В Україні почнуть запроваджувати електронні акцизні марки на цигарки й алкоголь

В Україні почнуть запроваджувати електронні акцизні марки на цигарки й алкоголь

Фото: УНІАН

Паперових марок хочуть позбутися через масштабні підробки.

У 2017 році в Україні почнуть впроваджувати застосування електронних акцизних марок для алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Про запуск автоматизованої системи контролю за оборотом цих товарів розповів директор департаменту податків і зборів з юридичних осіб Державної фіскальної служби Олексій Лишенко, передає УНІАН. Чиновник наголосив, що нова система дасть змогу створити ефективний комплексний контроль за рухом підакцизних товарів, який на сьогодні відсутній.

"Разом з Концепцією (Концепція створення та впровадження автоматизованої системи контролю за оборотом алкогольних напоїв і тютюнових виробів) також схвалено план її впровадження, який передбачає її реалізацію в кілька етапів, і перший з них – це зміни до Податкового кодексу. Тут буде чітко виписано механізм контролю за рухом підакцизних товарів, зокрема, і щодо тютюнових виробів", – сказав Лишенко.

Для контролю за переміщенням товарів використовуватимуть електронні акцизні накладні. Вони фактично замінять товаротранспортні, тому додаткового навантаження на бізнес не очікується.

Автоматизована система також дасть змогу забезпечити облік та контроль за сплатою 5% акцизного податку з роздрібних продажів.

Нагадаємо, в Україні кілька років тому почали тестувати впровадження електронної акцизної марки завдяки електронній технології Codentify. Вона дозволяє контролювати обсяги виробництва та продажу цигарок та алкоголю, нарахування та сплату акцизів, а також слугує підтвердженням легальності продукції. Про це пише "Урядовий кур'єр". Codentify — це код із 12 символів (цифр та букв), його наносять безпосередньо на продукцію. У цьому кодові зашифровані дані про товар, його виробника, дату, час та місце виробництва, виробничу лінію, максимальну роздрібну ціну, суму нарахованого акцизу тощо. Цей код є унікальним, генерується безпосередньо під час виробництва, а тому прорахувати його наперед чи підробити неможливо.

Зазначимо, що електронні акцизні марки вводять через масові підробки паперових. Лише в 2015 році Державній фіскальній службі вдалося запобігти потраплянню на ринки України фальсифікованої та контрабандної продукції на загальну суму 861,6 млн грн. Торік ліквідували 84 підпільні виробництва фальсифікату. З незаконного обороту вилучили спирту на суму 70,1 млн грн, лікеро-горілчаних виробів – на 103,4 млн грн, тютюну – на 155 млн грн, паливно-мастильних матеріалів – на 496,7 млн грн.

Повʼязані теми:

Наступна публікація