Facebook зловили на чорному піарі: блогерам платили за критику Google

Ілюстрація© The Wall Street Journal
Скандал розпочався після того, як американський блогер розповів про спроби піар-агентства Burson-Marsteller переконати його написати про  вторгнення Google в особисте життя користувачів.

Представники найбільшої в світі соціальної мережі Facebook визнали, що скористалися послугами піарників для поширення в ЗМІ і в блогосфері критичних матеріалів про Google.

Скандал розпочався після того, як американський блогер Кріс Согейн розповів про спроби піар-агентства Burson-Marsteller переконати його написати про "грубе вторгнення" пошуковика Google в особисте життя користувачів.

Согейн, натомість, робити цього не захотів і опублікував своє листування з співробітниками піар-фірми.

Як повідомляється, піарники дуже хотіли, щоб він написав у своєму блозі, що сервіс Google Social Circle і функція Google Social Search, які дозволяють власникам облікових записів Gmail бачити інформацію не тільки про своїх друзів, але і про друзів друзів, створені нібито для того, щоб отримувати приватну інформацію і збирати докладні досьє про мільйони користувачів.

З листування не було зрозуміло, в чиїх інтересах діє Burson-Marsteller, і в блогосфері поширювалися найрізноманітніші версії про те, хто "замовив" Google. Зокрема, називалися Microsoft і Apple.

Розслідуванням зайнялися спочатку газета USA Today, а потім новинний сайт The Daily Beast, швидко з'ясувалося, що за спробами найняти блогера стояв Facebook. Критичні статті про Google планувалося розмістити у виданнях The Washington Post, Politico і The Huffington Post.

Facebook зрештою визнала, що вдалася до послуг Burson-Marsteller, щоб викрити аспекти діяльності Google, "що викликають занепокоєння з точки зору недоторканності особистих даних".

Представник соцмережі при цьому пояснив, що Facebook вирішила скористатися послугами Burson з двох причин. По-перше, тому що Google недбало ставиться до призначених для користувача даних, і, по-друге, тому що він намагається використовувати дані Facebook у своїх соціальних сервісах.

На думку оглядачів, Facebook побоюється конкуренції з боку ще не створеної соціальної мережі Google. Існує ймовірність того, що учасниками мережі автоматично стануть сотні мільйонів користувачів поштового сервісу Gmail, в якому поступово з'являються "соціальні" функції, а також те, що при пошуку в Google в числі перших результатів будуть видаватися профілі майбутньої мережі, а не Facebook.

Від більш докладних коментарів і Facebook, і Google відмовилися.

Раніше обидві компанії, а також і інші інтернет-гіганти, неодноразово піддавалися критиці з-за вад у системах захисту персональних даних.

Burson-Marsteller - це заснована 1953 році американська компанія з штаб-квартирою в Нью-Йорку і представництвами по всьому світу, включаючи Америку, Європу та Азійсько-Тихоокеанський регіон. Компанія працює в різних сегментах піар-ринку, включаючи сектор високих технологій, охорону здоров'я і держапарат. Burson-Marsteller пропонує широкий перелік послуг, аж до формування стратегії за поданням країни на світовій арені та організації міжнародних зв'язків.

Читайте також:

Facebook стане найприбутковішим банерним майданчиком

Microsoft став власником Skype за 8,5 мільярда доларів

Найдорожчим у світі брендом став Google

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами ВВС / А.К.
Побачили помилку - контрол+ентер
Всього коментарів: 0
Вибір редакції