Генетики несподівано відкрили нові види жирафів

Роками вважалося, що на Землі є 9 підвидів лише одного виду цих рослиноїдних тварин.

У новому дослідженні, опублікованому в журналі Current Biology, учені припускають існування на планеті Земля аж чотирьох видів жирафів, а не одного, як вважалося раніше.

Науковці дослідили мітохондріальні ДНК жирафів на території суб-сахарської Африки й дійшли висновків, що розбіжності всередині одного виду настільки вражаючі, що їх можна прирівняти до відмінностей між полярним та бурим ведмедями. Про це повідомляє National Geographic.

"Це було настільки неочікувано — побачити, наскільки підвиди відмінні між собою. У їхніх ДНК не було тих спільних рис, за якими ми могли б зарахувати їх до одного виду", — розповів Ексель Янке, співавтор дослідження.

Науковці скористалися послугами намібійського Фонду охорони жирафів: їхні співробітники мають право "стріляти" в тварин за допомогою так званого "дартсу", таким чином, збираючи їхній генетичний матеріал тварин.

Так, Янке та його колеги одержали близько 200 екземплярів тваринних тканин з усього африканського континенту, які й дослідили.

Відтепер, попри те, що перейменування жирафів може ускладнити життя чиновникам, дослідники сподіваються, що нова класифікація допоможе боротися за збереження цих плямистих тварин.

До слова, протягом останніх 15 років кількість жирафів скоротилася на 50 тисяч особин.

Близько двох років тому в зоопарку Данії публічно вбили молодого жирафа на прізвисько Маріус, а його м'ясо згодували левам та іншим тваринам. Таке рішення прийняло керівництво закладу, адже хотіли уникнути схрещування тварин в межах однієї популяції. Вбивство жирафа відбулося, дарма що тисячі людей підписалися про захист тварини.

Аватар