Prada і Rolls-Royce: коли рубль падає, російські багатії запасаються дорогими іграшками - Bloomberg

Близько половини росіян навряд чи можуть дозволити собі будь-які покупки, крім їжі та інших предметів першої необхідності.

Почався другий рік рецесії, і більшість росіян затягнули пояси тугіше, але не багатії. Про це пишуть Ілля Хренніков, Андрій Лемешко і Корін Гретлер у статті "Коли справи погані, російські багатії йдуть за покупками", яка опублікована на сайті Bloomberg.com.

Коли справи йдуть погано, російські багатії йдуть за покупками

Ярослав Гафуров, 25-річний москвич каже, що зараз саме час запастися своїми улюбленими іграшками – розкішними автомобілями і дорогими годинниками.

У минулому році він витратив рублевий еквівалент $ 1 млн на нові автомобілі, купивши Rolls-Royce вартістю $ 250 000, пару автомобілів Bentley, один з яких до цих пір виготовляється тільки на замовлення, а також Mercedes і BMW екстракласу. "Ще 70 000 євро я заплатив за годинник", - сказав він.

"Криза не вплинула на моє щоденне споживання або відпочинок", - розповів Гафуров. Він сказав, що його послуги як корпоративного юриста зараз необхідні все частіше, оскільки економічна криза посилює погане становище російських компаній.

Такі споживачі, як Гафуров, допомогли деяким люксовим брендам повідомити про своїх кращих результати в Росії в 2015 році, незважаючи на те, що загальні роздрібні продажі впали на 10 відсотків. Згідно з національним опитуваннями, близько половини росіян навряд чи можуть дозволити собі будь-які покупки, крім їжі та інших предметів першої необхідності.

Нові магазини

Деякі світові бренди класу "люкс" роблять ставку на те, що така тенденція буде продовжуватися, і відкривають нові магазини по всій російській столиці. У ГУМі, розкішному універмазі на Червоній площі навпроти Кремля, наприкінці минулого року були відкриті бутіки Bulgari і Jimmy Choo, а Hermes збільшив удвічі свою торгову площу, говорить прес-секретар ГУМу.

"Продажі ростуть не тільки в рублях, але і в твердій валюті", - сказав Олександр Павлов, віце-президент Mercury, найбільшої в Росії компанії, до складу якої входить ЦУМ, московський елітний універмаг. Деякі багаті покупці скоротили поїздки в Європу і здійснюють більше покупок вдома, кажуть у Fashion Consulting Group.

У Prada заявили, що російські продажі в минулому році "значно зросли". Росія була найсильнішим ринком в континентальній Європі для Rolls-Royce, повідомила компанія.

Зростання продажів цих компаній загострює розкол між дуже багатими і великою кількістю бідних – урядові дані показали, що близько 4 мільйонів людей опинилися за межею бідності протягом перших дев'яти місяців минулого року. Ті, у кого були запаси рублів, не можуть розраховувати на безліч привабливих варіантів.

Типово російське поведінка

"За останні два десятиліття в умовах ринкової економіки, країна пережила три фінансові кризи", - сказав Володимир Холязніков, генеральний директор KupiVIP Group, інтернет-магазину, який продає елітні товари. "Це вчить росіян, що, коли у них є гроші, то найбезпечніше – витратити їх".

Він сказав, що в минулому році замовлення в його компанії виросли на 55 відсотків. Прості росіяни приєдналися до купівельному буму, коли рубль почав знижуватися в кінці 2014 року, але, схоже, вони витратили велику частину своїх заощаджень ще до того, як зниження відновилися протягом останніх декількох місяців.

"Це те, що зазвичай роблять росіяни", - сказав Зюзанна Пус, аналітик Berenberg Bank у Лондоні. "Історично склалося так, що нестабільна не тільки їхня національна валюта, але і багатство окремих людей – сьогодні у вас є гроші, а завтра ви можете все втратити. Вони намагаються їх зберегти, купуючи годинник або інші предмети, які не втрачають цінність".

Протягом останніх двох років рецесія і різке зниження вартості рубля також скоротили кількість елітних покупців в Росії, повідомляють у Fashion Consulting Group. Залишилися, в основному, багаті, для яких дуже важливо добре виглядати.

Марнотрати

"Покупцям предметів розкоші важко відмовитися від свого способу життя", - говорить Марія Вакатова, партнер Watcom Group, консультант по роздрібній торгівлі. "Навіть у важкі часи, є люди, які готові витратити до півмільйона рублів під час однієї поїздки в магазин".

Продавці елітних магазинів кажуть, що дорогі сумки та взуття, на яких чітко видно бренд, продавалися особливо добре в умовах кризи. Бюджетні марки постраждали найбільше, каже Денис Богатирьов, генеральний директор BNS Group, що управляє 180 магазинами модного одягу по всій Росії і відкрила чотири нових елітних магазину Michael Kors в Москві в минулому році.

"Я люблю такі бренди, як Gucci, Chopard і Galliano і не хочу купувати більш дешеві речі", - каже Ірина Валіуліна, 42 роки, яка, за її словами, живе на доходи від нерухомості. "Якщо у мене буде менше грошей, я краще зменшу кількість покупок".

Що стосується автомобілів, місцевий дилер Bentley Авилон очікує, що Росія стане одним із основних ринків збуту для їх нового спортивного позашляховика, який випустять цієї весни.

Вигідні пропозиції в рублях

Зниження рубля також дозволяє продавцям створювати вигідні пропозиції для вимогливих покупців, оскільки ціни не завжди встигають за зниженням валюти. Продавці кажуть, що утримують ціни на низькому рівні, щоб зберегти покупців.

"Коли люди можуть або купувати долари за курсом вище 80 рублів, або купувати предмети розкоші за нижчим курсом, вони часто розглядають це як хорошу пропозицію", - сказав Холязніков з KupiVIP.

Деякі бренди повідомляють, що китайські туристи, кількість яких значно збільшилася в Москві за останні два роки, також сприяли зростанню обсягів продажів предметів розкоші в Росії, тому що обмінний курс робить покупки більш вигідними, ніж в Китаї.

Гафуров, адвокат, сказав, що його новий парк автомобілів коштував набагато менше, ніж йому довелося б заплатити у Європі. Хоча він перебуває в списку очікування нового Bentley SUV, він визнав, що купівельний бум серед багатих може скоро закінчитися.

"Цілком можливо, що для цих споживачів це свого роду "агонія", спроба довести собі і, можливо, своїм партнерам, що у них, як і раніше, все чудово", - сказав він.

Нагадаємо, що раніше фанатка Путіна зняла кліп про кохання до рубля. Співачка Марія Осинцева з російського Новосибірська, відома піснею "Мій Путін", зняла новий кліп про кохання до рубля.

У ролику, який на YouTube зібрав більше 50 тисяч переглядів, мова йде про стрімке падіння рубля. Але Машани співає, що згодна платити за долар і євро не більше рубля.

Повʼязані теми:

Наступна публікація