ЄС вимагає від України відмовитись від захищених назв товарів

"Шампанське" - одна з захищених географічних назв©
Гроші 13 грудня, 2010, 09:14 1608
Додати до обраного
Євросоюз наполягає на забороні використання близько 15 географічних найменувань продуктів харчування.

 Євросоюз готовий дозволити українським компаніям використовувати захищені географічні назви продуктів харчування протягом 5-10 років після створення зони вільної торгівлі. Цей варіант влаштовує більшість учасників ринку, за винятком виробників коньяку, які хочуть збільшити адаптаційний період до 30 років, пише "Комерсант-Украина".

Про це йшла мова під час чергового раунду переговорів про створення зони вільної торгівлі, що завершився минулого тижня. Як розповів заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Валерій П'ятницький, погодившись на компроміс, Україна може домогтися кращих умов торгівлі.

Проте чиновник зазначив, що пропозиція про перехідний термін на нинішньому етапі є неприйнятно для України, оскільки не передбачає компенсації виробникам витрат на ребрендинг або перепрофілювання виробництва

"Це зветься:  ми вам дозволяємо 5-10 років нести витрати, а потім забороняємо виробляти і експортувати'", - сказав пан П'ятницький.

Географічними назвами продуктів харчування називають використовувані на товарах позначення, що мають певне географічне походження і вказують на особливості товарів, обумовлені місцем походження.

За словами заступника директора департаменту з питань адаптації законодавства України до законодавства ЄС Мін'юсту Тараса Качки, Євросоюз наполягає на забороні використання близько 15 географічних найменувань продуктів харчування. "Це кілька сортів сиру - фета, рокфор, коньяк, ряд вин - шампанське, токай, херес", - уточнив він.

За словами Качки, альтернативою перехідному періоду може стати право українських компаній використовувати географічні назви виключно на внутрішньому ринку.

Деякі виробники вже відмовились від назв. Зокрема, Артемівський завод шампанських вин ще у 2003 році відмовився від використання бренду "шампанське" на користь "ігристого вина". На підприємстві запевняють, що це не призвело до проблем з продажами.

За словами віце-президента Української торгово-промислової конфедерації В'ячеслава Сокерчака, від заборони використання захищених назв постраждають лише виробники коньяку.

"Обсяг виробництва вин непорівнянний з коньяком. Тим більше що у нас традиційно бренді називають суміш плодових і виноградних спиртів, і до нього зовсім інше ставлення, ніж до коньяку ", - відзначає він. Тому якщо введення десятирічного перехідного терміну влаштовує виробників вина, то виробники коньяків наполягають на додаткові пільги."

До наступного раунду переговорів про зону вільної торгівлі, запланованого на першу половину лютого 2011 року, Україна повинна вирішити, чи влаштовує її пропозиція ЄС про відмову від географічних назв продуктів в обмін на введення перехідного періоду.

Читайте також:

Європа сподівається вільно торгувати з Україною з 2013 року

Українцям заборонять торгувати на російських ринках

Україна вимагатиме компенсацію від ЄС за відмову від "шампанського і "кон'яку"

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами КоммерсантЪ-Україна / А.К.
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 13 грудня, 2010, 09:14 1608
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції