У Європі показали ракетоплан, який долетить від Токіо до Парижа за 2,5 години

© AFP
Наука та IT 20 червня, 2011, 14:19 3984 8
Додати до обраного
Стратосферний ракетоплан Zehst в чотири рази перевищить швидкість звуку. Основною метою створення такого літака є мінімізація екологічного впливу.

У Європі показали ракетоплан, який долетить від Токіо та Парижа за 2,5 години
aviationweek.com
Вартість виробництва такого ракетоплану становитиме мільярди
До середини XXI століття авіапереліт з Токіо до Парижа займе дві з половиною години. Це стане можливим з розробкою стратосферного літака-ракетоплана під умовною назвою Zehst, який запропонувала європейська аерокосмічна корпорація EADS напередодні Паризького міжнародного авіасалону.

Місткість літака становитиме 50-100 осіб. Спочатку він набере висоту за допомогою реактивних двигунів, заправлених біопаливом, виготовленим з морських водоростей. Потім на зміну реактивним двигунам прийдуть, одна за одною, дві ракетні установки, наповнені сумішшю кисню і водню, яка з відходів виробляє тільки водяну пару.

Якщо нинішні літаки тримаються висоти в 10 тисяч метрів, то Zehst буде виходити в стратосферу, піднімаючись на 32 кілометри. На висоті він в чотири рази перевищить швидкість звуку. Для зниження висоти екіпаж буде відключати ракетні двигуни, знову запускаючи реактивні.

Прототип передбачається побудувати до 2020 року, а на випробування витратити близько 30 років. Робота над проектом ведеться спільно з Японією на основі вже існуючих технологій. Армійську версію літака розробники не просувають, але допускають, що її підготовка можлива, повідомляє Aviation Week.

Незважаючи складну конструкцію, вартість виробництва і експлуатації літака не буде такою економічно невигідною, як, наприклад, у Concorde, стверджують розробники. Максимальні перевантаження для пасажирів повинні скласти не більше 1,2 g. Основною метою створення такого літака є мінімізація екологічного впливу.

Диво-машина буде злітати зі звичайних аеродромів. Якщо політ з Токіо до Парижа триватиме близько двох годин, то з Лондона в Малагу (Іспанія) - лише 20 хвилин, в Стамбул - 3 - хвилини, у США - близько години.

Комфортність буде полягати не тільки у швидкості, а й у зниженні рівня шуму. "При польоті над атмосферою ніхто нічого не чує. Ми працюємо над цим проектом достатньо довго, щоб розуміти, що він життєздатний", - запевнив директор EADS з інновацій та технологій Жан Ботте.

"Технологічно створити таку машину можливо. Але от в економічному сенсі підтримувати її роботу буде важко з такою невеликою провізною здатністю", - заявив авіаексперт Девід Камінські-Морроу.

До того ж вартість її виробництва становитиме мільярди. Тому він сумнівається в тому, що знайдуться бажаючі понести такі витрати на виробництво літака, що вміщує не більше 100 пасажирів.

Читайте також:

Airbus показав "літак майбутнього" - з повністю прозорим корпусом

У Франції запустили в рейс перший автобус без водія

Найдовший пасажирський літак у світі вперше піднявся у повітря. ФОТО

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Daily Mail / aviationweek.com / ОМ
Побачили помилку - контрол+ентер
Наука та IT 20 червня, 2011, 14:19 3984 8
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 8
  • Макс Макс 20 червня, 14:57 Згоден 5 Не згоден 0 У військовому плані це 6 покоління, винищувач повинен могти не тільки виходити в стратосферу а й вести там бій. Ну а про економічність цивільної версії це справді питання, хоча з такими темпами розвитку глобальності світової економіки за 30 років будуть знаходитись люди котрим буде вигідно платити декілька тисяч доларів за швидкість просто тому, що їхній час коштуватиме дорожче. відповісти цитувати Дякуємоспам
Вибір редакції