Американські вчені розкрили причину розвитку шизофренії

Науковці знайшли ген, який пов'язаний із розвитком шизофренії / Фото: Getty Images

Групі дослідників з США вдалося знайти у хворих важливий ген.

Американські вчені заявили, що вперше виявили ген, однозначно пов'язаний з розвитком шизофренії.

За даними журналу Nature, групі дослідників з США вдалося знайти у шизофреніків варіант гена, дія якого пояснює, яку роль відіграють генні мутації, імунна система і мікробіома у розвитку цієї небезпечної психічної хвороби, пише Лента.ru.

Так, генетики і психіатри зібрали величезну базу даних щодо 65 тисяч осіб з 30 країн і почали шукати генні мутації з найсильнішою зв'язком із шизофренією. Одним з кандидатів був варіант гена C4, що відповідає за вироблення білка, який відзначає патогенні мікроорганізми для подальшого знищення їх імунною системою.

Під час експериментів з мишами вчені з'ясували, що посилена експресія C4 дає більш інтенсивне "підстригання" синапсів. Саме це, вважають учені, підвищує ймовірність розвитку шизофренії.

Крім того, нову гіпотезу підтверджує і факт відносно невеликої кількості синапсів у корі головного мозку у дорослих пацієнтів. Науковці припускають, що аномальна експресія C4 впливає і на імунну систему людей, які страждають від шизофренії.

Повідомляється, що нове відкриття дало медикам надію створити більш ефективні ліки для лікування і профілактики шизофренії.

Раніше повідомлялося, що вчені розробили "спермобота" для боротьби з безпліддям. Кожний п'ятий чоловік має "повільні" сперматозоїди, що знижує можливість запліднення. Винайдений мікроробот здатен пришвидшити доставку сперматозоїдів до яйцеклітини.