Юристи президента пояснили, в чому помилилися журналісти в розслідуванні про офшори Порошенка

Петро Порошенко© twitter/Петро Порошенко
Гроші 19 травня, 20:51 2983 6
Додати до обраного
ТСН. ua наводить повний текст заяви фінансового консультанта та юридичного радника.

Радники українського президента Петра Порошенка оприлюднили доповнену заяву і документи щодо передачі компанії Roshen в сліпий траст та щодо публікації в ЗМІ нових матеріалів, які, на їхню думку, не відповідають дійсності. Вони стверджують, що компанія все ж була передана в довірчу власність. Також вони спростували інформацію щодо виведення фондом "Прайм Ессетс Капітал" Петра Порошенка 4 млн євро в офшори.

ТСН. ua наводить повний текст заяви фінансового консультанта - групи ICU - і юридичного радника - фірми Avellum, які відповідальні за цей процес.

Читайте також: У НАБУ розповіли, скільки мільярдів банки-банкрути вивели в офшори

"Процес продажу частки П.Порошенко в компанії "Рошен", а пізніше - передачі частки в траст почався ще в 2014 році. Переговори щодо передачі в траст, а також сам процес підписання документів і передачі активів проходили в режимі конфіденційності. Нас багато критикують за такий підхід, але такі правила роботи з трастовими компаніями.

У березні 2016 року ми отримали запити від низки журналістів. Після узгодження з трастовою компанією і клієнтом ми прийняли рішення розкрити за можливістю максимум інформації, не ставлячи під удар подальший процес роботи з трастовим керуючим. Зокрема, ми повідомили, що умови трасту були узгоджені, пояснили коротко ці умови, роз'яснили цілі створення іноземних компаній і так далі.

Читайте також: Власник офшору на Віргінських островах заперечує, що Порошенко має відношення до його компанії

Більш того, ми самі повідомили журналістам назви компаній, які були засновані в інших юрисдикціях (крім однієї, вже відомої їм). Незважаючи на те, що ми надали вичерпні коментарі, журналісти програми "Слідство.Інфо" все одно дійшли до низки невідповідних дійсності висновків (наприклад, що угода про передачу активів в траст так і не підписана), не маючи при цьому жодного доказу.

Насправді, договір на довірчу власність був підписаний. І зроблено це було задовго до того, як журналісти почали розслідування. 14 січня 2016 року компанія Prime Asset Partners, спеціально створена як тимчасовий власник двох інших іноземних компаній, підписала договір на довірчу власність з трастовим підрозділом Rotshchild, які виступають трастовим керуючим для частки П.Порошенко в компанії "Рошен". Це також публічно підтвердив і Rotshchild.

 Більш того, керівнику програми "Слідство.Інфо" Дмитру Гнапові особисто була надана копія підписаного трастового договору, але ні заяву Rotshchild, ні наданий текст договору він не вважав достатнім доказом.

Підписанню трастової угоди передував тривалий період узгодження умов і проходження різних перевірок. Чимало роботи було і після підписання. Зокрема, була проведена реструктуризація володіння компанією "Рошен". Для цього частка в ТОВ "ЦЕКК" (української холдингової компанії "Рошен") була передана в іноземну структуру. Було прийнято рішення йти найбільш прозорим шляхом - передати таку частку як внесок в акціонерний капітал в обмін на нові акції іноземній компанії.

У січні 2016 року український фонд Прайм Ессетс Капітал (далі - "Фонд"), бенефіціаром якого є Петро Порошенко, звернувся до Національного банку України та Мінекономіки за роз'ясненнями щодо необхідності отримувати ліцензію на інвестування за кордон при здійсненні такого внеску. В кінці січня Національний банк України направив Фонду роз'яснення, в якому вказав, що для планованої Фондом операції ліцензія не потрібна. У лютому Фонд отримав також відповідь Мінекономіки, в якій було зазначено, що планована операція не підлягає ліцензуванню Мінекономіки. Ці роз'яснення були отримані в загальному порядку. Як відомо, термін розгляду запитів держорганами в Україні може займати до місяця. Додайте сюди ще час на пересилку, а це вже півтора місяці затримки в часі реалізації проекту.

Потім було узгодження формальностей з міноритарними акціонерами компанії "Рошен" - їм теж потрібно було пояснити суть взаємин з Rotshchild, яким чином буде здійснюватися подальша робота і т.д .. За українським законодавством відчуження часток у ТОВ передбачає дотримання переважних прав інших учасників на їхнє придбання , а відповідно, необхідно було отримати від міноритаріїв відмови від таких переважних прав. Крім того, на деякі дії були потрібні і згоди подружжя міноритаріїв. Таким чином, кінець лютого і весь березень команда, яка працює над проектом, була зайнята підготовкою до реструктуризації володіння групою.

