На Туринській плащаниці знайшли підпис відомого художника епохи Відродження

Туринська плащаниця© AFP
Наука та IT 8 червня, 2011, 12:41 6544 4
Додати до обраного
Нове дослідження: Туринська плащаниця є всього лише чудовим витвором мистецтва епохи Відродження, але не має нічого спільного з тканиною, в яку було закутане мертве тіло Ісуса.

Знаменита Туринська плащаниця не має нічого спільного зі справжньою тканиною, в яку, за біблійним переказом, було загорнуте тіло знятого з хреста Ісуса, але не є і середньовічною підробкою.

До такого висновку дійшов італійський мистецтвознавець Лучано Бузо, який стверджує, що плащаниця є творінням Джотто ді Бондоне, знаменитого майстра епохи раннього Відродження.

На переконання науковця, ця робота була замовлена ​​Джотто після того, як оригінальна плащаниця, в яку загорнули після смерті тіло Ісуса Христа, була загублена.

Під час свого дослідження Бузо докладно дослідив фотографії Туринської плащаниці - до самої реліквії, яка зберігається Ватиканом, вчені не мають доступу. Він знайшов на тканині кілька прихованих цифр 15, що, на його думку, має свідчити про те, що вона була виготовлена ​​в 1315 році.

Більше того, за даними історика, на згаданому полотні проставлений ​​підпис художника – ім'я Джотто, приховане на плащаниці у зображенні лику Христа і його рук, це знак, якими митець засвідчив свою працю.

Цікаво, що жоден з багатьох експертів, які до Лучано Бузо займалися детальним дослідженням плащаниці, цих знаків не виявили.

Як заявив Бузо, справа в тому, що число та ім'я виписані мазками незвичайної манери і майже невидимі для неозброєного ока.

Для підкріплення своєї теорії він навів дані радіокарбонного аналізу, який датує плащаницю XIV століттям. Бузо запевняє, що в середні століття такі приховані датування були звичайною практикою, за допомогою якої художник повідомляв про час створення роботи і своє авторство.

Бузо припустив, що оригінальна плащаниця, якою було вкрите тіло Христа, ймовірно, дійсно існувала, але, швидше за все, вона з часом зотліла, можливо, було втрачена чи спалена після того, як копія Джотто була вже готова.

Картина Джотто ді Бондоне
Картина Джотто ді Бондоне
Учений вважає те, що Джотто був обраний церквою для виконання такого важливого завдання, цілком природним. Джотто - "один з найвідоміших і найбільш здібних живописців епохи Середньовіччя", - наголосив Бузо.

Спірна теорія Бузо може знову підняти хвилю дебатів, які протягом тривалих років ведуться навколо Туринської плащаниці.

Нагадаємо, що Туринська плащаниця є християнською реліквією, що зберігається в соборі святого Іоанна Хрестителя в Італії.

Вважається, що в цю плащаницю було загорнуто тіло Ісуса Христа, після того, як його зняли з хреста на Голгофі. На плащаниці у негативі відображені тіло і лик Христа.

Історія цієї реліквії ведеться з кінця XVI століття, а радіовуглецевий аналіз, проведений в 1988 році, показав, що з імовірністю 95% вік тканини, з якої виготовлена ​​плащаниця, потрапляє в інтервал 1262-1384 рр.

Утім, низка вчених не довіряють результатам цього дослідження і продовжують вважати, що плащаниця була виготовлена ​​в I ст. н.е. Так, в 2008 році історик Барбара Фрейл, що працює в архівах Ватикану, оголосила, що розшифрувала напис на Туринській плащаниці, який читається як "Ісус Назарянин". А буквально через місяць було оголошено, що професорові органічної хімії Луїджі Гарласкеллі з університету Павії вдалося створити відбиток на тканині, ідентичний відбитку тіла Христа. Для цього він використав матеріали, які були доступні людям в Середні століття.

Нарешті, в 2009 році археологи з Єврейського університету і Дослідницького інституту Олбрайта виявили в Єрусалимі похоронний саван (плащаницю), датований I ст. н.е. Це перша подібна знахідка, зроблена саме в Єрусалимі і, на думку вчених, вона ставить під сумнів справжність Туринської плащаниці.

Читайте також:

Дослідниця прочитала невидимі написи на Туринській плащаниці

Розшифровані таємні тексти про останні роки життя Ісуса Христа

Італійські археологи знайшли череп Джоконди

Вчені з'ясували, яким чином перед євреями та Мойсеєм розступилося море

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами vokrugsveta.ru / The Daily Telegraph / Н.Д.
Побачили помилку - контрол+ентер
Наука та IT 8 червня, 2011, 12:41 6544 4
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 4
  • ART ART 8 червня, 21:26 Згоден 4 Не згоден 0 На Джотто щось не дуже схоже. По-перше, він представник Проторенесансу, а не епохи Раннього Відродження - він один із предвісників цієї єпохи (різниця 100 років). Дійсно, Джотто поступово переходив від площинного зображення до рел'єфного, та все ж в нього більш схематичне трактування форми - узагальнені об'єми, овальні обличчя, інші пропорції кистів рук - ніж те, що ми бачимо на плащаниці (вже не кажучи про вирішення самого образу). На негативі добре просліджується анатомія, тобто реалізм, що не властиво для характерного живопису ХІІІ - початку XIV ст.. По-друге, плащаниця дійсно могла бути пронумерована. І чому раніше не було таких заяв ? Невже вчені та мистецтвознавці, які напротязі кількох десятиліть так скурпульозно проводили дослідження, могли не помітити підпис Джотто? На Туринській плащаниці є сліди монет, які були покладені на очі, і на яких можна розрізнити символи, характерні для монет часів Пілата. відповісти цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції