Шляхоями. Як в Україні лататимуть дороги та експеримент ТСН.Тижня

© УНІАН
Гроші 24 квітня, 21:10 4933 1
Додати до обраного
Кабмін планує спрямувати на ремонт доріг 20 мільярдів гривень.

У владі, схоже, дійшли нарешті руки і до автошляхів. Бо за останні роки перетворилися вони в одну суцільну дорожню яму. Уже наприкінці травня на Одещині мають розпочати будівництво автотраси Одеса–Рені, як частини пан'європейського транспортного коридору. Фінанси – з держбюджету, надходження – від митниць і з боку країн ЄС, повідомив президент Петро Порошенко, повернувшись із Румунії.

Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.Тиждень.

Журналісти ТСН проїхались українськими шляхами ще до цієї втішної звістки. Тому емоції Юлії Панкової та її знайомих, розділять чимало українців. Особливо, якщо згадати, що за таку-от якість доріг із українців беруть 13% від вартості кожного літра бензину.

Марсіанські пейзажі, величезні та гострі, немов лезо, ями та розбиті вщент аварійні дороги. Такого бездоріжжя не витримують ні нерви, ані транспорт. Як наслідок – зіпсована, пошматована гума, квадратні диски. І головне – небезпека втратити життя.

Куди діваються шалені суми дорожніх зборів? Чому торік на поточний і капітальний ремонти доріг з основної бюджетної програми не виділили ні копійки? І скільки ще можна терпіти, витрачати свій час, гроші та здоров'я на виживання на цьому ганебному бездоріжжі?

Читайте також: Які українські дороги відремонтують у 2016 році. Інтерактивна мапа

Державна фіскальна служба збирає 23 мільярди гривень акцизу з продажу пального. Іще 20 мільярдів – це збори з продажу автомобілів. Тобто, 43 мільярди гривень із водійських кишень, хоча на обслуговування Україні в рік необхідно майже вдвічі менше – 25 мільярдів гривень. Але де ж діваються наші з вами гроші?

"Усі кошти, що надходять з джерел, які мали б надходити на дороги, надходять у загальний фонд державного бюджету. Потім державний бюджет розподіляє ці кошти. На ремонт доріг спрямовують за залишковим принципом", – говорять в Укравтодорі.

А це означає, що зібрані 43 мільярди гривень не витрачають безпосередньо на будівництво та ремонт доріг. А закон про створення спеціального дорожнього фонду Верховна Рада просто провалила.

У Кабміні заявляють, цьогоріч на дороги виділять аж 20 мільярдів гривень. Здавалося б – це значна сума. Але, по-перше, її вистачить лише на 1755 кілометрів доріг – а це 1% від усієї кількості автомобільних шляхів. По-друге, 20 мільярдів гривень – це лише прогнозована сума. Тобто поки що в реальності цих грошей немає.

Та дорога це не тільки бізнес і комфорт, твердять соціологи, політологи і демографи. У світі вже давно відомий принцип: погана дорога – перший крок до сепаратизму. Спочатку погане сполучення, далі – розділення регіонів. Але в цій формулі не тільки біда, а й рішення. Так, у Хорватії та Пакистані, тільки-но почалися заворушення, уряди вклали мільярди в дорожнє будівництво. І це зупинило там конфлікти. Може й Україні спробувати?!

Головний редактор автомобільного видання оговтується від рейду українськими автошляхами. Віталій із командою обрав дві найжахливіші автомобільні дороги міжнародного значення – Кривий Ріг-Миколаїв та Одеса-Рені. Завантажив два десятки яєць у багажник, а замість пасажира пристебнув ящик ялинкових іграшок. Як результат – на всіх трасах із яєць можна було смажити омлет.

Професійний автогонець Ігор Скуз – майстер спорту з міжнародного класу та бронзовий призер чемпіонату Європи. За своє життя він проїхав понад мільйон кілометрів, відчуває найменшу нерівність на асфальті та на шаленій швидкості вміє виписувати піруети. Із ним ТСН провела небезпечний експеримент. Його автомобіль обвішали відеокамерами і проїхали найстрашнішими дорогами Київщини, аби подивитись що відбувається з автівкою. Деталі дивіться в сюжеті Юлії Панкової.

Чому погана дорога веде до війни

ТСН. Тиждень 24 квітня, 19:54
У влади, схоже дійшли нарешті руки і до автошляхів. Бо за останні роки перетворилися вони в одну суцільну дорожню яму. Уже наприкінці травня на Одещині мають розпочати будівництво автотраси Одеса-Рені, як частини пан'європейського транспортного коридору. Фінанси з держбюджету, надходжень від митниць, і з боку країн ЄС, повідомив Президент Порошенко, повернувшись із Румунії.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ТСН.ua / ОЛ
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 24 квітня, 21:10 4933 1
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
  • Володимир Володимир 24 квітня, 22:24 Згоден 10 Не згоден 1 чому порошенко не привіз з Румунії те, що вони вже в 90 роках будували бетонні автошляхи, повистрілювали російсько-український рекет на перевалах, продукти наполовину дешевші і товари також, автомобілі - в 3 рази дешевші, але там тільки один раз навели порядок - убили Чеушеску. У нас вже загинули тисячі, порядку не видно, напевно не ті загинули ..... відповісти цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції