"УкрАвто" веде переговори з китайцями про продаж заводу в Польщі

Fabryka Samochodow Osobowych© Корпорація УкраАвто
Гроші 12 липня, 2010, 09:08 2163
Додати до обраного
Польський автомобільний завод корпорації "УкрАвто" можуть продати китайській компанії  Chery, а замість Daewoo Matiz на ньому випускатимуть Chery QQ.

Корпорація "УкрАвто" веде переговори про продаж свого польського автомобільного заводу Fabryka Samochodow Osobowych (FSO).

Найбільш вірогідний претендент на FSO - китайська автомобілебудівна компанія Chery.

Генеральний директор польського автозаводу Януш Возняк не став заперечувати факт переговорів. Але при цьому він не назвав суб'єкти, які цікавляться польським активом "УкрАвто". У самій корпорації "УкрАвто" інформацію про переговори щодо продажу FSO не підтвердили.

Польські експерти впевнені: задуматися про продаж польського автозаводу корпорацію "УкрАвто" змусила складна ситуація на підприємстві.

"Щоб FSO встав нарешті на ноги, завод повинен виробляти близько 100 тис. авто на рік. У цьому році планується провести 55 тис. авто. Але навіть цей план буде важко реалізувати, тому що за 5 місяців 2010-го було вироблено 15,5 тис. авто ", - пояснив Рафал Орловський, аналітик консалтингової фірми Automotive Suppliers.

"Враховуючи амбіції Китаю в автомобілебудуванні, безумовно, автозавод у Польщі їм цікавий з точки зору виходу на ринок Євросоюзу, який зараз намагається відгородитися від китайських виробників автомобілів", - відзначив голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Для китайського автовиробника буде найлегше налагодити на заводі випуск власних моделей автомобілів. Як стверджують експерти, серед потенційних китайських моделей, які можуть збиратися на FSO, - Chery QQ. За своїми технічними характеристиками і зовнішнім вона дуже схожа на автомобіль, який польський завод випускає сьогодні, - Daewoo Matiz.

Підштовхнути до пошуку нового інвестора для FSO, на думку польських ЗМІ, Таріела Васадзе могло і невдоволення роботою підприємства польських профспілок.

Наприкінці червня на зборах акціонерів підприємства профспілками була підготовлена петиція до вимог до українського власнику виконувати взяті на себе інвестиційні зобов'язання: не знижувати обсяги випуску продукції і рівень соцвиплат. Текст петиції був відправлений заступнику голови правління "УкрАвто" Олегу Папашеву і прем'єр-міністрові Польщі Дональду Туску.

У свою чергу в "УкрАвто" на наступний день після зборів акціонерів FSO спростували звинувачення профспілок.

Папашев пояснив, що тільки в 2010 році правління FSO провело більше восьми зустрічей з представниками профспілок, на яких пояснювало складну ситуацію, в якій опинилася компанія, і можливі виходи з неї. Але розуміння з боку профспілок не зустріло.

Контроль над одним з найбільших автозаводів Польщі, варшавської Fabryka Samochodow Osobowych, "УкрАвто" отримала в 2005 році, сконцентрувавши у своїх руках 84,3% акцій підприємства. Раніше польський завод знаходився під контролем південнокорейської корпорації Daewoo. Після того як "УкрАвто" стала управляти FSO, компанія Васадзе налагодила на ньому з американською General Motor випуск Chevrolet Aveo.

Читайте також:

Уряд: на продажу "Луганськтепловозу" Україна втратила 200 мільйонів

Арабські бізнесмени судяться з українською владою за 6 млн доларів

Поляки відмовилися від купівлі Nemiroff

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Дело / Д.Є.
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 12 липня, 2010, 09:08 2163
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції