NASA опублікувало відео польоту над поверхнею Церери

Церера була відкрита у 1801 році. / Фото: NASA

Анімаційний ролик був зроблений на основі фотографій планети.

NASA показало відео прольоту міжпланетної станції Dawn над поверхнею Церери. Ролик був змонтований на основі знімків, зроблених з серпня по жовтень 2015 року з відстані 1450 кілометрів над карликовою планетою.

На відео Dawn пролітає над високою конусоподібною горою Ахун Монс та кратером Оккатор. Анімація дозволяє роздивитися особливості рельєфу карликової планети, зокрема, ділянки синього кольору (ями і тріщини) значно молодші за інших.

Станція Dawn була запущена 27 вересня 2007 ракетою-носієм Delta 2 з космодрому на мисі Канаверал у США, а на орбіті близько Церери опинилася 6 березня 2015-го. Вартість проекту з вивчення астероїда Веста і карликової планети - близько 500 млн доларів. У середині грудня Dawn досягла остаточної орбіти навколо Церери і опинилася на відстані близько 385 кілометрів від її поверхні.

З цієї позиції станція почне приймати нові дані, в тому числі рекордні зображення роздільною здатністю 35 метрів на піксель, а також дослідити потоки нейтронів і гравітацію карликової планети.

Церера була відкрита у 1801 році італійцем Джузеппе Піацці та названа на честь давньоримської богині родючості. Діаметр карликової планети - 950 кілометрів. Це найбільше небесне тіло в поясі астероїдів між орбітами Марса і Юпітера.

Нагадаємо, 28 січня 2016 року минуло 30 років з дня катастрофи американського шаттла "Челленджер". Тоді, під час запуску, загинули сім членів екіпажу. ТСН.ua пригадав, як сталася одна з найжахливіших катастроф в історії американської космонавтики.

30 років трагедії