Російсько-українська торговельна війна: заблокований рух 200 вагонів та втрати на півмільярда доларів

Російсько-українська торговельна війна: заблокований рух 200 вагонів та втрати на півмільярда доларів

Росія блокує рух вантажних поїздів з України. Ілюстрація / Фото: echokirova.ru

Росія заблокувала для українських товарів усі 25 пунктів пропуску.

Із початку 2016 року Росія та Україна "обмінялися" торговельними санкціями. РФ із 4 січня закрила для транзиту з України всі 25 пунктів пропуску на кордоні, тож вантажі перенаправляють через два пункти через Білорусь. Росія вже заблокувала рух 197 вантажних вагонів. А ось прямі втрати українських експортерів від російських торговельних санкцій становитимуть 420-600 млн доларів, втрати від прямого товарного ембарго – 98 млн доларів.

Про це сьогодні йшлося на прес-конференції керівництва Мінекономрозвитку України, передає УНІАН.

Через транзитне ембарго в Україну повернулися 197 вагонів з різними вантажами, 128 із них перенаправили через Білорусь. Про це уточнила заступник міністра економрозвитку – торговий представник України Наталія Микольська.

"Автомобільний транзит повністю перенаправляється до Білорусі", – додала Микольська.

Вона також повідомила, що Росія вперше після введення заборони пропустила спецконвой із восьми транзитних вантажівок з України через Білорусь до Казахстану.

Разом з тим проїзд російською територією українських автомобілів, які пройшли білоруські пункти пропуску, залишається ускладненим. РФ виставляє різні вимоги, включаючи необхідність заміни водіїв, уточнила Микольська.

Україна провозила територією Росії до інших країн, включаючи Казахстан і Китай, своїх товарів на загальну суму близько 1,8 млрд доларів на рік, зазначив міністр економічного розвитку і торгівлі України Айварас Абромавичус. Він наголосив, що ця сума не може розглядатися як втрати українських експортерів, бо більшість із них уже знайшла способи провозити товари альтернативними шляхами. Скажімо, новим напрямком так званого "Шовкового шляху": вантажі з України до Грузії доправлятимуть морем, далі – залізницею до Азербайджану, потім – знову морем до Казахстану, а вже звідти – вчергове залізницею до Китаю.

Повʼязані теми:

Наступна публікація