Київський метрополітен планує збудувати додатковий вихід на "Вокзальній" та шукатиме інвестиції на гілку на Троєщину

Київський метрополітен планує збудувати додатковий вихід на "Вокзальній" та шукатиме інвестиції на гілку на Троєщину

Фото: Київський метрополітен

Керівництво підземки нарікає, що економічно обґрунтований тариф на проїзд має становити майже шість гривень.

У 2016 році Київський метрополітен планує розпочати готувати проекти щодо будівництва додаткового виходу із найбільш завантаженої станції "Вокзальна", а також багатостраждальної четвертої лінії – на Троєщину, задля подальшого пошуку інвесторів. Водночас на підприємстві нарікають, що нинішня ціна проїзду в 4 грн не покриває собівартість послуг, а тому вона має становити майже 6 грн.

Про це в інтерв'ю "Інтерфаксу-Україна" розповів начальник комунального підприємства "Київський метрополітен" Віктор Брагінський.

Торік у столичному метро пасажиропотік зменшився на 18,237 млн осіб (на 3,6% –з них 4% платні пасажири і 2,6% пільгові категорії) порівняно з 2014-м.

"Ще два роки тому в середньому в день на станції "Вокзальна" щодня було більше 80 тисяч пасажирів. Нині показник не доходить до 70 тисяч людей. Це говорить про те, що приплив пасажирів з області скоротився. Природно, це відбилося на фінансовому результаті підприємства, оскільки основа нашої діяльності – перевезення пасажирів. Якщо її показники падають, відповідно це відображається на доходах метрополітену", – наголосив Брагінський.

2015 рік метрополітен завершив зі збитком у 131 млн грн.

"Наше підприємство планово-збиткове, з огляду на те що тариф завжди був соціальним і дефіцит коштів компенсувався з міського бюджету", – зазначив посадовець.

"Нинішній фінансовий стан дозволяє нам забезпечувати безпеку перевезень і підтримувати діючу інфраструктуру. У той же час, оскільки тариф завжди залишається соціальним, в ньому не закладено можливість розвитку метрополітену, будівництво нових станцій або закупівлю рухомого складу. Економічно обґрунтований тариф – це той, який дає можливість підтримувати інфраструктуру, і в якому закладено відсоток рентабельності – прибутку для розвитку підприємства. На сьогоднішній день, за розрахунками економістів, він становить 5,78 грн, з урахуванням програми технічного розвитку, запланованої на 2016 рік. Собівартість проїзду зараз складає 4,21 грн, а середній дохід і того нижче – близько 3 грн. Хочу підкреслити, що після останньої зміни тарифу була впроваджена дуже широка сітка варіантів для пасажирів, де вартість проїзду варіюється від 4 грн до 3,06 грн. До того ж ми недоотримуємо компенсацію за пільгові категорії пасажирів", – нарікає Брагінський.

Політичного рішення про підвищення проїзду в метро поки що немає. Коли станеться можливе підвищення тарифу, не відомо.

"Якщо в бюджеті передбачається дотація, то питання зміни вартості не стоїть. Ми сподіваємося, що впораємося своїми силами, в плані поточних ремонтів і ті роботи, які спрямовані на розвиток підприємства будуть виконані", – запевняє керівник підприємства.

Серед загальної кількості пасажирів метрополітену 25% – пільговики. Компенсація за їхнє перевезення в 2015 році становила лише 30%.

Серед найперших планів метрополітену на 2016 рік – "будівництво другого виходу на станції "Вокзальна" і підготовка інвестиційного проекту, щоб подати його до Кабінету міністрів, щодо четвертої лінії метро – на Троєщину. Такий проект необхідний, щоб вийти на міжнародний рівень переговорів для отримання кредиту. Ми повинні розробити цей документ, затвердити його в Міністерстві економічного розвитку та торгівлі, подати на Кабмін і далі залучати державні гарантії для проведення робіт".

Проект станції метро "Глибочицька" майбутньої лінії на Троєщину / Фото: УНІАН

Почати будувати другий вихід на "Вокзальній" планують у 2017-му. Цьогоріч там мають намір виконати капітальний ремонт ескалатора.

З часом планують добудувати "заморожені" станції "Львівська брама" і "Теличка", а в довгостроковій перспективі – ще одна гілка метро на Виноградар.

Брагінський також назвав розміри зарплат працівників метрополітену. Машиніст отримує до 11 тис. грн, диспетчер – 8-9 тис. грн, черговий по станції – близько 6 тис. грн – це фахівці з високим рівнем відповідальності. Решта працівників заробляють близько 3,5-4 тис. грн.

Що відбувається під землею, коли станції метро закриваються для пасажирів, читайте на ТСН.ua  за цим посиланням.

Повʼязані теми:

Наступна публікація