люди з українськими паспортами.

Олена Черняєва

Морська схема: після двох років арешту із Туреччини повернувся суховантаж "Татарбунари"

ТСН. 16:45 1 листопада, 18:01
Урятували судно члени екіпажу: якби не вони, протягом двох років суховантаж перетворився би на купу металобрухту. Постійно на арештованому суховантажі перебувало четверо людей вахтовим методом. Вони виконували роботу за чотирнадцятьох членів екіпажу. Моряки підтримували життєздатність судна, як могли налагоджували побут.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ТСН.ua / ОЛ
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 1 листопада, 19:10 414
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції