Євроінтеграція залишить українців без коньяку та піци

Євроінтеграція залишить українців без коньяку, піци й ковбаси салямі
Гроші 23 жовтня, 2009, 14:17 2329 15
Додати до обраного
Якщо Україна підпише договір про зону вільної торгівлі з Європою, українським виробникам доведеться перейменовувати звичні бренди.

Євросоюз закриває українцям шлях до використання звичних брендів - від горілки і салямі до піци і коньяку. Вітчизняні виробники готуються до війни.

У Євросоюзі вирішили - якщо коньяк, то обов'язково з винограду на полях однойменного французького міста Коньяк, "правильний" сир фета може бути тільки з Греції, а пармезан і пармську шинку виробляють виключно в італійській Пармі. Саме з отримання патентів на ці назви продуктів в Європі почався хрестовий похід за історичними брендами.

Патент і право на виготовлення ковбасок під назвою "Мисливські", які люблять українці, віднині належить польським виробникам, портвейном може називатися тільки вино з Португалії, а право називати свій йогурт йогуртом в суді в усього світу відсудила Болгарія. Але найбільше не поталанило росіянам, в яких ті ж поляки з-під носу поцупили право на бренд "водка", довівши, що вперше слово wodka застосували саме вони ще п'ять століть тому.

І це тільки мала частина так званих брендів за географічним походженням, які Євросоюз у 2005 році вирішив повернути одвічним власникам, заборонивши іншим країнам випускати продукти з такими самими назвами. В результаті брендовий ажіотаж набрав нових обертів - список з 40 запатентованих назв у 2006 році виріс до кількох тисяч найменувань у 2009-му.

І якщо раніше боротьба за ці назви була приводом для анекдотів, то тепер у світлі європейських амбіцій України це не вже жарти, а одна з обов'язкових умов євроінтеграції, яку вона повинна виконати. Поки ж перейти на нові назви були вимушені українські експортери, які першими відчули суворі правила Євросоюзу щодо охорони нових торгівельних марок і були вимушені адаптуватися до них на ходу. Якщо Україна підпише договір про зону вільної торгівлі з Європою в повному об'ємі, то, починаючи з наступного року, подібний же тотальний ребрендинг чекає і на внутрішніх українських постачальників, що загрожує "просіданнями" продажів.

Старший партнер Міжнародного патентного бюро Ігор Савельєв упевнений, що в об'єднаній Європі умовностей не менше, ніж у колишньому СРСР, і українському бізнесу доведеться серйозно поборотися за місце під сонцем - за свої бренди і за свого клієнта. "Ми йдемо в чужий монастир, де всі ніші давно поділено. Зі зміною торгівельних марок крива продажів українських продуктів неминуче стане низхідною і на зовнішньому ринку, і на внутрішньому - фактично станеться перезавантаження ", - заявив він.

Більше за інших просунулася в патентуванні своїх національних брендів Чехія - майже вдвічі більше, ніж решта усіх молодих країн - членів ЄС. Усього ЄС захистив 167 чеських патентів, серед яких кулінарні рецепти, сорти овочів і навіть власний вид коропа. Італійці, у свою чергу, хочуть запатентувати свою ковбасу салямі, якої в Україні, за інформацією Міжнародної маркетингової групи, продається близько 30 видів від різних виробників.

Але найбільшого удару по українських харчовиках може завдати патент на назву піца. Заява про це вже подана в Європейську комісію і в 2010 році планується її розгляд. Як наголошують експерти, запатентовано буде не лише бренд піца, але й різні приставки до нього - італійська піца, піца пепероні і ще близько 25 назв, які італійці вважають своїм надбанням. Як наголошує Савельєв, право на використання таких назв-брендів у країнах, що вступили в Європейський союз, регулюватиметься національним законодавством, і за його використання компанії платитимуть роялті безпосередньо уряду держав - володарів брендів.

Красномовним прикладом європейського патентування генеральний директор Міжнародної маркетингової групи Дмитро Роденко називає ситуацію з українським коньяком, який для імпорту вже довелося терміново перейменовувати в бренді. "Той напій, який ми зараз експортуємо в Європу, називаємо бренді "Коктебель", - підтверджує слова експерта генеральний директор групи компаній "Союз-Віктан" Андрій Охлопков.

Читайте також:

В Україні знову подорожчають цигарки

Тігіпко: Україна не повинна стати сировинним придатком транснаціональних корпорацій

В Україні майже повністю заборонили валютне кредитування

Долар на міжбанку обвалився нижче 8,20 грн

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Корреспондент / П.З.
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 23 жовтня, 2009, 14:17 2329 15
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 15
  • Ланселот Ланселот 25 жовтня, 09:06 Згоден 0 Не згоден 0 Taras, я людина, яка вживає, але в міру. Вас обманули. Тепер українські горілки хорошої якості на-а-а-абагато кращі за радянські. А от російських горілок такої якості, навіть серед найдорожчих, мені пробувати не доводилося. Може не всі пробував, хоча пробував не мало. Вона у них різка якась, і радянська така була. А у нас хороші горілки - дуже м'які і по голові не луплять ніколи. Щоправда, колись купив пляшечку найдешевшої - треба було мамі графін помити, так поки драїв у ванні - ледь не задихнувся від гидкого смороду. Дегустувати не було жодного бажання. Від душі співчуваю маргіналикам, які таке п'ють. відповісти цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції