Українці часто стають жертвами купонних знижок

Українці часто стають жертвами купонних знижок

Знижки не завжди виявляються вигідними

Колективні покупки через так звані купони стають все популярнішими серед наших співвітчизників. Але така економія не завжди виявляється виправданою.

Тридцятидворічна киянка Аліна Петренко досі згадує свій похід в салон краси по купону. "Якось два роки тому я отримала електронною поштою купон зі знижкою 40% в один відомий салон. Я взяла з собою подруг. У результаті з'ясувалося, що манікюрниця у них на стажуванні, а у косметолога потрібно було замовити кілька процедур, що в сукупності коштувало близько тисячі гривень. В результаті ми залишили там всі гроші, які у нас з собою були", - каже Аліна. Більше дівчина купонам не вірить і до всіх знижок ставиться з великою підозрою.

Оптом і в роздріб

Колективні покупки за різними купонами почали активно розвиватися в нашій країні чотири роки тому. Ця мода до нас прийшла зі США.

"Працює система дуже просто. Є компанія, яка готова зробити знижку при оптовій покупці, посередник, який знає про готовність цієї компанії. Припустимо, знижка становить 40%, посередник у купоні вказує знижку в 15% і різницю з проданих купонів бере собі", - пояснює Максим Івченко, інтернет-маркетолог.

Як правило, виробник послуги, скажімо, салон краси або спортзал, співпрацює з такими посередниками. За словами Максима Івченка, самий популярний вид колективних купонних покупок - послуги салонів краси, на другому місці турпутівки, на третьому - кінотеатри, ресторани і кафе.

Покупки повинні бути колективними - саме за рахунок цього вдається знизити ціну.

"Часто це дуже вигідно. Наприклад, ми замовляли фотосесії для вагітних через купон, мені це обійшлося всього в 200 гривень. Для порівняння вартість такої фотосесії в Києві стартує від 800 гривень", - каже Ірина Савченко, мама шестимісячного малюка.

Знижки, запевняють любителі таких покупок, можуть досягати 90%.

"Можливість заощадити - дуже підкуповує клієнта. В Україні зараз бум на такі речі", - вважає Максим Івченко.

Це не дивно, адже такі посередники - покупні сервіси - активно, часом дуже агресивно, рекламують себе в інтернеті. Крім того, мабуть, кожному другому користувачеві приходила спам-розсилка з різними купонами.

А ще купони публікують на сторінках журналів, газет, спеціальні флаєри вкладаються рекламниками і листоношами в звичайні поштові скриньки у під'їздах. Можуть знижкові купони запропонувати по телефону. Його можна купити і подарувати, сертифікат не іменний.

Якість і гарантії

Втім, є і мінуси у цієї системи покупок. Посередник не гарантує якість послуги і товару. Часто це написано в самих купонах, але деколи вельми хитромудро і дрібним шрифтом - клієнти звертають на це увагу лише тоді, коли вони не задоволені якістю.

"Наприклад, про спеціальний набір послуг косметолога я дізналася тільки коли приїхала в цей салон. Витрачені час і гроші і все через свою неуважність", - нарікає Аліна Петренко.

Інга Касицька, киянка, теж зіткнулася з проблемою. "Ми купили купон на поїздку в Туреччину зі знижкою 35%. Обіцяли готель не нижче 4-х зірок, європейські сніданки. У підсумку нас поселили в якийсь занюханий готель, сніданки були жахливі, трансферу до моря не було - добиралися самі. Це був жах і ми просто дні рахували, коли поїдемо додому", - каже Касицька. За її словами, після приїзду в Київ, вона зверталася зі скаргою до веб-порталу, у якого купила такий купон, але їй там повідомили, що всі претензії потрібно надавати турагентству.

"Ми зверталися і в турагентство з вимогою нам повернути гроші, але вони нас перенаправили ще до іншого турагентства... Там вибачилися і на цьому все", - розповідає жінка.

"Гарантій немає, тому що відповідальність за якість і гарантії несе виробник, а не посередник. Це чітко вказано на їхніх сайтах", - говорить Максим Івченко. Однак він погоджується, можливості попередньо перевірити якість у клієнта немає.

Гроші в більшості випадків, навіть якщо купон використаний не був або послуга була з якихось причин скасована постачальником, також не повертаються.

"Довести що-небудь у цій ситуації складно. Потрібно звертатися до держінспекції із захисту прав споживачів або до суду, але це можливо тільки в тому випадку, якщо клієнт має договір на руках. А зазвичай такі угоди не підписувалися", - коментує юрист Лев Пащенко.

Щоб не стати жертвою знижок, експерти радять уважно вивчати умови акції, а також звертати увагу на партнерів веб-порталу, що продає купони. Відомі бренди не стануть ризикувати ім'ям і обманювати своїх клієнтів, навіть через посередників. Ребрендинг буде коштувати дорожче.

Світлана Єрьоміна

Повʼязані теми:

Наступна публікація