Після закінчення підготовчих дій та оформлення всіх корпоративних документів і погоджень, було проведено внесок часткою в ТОВ "ЦЕКК" в акціонерний капітал кіпрської холдингової компанії. Це було зроблено 25 березня.

Після цього, 4 квітня, Prime Asset Partners підписала передавальне розпорядження, яким передала в траст Rotshchild 100% акцій кіпрської холдингу (а, відповідно, і всю частку Петра Порошенка в компанії "Рошен").

В кінці квітня Rotshchild отримав новий сертифікат акцій, що підтверджує передачу їм кіпрської компанії.

Нещодавно ми отримали новий запит від журналістів Слідство.Інфо. В цьому запиті нас звинувачували в наданні нібито неправдивої інформації і в тому, що ніякої передачі насправді не було. За запитом журналістів ми самі направили їх до кіпрського реєстру, в якому вони нібито знайшли підтвердження неправдивості наших слів. Як ми і очікували, команда журналістів-розслідувачів знову повторила свою помилку, заявивши про чергові знайдені "докази".

SSA from tsnua

17 травня в своєму інтерв'ю Д. Гнап заявив про те, що він нібито має "залізобетонні докази" того, що на іноземних компаніях був грошовий обіг. Ми неодноразово підкреслювали і наполягаємо, що іноземні банківські рахунки для цих компаній не відкривалися, обігу грошових коштів, жодних перерахувань не було, і бути не могло в принципі.

Проте, 18 травня журналісти "Слідство. Інфо" прямо заявили, що Прайм Ессетс Капітал здійснив виплату в розмірі декількох мільйонів євро на користь кіпрського холдингу. Які підстави для такої безапеляційної заяви "Слідство. Інфо" з подальшим звинуваченням в незаконному виведенні коштів з України?

У тому самому реєстрі, куди ми порадили журналістам звернутися, вони виявили реєстраційну форму зі збільшення акціонерного капіталу кіпрської компанії (яка була неправильно ними переведена). І в цій формі є графа, де необхідно вказати суму внеску в капітал. У цій формі також зазначено, що внесок може бути здійснений коштами або іншим майном (або їхньою комбінацією). Ніде в цій формі не вказується, як саме було зроблено внесок: чи то грошовим переказом, то чи столами і стільцями. Сам факт того, що журналісти "Слідство. Інфо" змогли припустити, що формальна реєстраційна форма може бути підтвердженням проведення розрахунків, викликає сумніви в рівні підготовки сюжету - це може підтвердити тільки банківська виписка.

Проте, журналісти "Слідство. Інфо" продемонстрували цю реєстраційну форму в перекладі на українську мову, в якому в згаданій графі "спосіб оплати" зазначено "Готівка / вид". Такий спосіб оплати звучить, як мінімум, трохи дивно. Схоже, що журналісти не тільки належним чином не консультувалися з відповідними експертами при підготовці сюжету, вони також не перевірили правильність наявного у них перекладу. Кіпрські юристи підтвердили нам, що ця графа в оригіналі з грецького повинна перекладатися як: "cash / in-kind" (підтвердження додається). І "in-kind" в цьому випадку означає саме внесок майном. Висновок професійного перекладача з грецької мови буде надано найближчим часом. Ми вказували журналістам, яким чином має правильно переводитися зміст цієї графи, але вони все одно використовували свій варіант - можливо тому, що він обіцяв більше сенсацій?

25 березня 2016 року в акціонерний капітал кіпрської компанії була внесена частка в компанії "Рошен". Саме ця частка і служила оплатою "in-kind" за акції кіпрської компанії. Будь-яких грошових переказів не було і не могло бути в принципі. Вартість, за якою частка була внесена в акціонерний капітал, становила 3 926 160 євро. До передачі частка належала українському Фонду та її вартість в звітності Фонду становила саме цю суму (в перерахунку за курсом НБУ). Ця сума істотно відрізняється від номінальнойстоімості частки, яка становить близько 18 000 євро (номінальна вартість випущених кіпрською компанією акцій). Всі, хто працює з українськими та іноземними компаніями, розуміють, що статутний капітал - не показник вартості компанії, її активів або обігу. Тобто це означає, що в реєстраційній формі журналісти побачили лише вартість частки, за якою вона відображена в бухгалтерському обліку Фонду, прийнявши її за неспростовні докази грошового обігу, що не відповідає дійсності.

