Люди теж "впадають у сплячку". Учені на крок наблизилися до розгадки найбільшої медичної таємниці

© Getty Images
На відміну від ведмедів, бджіл і змій, люди не одержують від цього жодної користі.

У дослідженні, опублікованому в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, учені обґрунтовують синдром хронічної втоми в людини як її несвідоме "впадання у сплячку".

Виявляється, хронічну втому в людини й зимову сплячку в тварин об'єднує спільна риса — уповільнення обміну речовин. Про це повідомляє The Washington Post.

Американські вчені дослідили, наскільки відрізняється рівень продуктів обміну речовин в організмі здорових людей і тих, хто страждає від синдрому хронічної втоми. Так, рівень метаболітів в організмі людей із хронічною втомою виявився на 80% нижчим, ніж у здорових людей.

Читайте також: Аналіз слини покаже, коли час негайно іти у відпустку

Це довело, що людина з хронічною втомою дійсно має сповільнений метаболізм, а отже, її організм перебуває в "режимі вичікування".

Дослідники порівняли цей стан людини до вичікувального стану круглих червів, коли ті голодують або намагаються "відсторонитися" від скупчень своїх родичів. Між іншим, науковцям вдалося "вимкнути" режим сплячки в хробака, змінивши його єдиний відповідний ген.

До слова, синдром хронічної втоми є однією з найбільших загадок сучасної медицини. Він супроводжується знесиленням всього організму, головним болем та проблемами з пам'яттю. Наразі в США від цього синдрому страждає близько 2,5 мільйона людей, однак, досі не вдалося встановити його дійсну причину.

Учені сподіваються, що дослідження стосовно уповільнення метаболізму в людей з цим синдромом і його подібність до сплячки тварин допоможуть розв'язати цю загадку.

Іншим дослідникам вдалося з'ясувати цілком неочікувану причину інфарктів та інсультів у деяких людей. Виявляється, до утворення тромбів, які провокують ці недуги, причетні бактерії.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами The Washington Post / ТГ