• Реклама

Подорожчання бензину: фахівці радять переходити з 95-го на 92-й

Ілюстрація© УНІАН
Гроші 10 лютого, 2011, 17:36 3281 6
Додати до обраного
У минулому році на частку 95-го бензину доводилося 22% від загального обсягу споживання, на частку 92-го - 17%. У 2011 році вони можуть зрівнятися.

 Подорожчання палива поставило багатьох водіїв перед непростим вибором - чи то обмежити себе в пересуванні, чи то тугіше затягнути пояси за іншими статтями свого бюджету.

Втім, є й третій шлях - поміняти корм для "залізного коня". Не виключено, що йому це навіть сподобається.

Зокрема, за підрахунками консалтингової компанії "А-95", у минулому році на частку 95-го бензину в національному споживанні доводилося 22% від загального обсягу, на частку 92-го - 17%. У 2011 році вони взагалі можуть зрівнятися. Адже з фінансових міркувань перехід на використання А-92 стає все привабливішим. Так, якщо восени минулого року він давав власникові автомобіля 20-30 копійок економії на літрі пального, то в січні 2011-го - вже 40-45 копійок. Тобто за місяць поїздок можна заощадити сотню гривень, а то й більше.

Єдине питання, яке при цьому гризе будь-якого водія, як сприйме цю економію машина. Але тут вже дуже багато чого залежить від того, яку саме "двушку" ви їй запропонуєте.

Бувалі автомобілісти радять: спроба - не тортури. Якщо в паспорті вашого автомобіля рекомендоване мінімальне октанове число бензину, на якому він може їздити, значиться, як 92, - не бійтеся експерименту, кажуть фахівці. Адже практика - найкращий критерій істини. Заливши у бак порцію 92-го, ви самі відчуєте, наскільки легко перенесе автомобіль зміну паливного раціону.

Ризик такого експерименту для транспортного засобу мінімальний, але (увага!), лише в тому випадку, якщо заправлятися якісним, імпортними А-92.

Журналісти AutoVisio вирішили перевірити цю тезу емпірично, провівши ряд експериментів, про що, разом з коментарями фахівців, незабаром можна буде прочитати на даному порталі докладно. Але висновок з цієї затії такий: білоруський бензин А-92 сьогодні є гідною альтернативою вітчизняному бензину А-95.

"Наші дослідження показали, що український бензин А-95 за всіма основними параметрами програє Мозирському "другому" бензину, - каже Іван Броди, AutoVisio.- Так, дослідивши обидві марки бензину, ми прийшли до висновку, що А-92 з Республіки Білорусь практично відповідає вимогам ДСТУ 2007 року, тоді як вітчизняний бензин А-95 "танцює" у межах норм ДСТУ 2001 року".

Фахівець зауважує, що, звичайно, переходити на низькооктановий бензин, хоч і кращої якості, потрібно обережно. Особливо це стосується машин, оснащених турбонадувом двигуна. А ось "простим" іномаркам з атмосферним двигуном бензин А-92 сподобається. Трохи знизяться тягові властивості мотора, але підвищення витрат палива буде мінімальним.

Про переваги імпортного палива А-92 перед українськими аналогами говорять і фахівці-технологи. Зокрема, за словами начальника Львівської випробувальної лабораторії Надії Миколаївни Матковської, масова частка сірки в імпортному А-92 не перевищує 0,015%, а в екологічно покращеному 0,005%, тоді як у вітчизняному може доходити і до 0,050%, граничний вміст бензолу становить до 1% і до 5% відповідно. Це свідчить про те, що якісний 92-й бензин менш шкідливий і для автомобіля, і для навколишнього середовища, ніж поганенький 95-й.

Чимало водіїв остерігаються, що перехід на бензин з більш низьким октановим числом збільшить витрату палива і прискорить знос двигуна. Але в українських реаліях це далеко не завжди так, адже підвищений вміст бензолу та сірки в паливі здатен руйнувати каталізатор і паливну систему автомобіля набагато швидше, ніж деяке збільшення рівня детонації в двигуні внаслідок використання А-92 замість А-95.

До речі, щоб уникнути детонаційного ефекту вітчизняні НПЗ нерідко заливають у 95-й бензин ударну дозу антидетонаційних присадок. Але вони за своєю суттю діють, як антибіотик: лікуємо горло - садимо печінку. Такі присадки дуже забруднюють свічки. Додамо, що в нашій країні до цих пір тяга до фальсифікації пального залишається хронічною хворобою. У деяких регіонах країни 20-40% продаваного в роздробі палива - це некондиційний продукт. А оскільки підробляють в основному 95-й, як більш дорогий бензин, то відповідно і ризик напоротися на "палений" 92-й набагато нижче.

Втім, тут слід керуватися універсальним правилом: заправлятися по можливості у великих брендових мережах, для яких репутація важливіше сьогочасної вигоди, і по можливості продуктом, виготовленим у відповідності не з українськими, а з більш жорстким європейським стандартом.

Самі паливні трейдери визнають, що переорієнтація на споживання бензину А-92 - це сьогодні найкращий вибір для багатьох водіїв. Керівник департаменту маркетингу "Концерну Галнафтогаз" (мережа "ОККО") Василь Дмитрів прогнозує подальше зростання попиту на цю марку в країні.

"У нашій мережі ми вже другий рік реалізуємо тільки імпортне паливо, - каже він. - Так що клієнт може бути впевнений, що він заливає в бак бензин нового покоління, а не виготовлений у відповідності зі стандартом десятирічної давності".

Існує думка, що опускатися з 95-го октанового числа на 92-е має сенс лише автомобілям економ-класу. Це правда. Але не вся. Якісну "двушку" без проблем з'їдять і багато позашляховиків - американці, японці, китайці. Та й для цілого ряду автомобілів середнього класу європейських марок, як показує практика, перейти 95-го на 92-й не проблема. Можливо, машина трохи втратить у спритності, але зате трохи товстішим залишиться ваш гаманець. В умовах пересування містом ця різниця взагалі майже непомітна. Та й на трасі, якщо ви не Шумахер, вловити її дуже складно.

Дмитро Валентинович, капітан "Independent Mercedes-Benz Club of Ukraine", на своєму MB E320 набігав вже 195 000 кілометрів. На капітанському "Мерсі" встановлено автоматичний октан-коректор для системи запалювання, а двигун спроектований з урахуванням експлуатації на ринках Центральної і Північної Америки, де широко використовується бензин з октановим числом 92.

"Тривала експлуатація на 92-му бензині не виявила побічних ефектів, крім незначного підвищення витрат бензину (+200 мл на кожні 100 км пробігу), - говорить Дмитро Валентинович. - Свічки запалювання змінюються з періодичністю, що рекомендується в сервісній книжці. Там же було і сказано про можливість експлуатації двигуна на бензині з октановим числом не нижче 91".

Загалом, якщо ви до цих пір заправлялися вітчизняним 95-м (за звичкою чи з почуття патріотизму), якщо нинішні ціни на бензин вас відверто бентежать, якщо для вас автомобіль - не розкіш, і навіть не засіб пересування, а життєва необхідність, не полінуйтеся заглянути в керівництво з його експлуатації. Можливо, імпортний 92-й сподобається вашому колісному другу більше, ніж вітчизняний 95-ий.

Читайте також:

Експерти назвали винних у подорожчанні бензину

До весни бензин подорожчає до 12 гривень

Нафтопереробники добилися розслідування щодо імпорту в Україну

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 10 лютого, 2011, 17:36 3281 6
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 6
Вибір редакції