Автомобіль з безконтактним доступом може викрасти будь-який радіоаматор

Системи keyless-go не забезпечують надійного захисту автомобіля
Система безконтактного доступу до автомобіля keyless-go не забезпечує надійного захисту: дослідники зламали 10 обладнаних нею машин.

На конференції з систем безпеки, яка пройшла в Сан-Дієго, група дослідників заявила: сучасні викрадачі можуть отримати доступ до автомобіля вже без насильства і взагалі без присутності власника і виною тому - недостатній захист систем безконтактного доступу в автомобіль, також відомих як keyless-go.

Науковці під керівництвом Серджана Капкуна з швейцарської компанії ETH успішно розблокували 10 автомобілів восьми різних виробників, причому вони не тільки отримали доступ в салон, але й запустили двигуни всіх піддослідних зразків.

При цьому вони з'ясували, що зламати коди трансмітерів можливо, навіть якщо ключ знаходиться в 100 метрах від автомобіля, а сам процес зламу триває долі секунди.

Технологія зламу украй проста: дослідники використовували дві антени, які посилювали сигнал трансмітерів на більшій відстані таким чином, що автомобіль розпізнавав свій же оригінальний ключ і відкривав замок та розблокував запалювання. Умови експерименту такі: одна антена має перебувати в безпосередній близькості до автомобіля, інша - в радіусі 8 метрів від ключа.

Було проведено два експерименти: з використанням дротових і бездротових антен. За словами Капкуна, вартість такого комплекту коливається від 50 доларів до тисячі, залежно від виробника автомобіля і ступеня захисту радіосигналу.

Найбільш сприятливий сценарій викрадення виглядає таким чином: викрадачі можуть чекати на "жертву" на парковці великого магазину, при цьому один зі зловмисників знаходиться біля автомобіля, а другий йде за власником машини, у якого є ключ. Оскільки антена перехоплює сигнал ключа в радіусі 8 метрів, викрадач може бути поруч з власником машини, не викликаючи жодних підозр.

Дослідники також запропонували варіант захисту від подібних дій: власник автомобіля цілком може ізолювати ключ і заглушити його передавач, використовуючи металевий чохол. Або самі автовиробники можуть обладнати ключі кнопками повного відключення трансмітерів, і власник зможе відключати ключ, як тільки вийде з машини. Однак, як зауважив Капкун, ці заходи зводять нанівець всю зручність використання систем безконтактного доступу.

Теоретично також можливо розробити спеціальні бездротові протоколи, які будуть підтверджувати системі, що ключ знаходиться у безпосередній близькості від автомобіля, однак, за словами Капкуна, поки таких технологій немає.

Девід Вагнер, професор інформатики університету Берклі в Каліфорнії, вважає, що це дослідження допоможе виробникам зробити системи безконтактного доступу більш досконалими, але головна їхня небезпеку зараз - це те, що автомобіль може бути вкрадений ненасильницьким методом, і власник про це ніяк не зможе дізнатися, поки не повернеться на місце паркування. А оскільки у тих же торговельних центрах люди проводять по декілька годин, то за цей час зловмисники зможуть утекти досить далеко.

Читайте також:

Топ-5 авто, які найчастіше викрадають у Києві

У Москві презентували Ё-мобіль - він завівся з третього разу і не поїхав

Volkswagen представив машину з автопілотом, що керується через iPhone

З автошоу в Детройті викрали BMW за 100 тисяч доларів

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами gzt.ru / Н.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Всього коментарів: 0
Вибір редакції