Єврокомісія не виділить Україні кредит

Жак Барро, відповідальний за транспортну політику ЄС. Фото: dw-world.de
Гроші 12 червня, 2007, 10:32 609
Додати до обраного
Європейська комісія відмовилаcя виділити Україні 10,35 млрд. доларів кредитних засобів на розвиток транспортної інфраструктури.

Європейська комісія відмовилаcя виділити Україні 10,35 млрд. доларів кредитних засобів на розвиток транспортної інфраструктури. На минулих в Брюсселі переговорах за участю делегації Міністерства транспорту і зв'язку України представники Єврокомісії заявили, що дане питання обговорюватиметься тільки після підписання нашою країною договору "Про відкрите небо", який загрожує українським авіаперевізникам втратою ринкових позицій.

З цієї суми 7,5 млрд. необхідні для будівництва траси Львів-Київ-Луганськ, яка б продовжила транспортний коридор з Європи, пов'язавши його з Росією. Ще 2 млрд. Україна розраховувала залучити для закупівлі потягів і будівництва шляхів, необхідних для впровадження швидкісного залізничного з’єднання. 500 млн. передбачалося використати на реконструкцію злітно-посадочних смуг і 350 млн. - на термінали.

За підсумками переговорів віце-президент Європейської комісії, відповідальний за транспортну політику ЄС, Жак Барро повідомив, що поки питання виділення Україні кредитів вирішене негативно. "У повному об'ємі проекти профінансовані не будуть. Україна повинна визначити для себе пріоритетні проекти у сфері транспорту і надати їх економічне обгрунтування. Після цього Єврокомісія розгляне можливість виділення кредитів на ті проекти, які відповідатимуть політиці ЄС у сфері транспорту", - відзначив пан Барро. Ще однією перешкодою для отримання Україною кредитних засобів, за словами Жака Барро, є те, що наша країна не підписала договір "Про відкрите небо".

"Єврокомісія зацікавлена в максимально швидкій ратифікації необхідних договорів, проте Міністерство транспорту України гальмує дану ініціативу", - відзначив він. Крім того, минулого тижня напередодні приїзду української делегації до Брюсселя Єврокомісія направила Державіадміністрації претензії до двох українських авіакомпаній - Ukrainian Cargo Airways (UCA) и Volare Airlines (VA). Як повідомив пан Барро, компаніям можуть заборонити польоти в країни ЄС через порушення вимог до кріплення вантажів, зливу палива і наявності устаткування, обов'язкового для вантажних літаків.

Учасники ринку вважають претензії до авіакомпаній лише формальним приводом для обговорення глобальніших питань. "Претензії до UCA і VA більше схожі на додатковий козир в переговорах з Україною. Якби у цих компаній дійсно були проблеми, їм би просто заборонили літати до Європи, а не відмовляли в кредитах Міністерству транспорту", - вважає директор аеропорту Жуляни Сергій Никіфоров.

Єврокомісія не виділить Україні кредит
7,5 млрд. необхідні для будівництва траси Львів-Київ-Луганськ.

Міністр транспорту і зв'язку Микола Рудьковський вчора заявив, що його відомство до 26 червня підготує для Єврокомісії перелік пріоритетних проектів розвитку галузі. "Про претензії до UCA і VA я дізнався тільки на переговорах в Брюсселі. Найближчим часом ми вирішимо цю проблему", - пообіцяв він. "Що стосується договору "Про відкрите небо", то переговори з Єврокомісією щодо цієї теми тільки розпочалися і Україна не є противником його підписання", - повідомляється в прес-службі Мінтрансу.

На думку учасників ринку, підписання документа невигідне українським авіаперевізникам. "Договір "Про відкрите небо" відмінить існуючі квоти на авіаперельоти. Якщо він буде підписаний, то міжнародні авіаальянси просто поглинуть українських авіаперевізників", - вважає пан Никіфоров. За його словами, міжнародні компанії мають значну перевагу завдяки низьким цінам на паливо (600-650 за т проти 800-850 за т в Україні) і новому авіапарку (три-п'ять років проти 20-25 років).

"Українські авіакомпанії працюють в умовах монополії постачальників палива і інших послуг, необхідних для нашої роботи. На міжнародному ринку ми не можемо на рівних конкурувати з світовими компаніями, - погоджується прес-секретар компанії „Аеросвіт” Сергій Куций. - Втім, дивує і позиція Єврокомісії, що вимагає негайного підписання цього договору. Раніше в ході міжнародних переговорів повідомлялося про плани з інтеграції українського законодавства в європейське тільки до 2010 року".

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 12 червня, 2007, 10:32 609
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції