Російський опозиціонер розповів, як Крим перетворили на годівницю олігархів

© Ілля Варламов / Twitter
За підрахунками Митрохіна, вартість кожного кілометра траси "Таврида" завищено у понад 3 рази.

Анексований Росією Крим перетворюється на годівницю місцевих чиновників та російських олігархів.

Про це написав у своєму блогу на "Ехо Москви" відомий російський політик-ліберал, голова російської об'єднаної демократичної партії "Яблуко" Сергій Митрохін.

За його словами, від Керчі до Севастополя триває будівництво траси "Таврида", на яке російський уряд вже виділив понад 100 мільярдів рублів, проте апетити можновладців дедалі більше зростають.

крим
Ехо Москви

"Довжина траси 300 км. Тобто, за кожен кілометр уряд готовий викласти не менше 330 млн. Для порівняння: середня вартість будівництва кілометра дороги в Росії, закладена в Федеральну цільову програму "Розвиток транспортної системи" - 132,4 млн. Для "Тавриди" сума збільшена в 2,5 разу. Але це - якщо буде 100. А Аксьонов тепер вже просить в уряду 139. У такому випадку ціна за кожен кілометр буде завищена в 3,4 разу", - зазначив Митрохін, додавши, що, судячи з усього, прем'єр-міністр РФ Дмитро Медведєв готовий узгодити і цю суму.

Як наголосив політик, спочатку в Федеральній цільовій програмі на дорогу був закладений 41 мільярд, через півтора року самопроголошений очільник Криму Сергій Аксьонов оцінив будівництво вже в 85 мільярдів, а через три місяці сума знову зросла – тепер до 128 мільярдів.

Читайте також: Погані дороги та високі ціни: що більше всього хвилює жителів окупованого Криму

"Медведєв мовчить. Цікаво, згадував він у цей час стару рекламу ("А ти не лопнеш, дитинко?") або питання кримських пенсіонерів? Справедливо вважаючи, що мовчання - знак згоди, Аксьонов накидає ще 11 млрд. Прорахувалися, каже. Тут Медведєв не витримує і відповідає, що більше 139 не дасть", - пише Митрохін.

За його даними, поки що російський уряд виділив 100 млрд, проте, на думку політика, цим справа явно не обмежиться: "Напевно, придумають новий квазі-податок, як горезвісний збір за капремонт".

Водночас ще однією цікавою деталлю є забудовник траси. Уряд визначив єдиного постачальника - петербурзьке ЗАТ "ВАД", яким володіють мільярдери Віктор Абрамов і Володимир Перевалов.

"Є відомості, що у Абрамова хороші стосунки з заступником голови Росавтодору Андрієм Костюком. Раніше Костюк очолював "Севзапупровдор", яке уклало з ВАД понад 90 держконтрактів", - додав Митрохін, зазначивши, що пітерська фірма давно прославилася тим, що виходить єдиною на торги і виграє їх.

Окремо очільник "Яблука" розповів, що з 2015 року фірма збільшила дохід до 228,7 млрд завдяки отриманню держзамовлень із бюджету, не враховуючи "Тавриду".

"Мабуть, хлопці добре поговорили з Аксьоновим на економічному форумі в Петербурзі. На це вказують і дати рішень: 16-18 червня відбувся форум, де Аксьонов брав участь. А 27-го червня підписано рішення, що будувати дорогу буде ЗАТ "ВАД", - підсумував він.

На останок Митрохін зауважив у своєму блогу, що запропонував Медведєву щонайменше призупинити фінансування і провести аудит проекту Рахунковою палатою, адже "сума в 139 мільярдів нічим, крім диких апетитів кримських чиновників і пітерських олігархів, не обґрунтована".

Нагадаємо, Росія хоче вдвічі скоротити фінансування окупованого Криму. Через три роки півострів може отримати лише 65 мільярдів.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Ехо Москви / ЕК
Побачили помилку - контрол+ентер
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 8
Вибір редакції