Фізики змоделювали розширення Всесвіту з безліччю змінних

© Лента.ру
Вчені перевірили на міцність рівняння Ейнштейна.

Вчені вперше змогли змоделювати розширення Всесвіту, взявши до уваги зміну простору-часу та розрахувати амплітуду гравітаційних хвиль.

Раніше дослідниками застосовувалися алгоритми на основі чисельного моделювання ньютонівської гравітації. При такому підході змінюється лише час, а простір являє собою статичну змінну. Такий підхід хороший, коли матерія у Всесвіті рухається не швидше 300 кілометрів в секунду. Новий метод чисельного моделювання дозволяє проводити точні розрахунки, навіть якщо частинки рухаються з великою швидкістю. Крім того, нова модель описує темну енергію, яка відповідає за прискорене розширення Всесвіту.

Для підтвердження працездатності моделі вчені взяли кубічну частину простору, що включала в себе 60 мільярдів ділянок, кожна з яких містила фрагмент галактики. Дослідники стежили за тим, як кожен з фрагментів рухається щодо сусідньої ділянки. Розрахунки проводилися за допомогою двох суперкомп'ютерів.

Запропонований ученими метод отримав назву gevolution і незабаром буде доступний дослідникам по всьому світу.

Читайте також: Відкриття століття: чому фізики в захваті від гравітаційних хвиль. Інфографіка

Вчені з колаборації DZero відкрили нову елементарну частинку і назвали її тетракварк. Вона була знайдена під час експерименту зіштовхнення протонів і антипротонів в прискорювачі елементарних частинок в Теватроні.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Лента.ру / О.К.