Facebook збирає досьє на тих, хто ще не зареєстрований

Facebook збирає досьє на тих, хто ще не зареєстрований

Facebook створює "тіньові профілі"

Інформація про тих, хто ще не приєднався до соцмережі, збирається на основі доступних в інтернеті джерел: номерів телефонів, адрес електронної пошти і багато чого іншого.

Влада Ірландії виявила, що Facebook створює так звані "тіньові профілі" - по суті, досьє як на учасників цієї соцмережі, так і на тих, хто ще не зареєстрований на сервісі.

Інформація про тих, хто ще не приєднався до соцмережі, збирається на основі всіх доступних в інтернеті джерел: синхронізованих номерів телефонів, адрес електронної пошти, контактів миттєвих повідомлень, чатів і багато чого іншого.

Таким чином, власні "приховані профілі" є навіть у тих, хто не реєструвався і не збирався реєструватися в цьому співтоваристві, тобто Facebook хоче дізнатися якомога більше про всіх людей в світі - або хоча б зареєструвати їх, не питаючи дозволу.

При цьому "тіньові профілі" містять досить детальну інформацію та включають такі пункти як політичні погляди, філософські переконання, релігійна приналежність, сексуальна орієнтація і багато іншого.

Про таку допитливість, що проявляється адміністрацією найбільшої соцмережі світу, стало відомо після перевірки компанії Facebook Ireland ірландським відомством, що займається захистом персональних даних - Офісом уповноважених з захисту персональних даних і приватності.

За ідеєю, публічний профіль Facebook являє собою набір інформації, яку користувачі заповнюють самостійно.

Офіційна позиція адміністрації соціальної мережі з даного питання така: ця інформація допомагає збирати статистичні дані і пропонувати користувачам тих, з ким вони могли б потоваришувати. Що стосується інформації про створення профілів незареєстрованих користувачів, то Facebook її категорично спростовує.

"Ми даємо користувачам можливість відправляти через Facebook запрошення друзям по електронній пошті. Така практика поширена практично на всіх сервісах, які використовують запрошення, від обміну документами до організації заходів" - заявив журналістам представник соцмережі, підкресливши, що інформація, яку вони отримують від користувачів, не використовується для цільової реклами і не передається третім особам.

Нагадаємо, про те, як Facebook стежить за відвідувачами інтернету, досить наочно розповів в минулому році Арнольд Роозендааль, аспірант Тілбургского університету (Нідерланди). Стеження, за даними дослідника, ведеться незалежно від того, чи користуються люди даної соціальною мережею чи ні.

Перший сценарій стеження відноситься до користувачів, у яких вже є аккаунт на Facebook. Facebook видає "куки", які містять унікальний ідентифікатор (ID) користувача, які сприяють відображенню імені користувача в полі для логіну при повторних візитах. При вході на Facebook через інший пристрій використовуються тимчасові "cookies", які замінюються файлами з тим же ID після входу до системи.

Другий сценарій заснований на використанні кнопки Like ("Мені подобається"), що розміщується на сторонніх сайтах, але керованою Facebook. Коли користувач клацає на кнопку Like, він забезпечує Facebook деталями логіна і повідомленням про те, що йому "подобається", опублікованому на сторінці в профілі.

Однак інформація про користувача відправляється на Facebook незалежно від того, чи була кнопка "Мені подобається" реально активована чи ні.

Читайте також:

Нові можливості Facebook дозволять шпигувати за користувачами

Вчені пов'язали розмір мозку людини з кількістю френдів у Facebook

За кнопку "Мені подобається" від Facebook штрафуватимуть на 50 тис. євро

Реальне життя користувачів Facebook перетворять на серіал

Повʼязані теми:

Наступна публікація