Учені відкрили "гарячий Юпітер" у потрійній зоряній системі

Вона розташована на відстані приблизно 685 світлових років від Землі.

Нещодавно вчені відкрили четверту планету класу KELT-4Ab, що розташовується у потрійній зоряній системі. Екзопланета належить до класу "гарячих Юпітерів".  KELT-4Ab розташована на відстані приблизно 685 світлових років від Землі. Відкрили планету завдяки телескопу Kilodegree Extremely Little Telescope (KELT).

Газовий гігант KELТ-4Ab робить одне коло навколо зірки KELT-4A приблизно за три дні. А KELT-4B і KELT-4C одна навколо одної обертаються за приблизно 30 років. Вони настільки віддалені від головної зірки, що здійснюють повний оберт навколо неї приблизно за 4000 років.

Зазначимо, про систему KELТ-4 відомо ще з 1973 року, проте довгий час вважалося, що в ній живуть тільки дві зірки. Нові дослідження показали, що насправді KELТ-4 представляє собою потрійну зоряну систему, яка містить головну зірку KELT-4A і бінарну пару світил KELT-4B і KELT-4C.

Потрійні системи трапляються нечасто. Раніше астрономам було відомо лише про два такі планетарні об'єкти.

Крім того, дослідники вважають, що "гарячі Юпітери" колись могли бути "холодними". Вважається, що між об'єктами була велика відстань, але з часом вони почали мігрувати та наблизилися один до одного і опинилися у центрі зоряної системи. Процес міграції поки що не зрозумілий дослідникам.

Нагадаємо, раніше у туманності Андромеди знайшли обертову нейтронну зірку. Вона обертається навколо своєї осі з періодом 1,2 секунди і навколо зірки-компаньйона з періодом 1,3 доби. Сусіднє світило служить джерелом матерії, яка перетікає на нейтронну зірку.

Аватар