Укрзалізниця щодня губить тонни зерна і руди через діряві вагони

Укрзалізниця щодня губить тонни зерна і руди через діряві вагони

Фото: УНІАН

Товари на десятки тисяч гривень просто розсипаються при транспортуванні.

Укрзалізниця перебуває на межі техногенної катастрофи, бо перевізник більше не спроможний виконувати свої транспортні зобов'язання. За останні кілька років кількість вагонів скоротилася в десятки разів, а робочих залишилося дуже мало – у справному стані менше 10 тисяч, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Першими забили на сполох виробники зерна, слідом за ними – металурги. Через дірки в підлозі товар просто висипається з вагонів на колії. Нестача вагонів створює неочікувані для виробників черги у виконанні замовлень. Через зриви поставок Україна вже втрачає мільярдні прибутки.

На межі катастрофи: товарні вагони “Укрзалізниці” перебувають у критичному стані

На межі катастрофи: товарні вагони “Укрзалізниці” перебувають у критичному стані

Зернотрейдер Владислав Демчик працює в Україні на американську компанію. За океаном із задоволенням купують зерно та кукурудзу. До Укрзалізниці у них кілька запитань. Крім браку вагонів нарікають і на зникнення товарів. "Постає питання, яким чином зникає тонна, дві, три тонни. Скажімо, кукурудза. В одному вагоні можна провести 65 тонн кукурудзи. Інколи бувають втрати 3–4 тонни, інколи більше. Вартість тонни кукурудзи – 4500 гривень", - каже він.

Зі стану вагонів напрошується висновок, що товари зникають не через крадіжки, а просто тікають через дірки. Старі вагони наскоро латають деревиною і задувають монтажною піною. Нове керівництво Укрзалізниці вперше за багато років почало виділяти значні кошти на ремонт старих вагонів і навіть запланувало купувати – наступного року планують побудувати тисячу нових вагонів. Але цього вочевидь недостатньо, каже директор центру транспортних стратегій Сергій Вовк. Він упевнений, що виробництво українських вагонів підштовхне і інші галузі економіки. "Це дає заробити не лише залізниці. Це дає можливість взагалі запустити значною мірою виробничий цикл. Оскільки для того, щоб випустити вагон, працює вагонобудівний завод, працює завод з виробництва лиття, працює завод з виробництва коліс, працюють металургійні заводи, які мають виробити сталь", - пояснив він.

Народний депутат, а за сумісництвом президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко каже, що в Україні є три робочі заводи-виробники вагонів. Їх треба завантажувати, інакше вони зникнуть. "Їх було п'ять, зараз три, і невідомо, чи будуть ще існувати, якщо вони ще рік будуть стояти, не працювати. Знос вагонів у нас сьогодні становить близько 80%. Для такої кількості вагонів – це треба десь років 5 роботи з повним завантаженням усіх наших заводів", - пояснив нардеп.

П'ять років тому всі українські заводи виробляли більше 30 тисяч вагонів на рік. Частину з них віддавали Укрзалізниці, частину продавали за кордон. Торік виробили лише 500 вагонів на трьох.

Кореспондент ТСН Дмитро Святненко

Повʼязані теми:

Наступна публікація