Українці проміняли майонез на кетчуп та соуси

Українці проміняли майонез на кетчуп та соуси

Українці проміняли майонез на кетчуп та соуси

На тлі скорочення виробництва майонезу в Україні зростає випуск кетчупу і гірчиці.

За перше півріччя поточного року виробництво майонезу в Україні скоротилося на 1% - і склало 76 тис. т, тоді як у минулому році, за даними учасників ринку, ринок даного продукту впав на 12,8% - до 133, 9 тис. т.

При цьому сегмент "кетчуп та томатні соуси", за даними фінансово-аналітичної групи "Про-консалтинг", навпаки, збільшив свою присутність на ринку в першому півріччі на 15,5% - до 44 тис. т. Ринок кетчупу та соусів в 2010 р, порівняно з 2009 р, виріс відповідно на 2,7% і 0,4% в натуральному вираженні.

"Скорочення обсягів майонезів пов'язане з асоціаціями більшості споживачів майонезу з шкідливими продуктами, які ведуть до збільшення ваги і проблем зі здоров'ям. Тому більшість споживачів прагне обмежити споживання цієї продукції", - відзначають аналітики.

Якщо говорити про соуси, то зараз основною тенденцією цієї групи є зміна структури даного напрямку. З ринку йдуть невеликі підприємства, які випускали продукцію сумнівної якості. Фахівці стверджують, що кількість підприємств, що працюють на ринку майонезів в Україну, скоротилася з 90 в 2009 р до 66 в 2011 р.

Більшість же великих виробників соусів в останні роки запустили у виробництво лінійки, які повинні задовольнити попит покупців на "нові смаки". Це, наприклад, традиційні "соус з хроном" і новий для вітчизняного ринку "тартар".

Ринок майонезів, кетчупу та інших соусів України - висококонкурентний, при цьому основна боротьба розгортається між вітчизняними виробниками, оскільки імпортери займають незначну нішу ринку. Виходячи з цього основним завданням як існуючих, так і нових гравців ринку є пошук вільних або швидкозростаючих ніш на ринку.

При цьому великі гравці за допомогою реклами та маркетингових ходів можуть фактично створювати нові ніші, виводячи на ринок нові продукти, тоді як для дрібних гравців просування нового продукту ускладнено.

Також для великих компаній важливим питанням є оптимізація асортименту продукції та підвищення ефективності збуту. З другої половини 2009 р. після кризи почалося пожвавлення попиту на соуси, і багато виробників намагаються поліпшити свою позицію на ринку за рахунок розширення клієнтської бази.

За прогнозами експертів, висока конкуренція на ринку протягом наступних 2-3 років призведе до подальшого зростання часток ринку великих гравців і витіснення слабших конкурентів. Це пов'язано з тим, що витрати на збут і маркетинг будуть рости, рентабельність бізнесу буде знижуватися, і на ринку залишаться лише ті компанії, які зможуть забезпечити великі обсяги виробництва і продажів або запропонувати споживачам унікальний продукт.

Читайте також:

У французьких школах заборонили кетчуп

Донецьк став лідером за ростом цін на продукти

Рис подорожчає майже на 20%

Падіння цін на овочі зупинилося

В Україні подешевшали гречка та овочі

Світові ціни на продукти падають третій місяць поспіль

Овочі та фрукти подорожчають вже у жовтні

Ціни на овочі встановили історичний рекорд з падіння

Повʼязані теми:

Наступна публікація