В Україні почнуть запроваджувати електронні акцизні марки на цигарки й алкоголь

© УНІАН
Паперових марок хочуть позбутися через масштабні підробки.

У 2017 році в Україні почнуть впроваджувати застосування електронних акцизних марок для алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Про запуск автоматизованої системи контролю за оборотом цих товарів розповів директор департаменту податків і зборів з юридичних осіб Державної фіскальної служби Олексій Лишенко, передає УНІАН. Чиновник наголосив, що нова система дасть змогу створити ефективний комплексний контроль за рухом підакцизних товарів, який на сьогодні відсутній.

"Разом з Концепцією (Концепція створення та впровадження автоматизованої системи контролю за оборотом алкогольних напоїв і тютюнових виробів) також схвалено план її впровадження, який передбачає її реалізацію в кілька етапів, і перший з них – це зміни до Податкового кодексу. Тут буде чітко виписано механізм контролю за рухом підакцизних товарів, зокрема, і щодо тютюнових виробів", – сказав Лишенко.

Для контролю за переміщенням товарів використовуватимуть електронні акцизні накладні. Вони фактично замінять товаротранспортні, тому додаткового навантаження на бізнес не очікується.

Читайте також: В Україні підвищили акцизи на алкоголь – зростуть і роздрібні ціни на спиртні напої

Автоматизована система також дасть змогу забезпечити облік та контроль за сплатою 5% акцизного податку з роздрібних продажів.

Нагадаємо, в Україні кілька років тому почали тестувати впровадження електронної акцизної марки завдяки електронній технології Codentify. Вона дозволяє контролювати обсяги виробництва та продажу цигарок та алкоголю, нарахування та сплату акцизів, а також слугує підтвердженням легальності продукції. Про це пише "Урядовий кур'єр". Codentify — це код із 12 символів (цифр та букв), його наносять безпосередньо на продукцію. У цьому кодові зашифровані дані про товар, його виробника, дату, час та місце виробництва, виробничу лінію, максимальну роздрібну ціну, суму нарахованого акцизу тощо. Цей код є унікальним, генерується безпосередньо під час виробництва, а тому прорахувати його наперед чи підробити неможливо.

Зазначимо, що електронні акцизні марки вводять через масові підробки паперових. Лише в 2015 році Державній фіскальній службі вдалося запобігти потраплянню на ринки України фальсифікованої та контрабандної продукції на загальну суму 861,6 млн грн. Торік ліквідували 84 підпільні виробництва фальсифікату. З незаконного обороту вилучили спирту на суму 70,1 млн грн, лікеро-горілчаних виробів – на 103,4 млн грн, тютюну – на 155 млн грн, паливно-мастильних матеріалів – на 496,7 млн грн.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами УНІАН / Урядовий кур’єр / ОЛ
Побачили помилку - контрол+ентер
Всього коментарів: 0
Вибір редакції