Таємниця "Джоконди" розкрита!

Культурa 12 вересня, 2007, 09:36 668
Додати до обраного
Група вчених випустила книгу, в якій оприлюднюються сенсаційні результати дослідження, присвяченого відомому портрету Леонардо да Вінчі "Джоконда".

Мона Ліза (Джоконда) - Леонардо да Вінчі (Фото: abc-people.com)
Мона Ліза (Джоконда) - Леонардо да Вінчі (Фото: abc-people.com)
Загадкова усмішка "Джоконди" Леонардо да Вінчі належить зовсім не Моні Лізі, тобто не Лізі Герардіні, дружині багатого Флорентійського негоціанта Франчесько дель Джокондо, такого висновку дійшли автори книги "Мона Ліза. Приховане обличчя Леонардо", повідомляє РІА Новости з посиланням на видавництво "Полістампа" (Polistampa).

Книга складається з трьох есе, що належать перу американської художниці Лілліан Шварц, флорентійського історика архітектури Ренцо Манетті та засновника Музею ідей Леонардо в його рідному місті Вінчі Алессандро Веццозі.

Основою для книги послужило гучне дослідження Шварц, яка ще в 1987 році співставила на комп'ютері основні риси обличчя Джоконди й автопортрета Леонардо і переконалася в тому, що вони практично повністю співпадають.

Тоді ця новина облетіла весь світ, розбурхавши мистецтвознавчу спільноту, але лише тепер детальний аналіз американського дослідника вперше був опублікований авторитетним видавництвом англійською та італійською мовами.

У 2006 році Шварц детально познайомила наукову спільноту зі своїми висновками на спеціальному симпозіумі, організованому у Флоренції. Гіпотезу американки активно підтримав Манетті, який підвів під неї філософську базу. Він, зокрема, використовував аргументи, які поставлені в основу іншої теорії, згідно з якою муза Данте - Беатріче – є ніким іншим, як alter ego автора "Божественної комедії".

На думку Манетті, Джоконда теж є своєрідним двійником - зриме втілення інтелекту самого Леонардо. Історик нагадує, зокрема, що традиція зображувати себе в жіночому образі, навіяна окультною філософією, була доволі розповсюджена в інтелектуальних колах Флоренції епохи Відродження.

Цікаво, що Веццозі не згоден з висновками своїх співавторів. Тобто він теж переконаний, що на портреті зображена зовсім не Ліза Герардіні. Проте, директор музею Леонардо не вбачає в жіночому портреті жодних рис генія епохи Відродження.

За його версією, на картині зображена фаворитка могутнього аристократа Джуліано Медичі. При цьому вчений посилається на записи секретаря кардинала Луї Арагонського, який відвідав Леонардо 10 жовтня 1517 року у французькому містечку Амбуазі.

Примітно, що книга "Мона Ліза. Прихована особа Леонардо" з'явилася лише за кілька місяців після відкриття ще одного італійського дослідника Джузеппе Палланті.

У січні цього року він знайшов у Флорентійських архівах документи, що свідчать про те, що Ліза Герардіні померла у Флоренції 15 липня 1542 року у віці 63 років і була похована в монастирі Святої Урсули в центрі міста. До цього ні дата, ні місце поховання Мони Лізи не були відомі. Утім, тепер уже не ясно, чи була це Мона Ліза.

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Газета по-киевски / А.Ф.
Побачили помилку - контрол+ентер
Культурa 12 вересня, 2007, 09:36 668
Додати до обраного
Всього коментарів: 0
Вибір редакції