Нові можливості Facebook дозволять шпигувати за користувачами

Нові можливості Facebook дозволять шпигувати за користувачами© hvylya.org
Нововведення дає можливість стеження за учасниками мережі на сторонніх сайтах.

Оголошена тиждень тому революція можливостей соцмережі Facebook призвела до нових побоювань з приводу безпеки персональних даних.

Об'єднання з захисту користувачів схвильовано тим, як мережа збирається використовувати отримані з нових розважальних програм дані про те, що люблять читати і слухати користувачі.

Минулого тижня Facebook надала можливість не тільки повідомляти друзів про те, яку статтю ти читаєш, який фільм дивишся і яку музику слухаєш в даний момент, але читати, дивитися і слухати одночасно.

Це стосується поки обмеженого кола сайтів-партнерів Facebook. Для відео це Netflix, для музики - Spotify і Deezer, для читання - Guardian або Washington Post.

Ця функція дає нові можливості для стеження за учасниками мережі на сторонніх сайтах, побоюються захисники прав користувачів. Особливу недовіру викликає механізм, який запускається після того, як користувач підтверджує, що готовий розповісти, що зараз дивиться чи слухає.

Facebook не став заперечувати, що збирає дані про дії своїх користувачів на сайтах партнерів у маркетингових цілях. Джерело в соцмережі заявило, що цим компанія і мала намір займатися.

"Наше завдання - надати доступ до цієї приголомшливої ​​можливості всім 800 млн наших користувачів, а не маркетологам", - йдеться в офіційній заяві Facebook.

Мережа запевняє, що "вклала значні кошти" в нову систему, що надає "повний контроль" за безпекою. Нові можливості, пояснює Facebook, "працюють тільки після того, як користувач дасть згоду на це", система в цьому випадку "повідомляє, як будуть збиратися і використовуватися дані".

Це далеко не перший подібний скандал навколо Facebook. Засновник Wikileaks Джуліан Ассанж назвав мережу "машиною для шпигунства".

Захисники споживачів побоюються, що рекламники будуть використовувати нову опцію в своїх цілях точно так само, як вже наявні функції. Так, кнопка "like", що з'явилася у 2010 році, поступово стала на службу рекламникам як інструмент створення "спонсорованих історій" - найбільш поширеного виду реклами в мережі, в якому використовується ім'я та фото з профілю користувача.

Тепер для створення реклами особисту думку користувача можна не питати.

"Мається на увазі, що раз ти це дивишся або читаєш, то це тобі подобається, - пояснює виконавчий директор Центру електронної інформаційної безпеки у Вашингтоні Марк Ротенберг. - Тобто все, що ви дивитеся, буде ними просуватися як уже вподобане. Це перетворює будь-яку вашу взаємодію з партнером соцмережі у схвалення. Це неправильно".

"Якщо ваші друзі бачать рекламу, зроблену на основі того, що ви вирішили оприлюднити, це нормально, хоча, може, і дратує. Але якщо вони бачать рекламу, зроблену з використанням вас, але без вашого відома, - це вже огидн", - каже активіст руху за інтернет-безпеку директор технічних проектів Electronic Frontier Foundation Пітер Екерслі.

Представники реклами не приховують, що революційні програми відкривають перед ними широкі горизонти.

"Подібні явища - благо для сучасних видів реклами, таких як "спонсоровані історії": вони забезпечують прорив, - зізнається голова по роботі з соціальними медіа в лондонському рекламному агентстві Carat Бен Айерс. - Facebook просто повинен дуже чітко пояснити користувачам, як контролювати те, чим і з ким вони діляться".

Читайте також:

Facebook заробила 1,6 мільярда доларів за півроку

За кнопку "Мені подобається" від Facebook штрафуватимуть на 50 тис. євро

Реальне життя користувачів Facebook перетворять на серіал

Facebook представила Timeline

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Газета.Ru / ОС
Побачили помилку - контрол+ентер
Всього коментарів: 0
Вибір редакції