Депресія і слабоумство. Експедиція до Марса приховує загрози для астронавтів

© pixabay.com
Американські науковці стурбовані впливом космічного випромінювання на мозок людини.

Нове дослідження науковців з Каліфорнійського університету показало, що такі високоенергійні заряджені частинки, як у космосі, можуть викликати порушення мозку людини.

Випробування на піддослідних гризунах довели, що такі частинки знижують пізнавальні здібності та здатні викликати слабоумство. Про це повідомляє видання Science Daily.

Читайте також: На Марсі виявили підходяще місце для життя

"Це не дуже втішні новини для астронавтів, що збираються в дво/трирічну подорож на Марс", — повідомив професор радіаційної онкології Каліфорнійського університету Чарльз Лімолі.

За словами вченого, порушення когнітівних функцій мозку можуть розвиватися навіть після завершення космічної експедиції.

"Вплив цих частинок може призвести до цілої низки можливих ускладнень центральної нервової системи, приміром, до зменшення продуктивності, порушення пам'яті, появи тривоги, депресії і послаблення змоги приймати рішення", — уточнив науковець.

Симуляцію перших людських поселень на Марсі презентували у Гвадалахарі

ТСН. Ранок 28 вересня, 13:37
Карколомну симуляцію презентував засновник проекту Space X Ілон Маск. На астрономічному конгресі розробники заявили, що корабель побудуть за чотири роки, а перший політ здійснять вже у 2035 році. За 80 днів та 10 мільярдів доларів Маск готовий доправити на Марс першу сотню майбутніх колонізаторів.

У рамках дослідження гризунів піддавали опроміненню аналогами космічних променів — зарядженими частинками (повністю іонізованим киснем і титаном) у космічній лабораторії NASA, що в Нью-Йорку, а потім їх відправляли до Каліфорнійського університету.

Науковці наважились на такий експеримент після того, як звернули увагу на скарги людей, які пережили видалення мозкових пухлин і пройшли радіотерапію. У них погіршилися інтелектуальні здібності.

Тим часом провідні підприємці активно обговорюють експедиції на Марс та поселення на "вогняній" планеті. Зокрема голова SpaceX Ілон Макс нещодавно представив симуляцію перших людських поселень на Марсі.

За його словами, на людство чекає вимирання, як і на інші види на Землі, тому спланувати переселення варто заздалегідь. Так, найближчий політ на Марс запланували на 2022 рік