Учені знайшли нове небезпечне для людей захворювання

© pixanews.com
Захворювання відоме як "мавпяча малярія" існує вже понад 257 тисяч років.

Учені у Південній Азії виявили захворювання, яке може передаватися від макак до людей. Крім того, воно може еволюціонувати та передаватися від хворої людини здоровій. Дослідження вчені опублікували у понеділок, 4 квітня, в журналі Nature Communications.

Захворювання відоме як "мавпяча малярія" існує вже понад 257 тисяч років. Однак, довгий час вона не загрожувало людям, передусім, через невеликий контакт між людьми та мавпами. Наразі ж хвороба почала становити серйозну загрозу в Південній Азії, зокрема у Борнео.

Читайте також: Учені вирішили шукати інопланетні цивілізації поблизу червоних карликів

Хвороба не носить смертельного характеру. Раніше інфекція не могла вплинути на червоні кров'яні клітини людини. Близько 3,2 млн років тому, ранні люди втратили здатність перетворювати певний вид кислого цукру в інший його вид. Проте, мавпи не втратили. Саме цей перетворений вид кислого цукру і необхідний інфекції, аби вторгнутися в кров'яні клітини людини.

Однак, природний захист людей поступово послаблюється. Паразит еволюціонував і тепер може заражати червоні кров'яні клітини іншим шляхом.

Крім того, паразити навчилися адаптуватися до кров'яних клітин людини і без зазначеного цукру. Це не означає, що захворювання захопить людей одразу, але тепер ризик цього достатньо високий.