Науковці винайшли розчинні "імпланти" для людського мозку

Прилади здатні вимірювати тиск і температури всередині черепа.

Вчені з університету Іллінойсу виробили бездротові пристрої, здатні контролювати внутрішньочерепний тиск і температуру мозку. Нові датчики виготовлені на основі кремнію, що дозволяє їм повністю розчинятися в спинномозковій рідині протягом декількох тижнів після імплантації.

Фахівці наголошують, що потреба в такій новації величезна. Адже чимало медичних процедур потребують безперервного спостереження за фізіологічними показниками пацієнта. А існуючі електронні апарати створюють додаткові ризики для здоров'я хворих, бо стають осередком інфекції і негативно впливають на імунну систему.

Нові пристрої здатні слідкувати за необхідними параметрами мозку протягом трьох днів. Винахід наразі випробовується на щурах, повідомляє журнал Nature. Надалі дослідники сподіваються розробити подібні датчики і для інших людських органів.

Минулого року науковці здійснили низку несподіваних відкриттів і дослідів із мозком. Так, американські вчені виявили неочікувану властивість людського слуху - вміння розпізнавати відстань лише з допомогою одного цього чуття. Під час досліджень з'ясувалося, що звуковій інформації людина довіряє навіть більше, ніж візуальній.

Тим часом нейрофізіологи з Японії виявили в мозку людини та інших ссавців особливу групу нейронів, які управляють фазами сну. Завдяки цьому японські вчені навчилися "перемикати" режим сну.

Аватар