Ми прекрасно розуміємо, наскільки складно журналістам розібратися в цій історії: велика кількість юрисдикцій, іноземне право, велика кількість інформації і документів. Ми розуміємо, що вони не юристи і не банкіри, і максимально намагаємося допомогти. Ми неодноразово пропонували їм особисто ознайомитися з документами, які підтверджують правдивість фактів, описаних в даній заяві, але вони щоразу відмовлялися це зробити. Крім того, ми неодноразово їм вказували на те, що вони роблять помилкові висновки, і пропонували звернутися до відповідних фахівців. Також ми звернулися до деяких експертів, які надавали свої коментарі в сюжеті "Слідство. Інфо", і вони нам повідомили, що журналісти не показували їм наших роз'яснень, які ми надавали журналістам раніше у відповідь на їх запити - це позбавило таких експертів можливості об'єктивно прокоментувати ситуацію.
У нас склалося враження, що журналісти "Слідство.Інфо" в принципі не хотіли об'єктивно розібратися в ситуації. Спосіб викладу інформації, а також подача очевидно неправдивих висновків мають всі ознаки відвертої маніпуляції громадською думкою. У той же час, ми сподіваємося, що отримавши документи, які явно спростовують їх заяви, журналісти утримаються від публікації недостовірної інформації в подальшому. Можливо, вони також знайдуть в собі сили визнати помилку і вибачитися".

Як відомо, в останньому розслідуванні "Слідства. Інфо" йдеться про те, що Фонд президента Петра Порошенка "Прайм есетс кепітал" 26 березня цього року придбав у родинної кіпрської компанії акцій на суму 4 млн євро, в типі платежу було вказано "кеш" (готівка). Журналісти вважають, що такі дії суперечать попереднім заявам президента про припинення виведення грошей в рамках його офшорних компаній.

Юристи спростували інформацію щодо виведення фондом "Прайм Ессетс Капітал" Петра Порошенко 4 млн євро в офшори. Вони запевняють, що під час проведення операції іноземні банківські рахунки президента не відкривалися, "обігу грошових коштів не було, і передача акцій відбувалася в рамках процедури передачі активів Петра Порошенка в довірчу власність компанії Ротшильд". При цьому, юристи наголосили, що ще на початку року фонд президента звернувся до НБУ і Мінекономіки, де зазначили, що отримувати відповідну ліцензію інвестиції за кордоном не потрібно.

Раніше у відповіді Національного банку України на депутатське звернення Ігоря Луценка йшлося про те, що Порошенко не отримував ліцензії на здійснення операцій з інвестування за кордон. На думку Луценка, Порошенко порушив українське законодавство, за що передбачено штраф на суму, еквівалентну сумі валютних цінностей, інвестованих за кордон.

Нагадаємо, із компанії Mossack Fonseca "витекли" документи, які стали основою для гучного міжнародного журналістського розслідування про іменитих власників великих офшорів. Зокрема, були опубліковані матеріали і про президента Петра Порошенка.

Сам Порошенко запевнив, що не виходив за межі правового поля. Він заявив, що є першою посадовою особою в Україні, яка серйозно ставиться до декларування своїх статків й сплати податків. Він наголосив, що передав управління своїми активами до інших компаній. 

Водночас юридична фірма "Авеллум", яку Порошенко уповноважив підготувати його частку у "Roshen" для продажу бізнесу, заявила, що договір про створення blind trust було підписано.  Створення компаній в іноземній юрисдикції у фірмі пояснили так, що це було єдиним можливим шляхом для передачі активів в управління авторитетній міжнародній трастовій структурі.  Також будь-які твердження про ухилення від сплати податків є безпідставними.

Крім того, фіскальна служба не побачила порушень у відкритті Порошенком офшорів.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ТСН.ua / А.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Гроші 19 травня, 20:51 2983 6
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 6
  • Arangar Arangar 19 травня, 22:53 Згоден 16 Не згоден 0 Не читав ці мемуари.І так ясно що "Поросьонка"відмажут.Комент скоріше за все видалять)))) відповісти цитувати Дякуємоспам Eugen Dotsenko Eugen Dotsenko 20 травня, 00:17 Згоден 0 Не згоден 0 Перепрошою за тавтологію й помилки, писав з великою швидкістю)) цитувати Дякуємоспам Eugen Dotsenko Eugen Dotsenko 20 травня, 00:15 Згоден 1 Не згоден 9 По перше, якщо не розумієш, як працють корпоративні дії, і не знаєш як це працює,то не втручайся. На жаль, люди, які не вчаться за фахом "Фінанси та Аккаунтинг" або іншим альтернативни, не знають що це таке та з чим його їстию Тут йде мова більше про те, що медія не професіональна, та для того щоб зробити резонансний сюжет або просто контроверсійну історію, то йдуть на таке. Це просто не профисіоназім з боку наших журналістів, які неправильно інтепретували Панамські витоки. Схаменіться! Я не хочу нікого захищати, що вже зробив. Але в будь якому випадку, саме цей випадок є чистим. Не шукайте тут вуалі, тут її не має! цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції