У транспорті впроваджують електронні квитки: як діятиме новація та чому звільнять усіх кондукторів

У транспорті впроваджують електронні квитки: як діятиме новація та чому звільнять усіх кондукторів

Фото: УНІАН

У Києві електронні квитки в трьох видах транспорту планують запровадити впродовж року.

У містах України на всіх видах громадського транспорту паперові квитки мають поступитися електронним. Один проїзний буде діяти у метро, тролейбусах, трамваях, маршрутках і автобусах. Автори відповідних законодавчих змін кажуть, що це все для того, аби посилити безпеку руху і вивести кошти, що приносить громадський транспорт, з тіні.

Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.Ранок.

Нині водії маршруток майже одночасно тримають кермо та ще пачку готівки. Стежити за завантаженим рухом - це ніби побічна функція, жартують водії маршруток. Головне - встигати брати гроші і давати решту.

Скільки аварій сталося через те, що водій відволікається на гроші, ніхто підрахувати не може. Але, за статистикою поліції, щодня гине одна людина і 10 травмуються у ДТП, спричинені водіями маршруток. Тому готівка в транспорті має поступитися безконтактному розрахунку.

Скоро, заходячи в будь-який вид транспорту, при собі треба буде мати електронний квиток. Він схожий на звичайну банківську картку. Один проїзний діятиме одразу в тролейбусі, трамваї, маршрутці, метро. Електронні "компостери" у транспорті зчитуватимуть з пластику кошти за проїзд. Таким чином з громадського транспорту має повністю зникнути готівка.

У Дніпрі, наприклад, карткою містянина, можна буде розрахуватись і в транспорті.

Але скільки коштуватимуть картка і проїзд, не можуть сказати в жодному місті України. У Києві першим на електронний квиток перейде метро, потім приєднається швидкісний трамвай, а тоді тролейбус. Комунальний транспорт на електронні квитки планують перевести впродовж року. А ось приватні перевізники мають за свій кошт встановити обладнання. І не приховують, що додаткові витрати призведуть до подорожчання проїзду.

Скільки грошей щодня приносить громадський транспорт, напевне, навіть не знають самі перевізники. Гроші передаються з рук в руки і тут не має ніякого контролю.

За приблизними підрахунками, 40% прибутків, що дають міські перевезення, нині перебувають у тіні. Частину приховують власники маршрутів, від виторгу намагаються щось залишити собі і водії, хоч і не зізнаються в цьому.

У комунальному транспорті гроші привласнюють і кондуктори, і контролери.

Електронні квитки мають зробити прибутки перевізників прозорими. Легалізовані гроші зобов'яжуть їх направити на оновлення транспортного парку.

Усіх кондукторів звільнять. Як зміниться ціна проїзду, вирішуватиме кожне місто окремо. Автори закону вважають, що комфорт не може бути безкоштовним. Це не українське ноу-хау. У європейських містах громадський транспорт уже понад 20 років працює на електронних квитках.

Ірина Маркевич, Наталія Грищенко

Фото: ТСН.ua

До кінця року в Україні запровадять електронні квитки у громадському транспорті

До кінця року в Україні запровадять електронні квитки у громадському транспорті

Повʼязані теми:

Наступна публікація